مهر نوشت:

قائم مقام بانک مرکزی در واکنش به افزایش غیرقانونی نرخ سود از سوی برخی از بانک‌ها به ۲۶ درصد گفت: گزارش نرخ سود این بانک‌ها در شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اکبر کمیجانی در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص دلایل افزایش نرخ سود از سوی برخی بانک‌ها به ۲۶ درصد گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم؛ چرا که ماموریت بانک مرکزی تعیین نرخ سود بانکی است و به موقع گزارشات لازم را به شورای پول و اعتبار ارائه خواهیم کرد.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: گزارش عملکرد صورت‌های مالی بانک‌ها را باید بررسی کنیم چرا که گزارشی در این زمینه در دست نیست.

وی تصریح کرد: فعلا گزارشی در زمینه افزایش نرخ سود بانک‌ها به ۲۶ درصد دریافت نکرده‌ایم و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

قائم مقام بانک مرکزی گفت: تمام اقدامات لازم از سوی بانک مرکزی در ارتباط با سیاست‌های پولی و ارزی تدبیر شده و آمادگی کامل در این زمینه از سوی بانک مرکزی وجود دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 0
    مثل اینکه آقای کمیجانی در ایران حضور ندارند چه برسد به بانک مرکزی لطفا اطلاعیه شماره 2/7878 مورخ 92/11/28 بانک ملت را ملاحظه فرمایند تا ببینند سود بانکی تسهیلات 27 درصد ابلاغ شده است
  • متقاضی وام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    2 0
    بانک ملت 15 خرداد به من متقاضی که کارهایم در جریان بود اعلام کرد سود بانکی از امروز 28%. اینم گزارش.
  • سعید شیراز A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    2 1
    چرا افزایش سود؟بانکها موتور محرکه اقتصاد هر کشوریه.اگه بانکها حمایت لازم از تولید کننده رو انجام بده باعث شکوفایی اقتصاد میشه مثل وام با سود پایین که هم هزینه بانکهارو پوشش بده هم باعث رونق اقتصادی بشه.برعکس سود بالا باعث میشه که واحد تولیدی ورشکسته بشه و بانک هم به پولش نرسه.اگه سود پایین باشه یک واحد تولیدی اقساطش رو پرداخت میکنه و مازاد درامدش هم تو بانک سپرده میکنه و بانک میتونه اون پولو به یه واحد تولیدی دیگه بده و به همین ترتیب اقتصاد شروع به حرکت میکنه....