خبرگزاری ایرنا نوشت:

رییس فرهنگستان علوم در مراسم بزرگداشت روز مهندسی و تجلیل از استادان ، مهندسان و دانشمندان جوان مهندسی گفت: علم در جامعه امروزی باید به حل مسایل بپردازد، در واقع علم باید کاربردی و بنیادی باشد تا نیازهای جامعه را برطرف سازد.

دکتر رضا داوری اردکانی عصر امروز دوشنبه در محل فرهنگستان علوم اظهار داشت: دانشمندان در حل مسایل باید علم را به صورت بنیادی و کاربردی مد نظر قرار دهند.

وی افزود: دانشمندان به ارایه نظریه های مختلف خود بپردازند و در اینکه عمل باید مفید باشد تردید نکنند. داوری اردکانی افزود: ایران دارای دانشمندان بزرگی است و سیستم علم و دانش در کشور باید به گونه ای باشد که برای پیشرفت کشور، از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی گفت: در تمامی رشته ها باید سرآمد باشیم و در رشته مهندسی، قطعا مهندسان کشور ما درجهت توسعه صنعت و علم کشور اقدامات مناسب و ارزشمندی انجام داده اند. رییس فرهنگستان علوم تاکید کرد: مهندسان ایرانی در زمینه های محیط زیست، منابع آب، انرژی، برق، انرژی های تجدید پذیر و بسیار موفق بوده اند.

وی افزود: منابع مالی فرهنگستان علوم محدود است و با همین محدویت می توانیم به صورت مختصر از مهندسان ارزشمند کشور تجلیل کنیم. وی گفت: فرهنگستان علوم مجمع دانشمندان کشور است، دانشمندانی که در کنار هم و با برقراری ارتباط فکری توانسته اند تحقیقات و علم خود را در مسایل مختلف در کشور کاربردی کنند.

رییس فرهنگستان علوم درباره شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی نیز گفت: خواجه نصیرالدین طوسی یکی از نوادر تاریخ دوران بشریت محسوب می شود و دراین زمینه در علوم عصر خود ممتاز ترین بوده است حتی در تمامی رشته های زمان خود سرامد است . فیلسوف ، مورخ ، عارف و دانشمند از القاب خواجه نصیرالدین طوسی است که بسیاری از علوم را در خود داشته است.

در پایان مراسم از 11 مهندس منتخب فرهنگستان علوم تقدیر شد.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =