تورهای نوروزی داخلی، به کوری چشم مقاصد خارجی؛ همان قیمت!/ شیراز، ۳ شب، یک میلیون و صد

نوروز از دیرباز برای بسیاری از خانواده های ایرانی بوی سفر می داده است. اما چند سالیست برای برخی از خانواده ها این بو بی اثر شده و کم کم تبدیل به خاطرات دور می شود.

هادی معیری نژاد: با یک نگاه به آگهی ها و پکیج های نوروزی آژانس وچند مشاوره تلفنی با آنها به آسانی در میابید که امسال هم مانند سالهای قبل خانواده های ایرانی ترجیح خواهند داد تا تور خانوادگی هر ساله خودشان را برگزار کنند.

اصطلاح «های سیزن» در گردشگری گویا در ایران بلای جان مصرف کنندگان این صنعت شده است. در همه جای دنیا این گونه فصول به شکل رقابتی با تسهیلات ویژه عرضه می شود اما در ایران گویا با یک توافق همه جانبه تمامی آژانسها قیمت را به نحو دلپذیری البته برای خودشان افزایش می دهند.

در مورد تورهای داخلی  همانند تورهای خارجی سیزن یا فصل داغ گردشکری از اواسط بهمن شروع شده است و بسیاری از مقاصد گردشگر داخلی که در فصول کم مسافر با نصف قیمت اعلامی در تورهای نوروزی مسافر می پذیرفتند اکنون به برج عاج ایام نوروز تبدیل شده اند که دست هر کسی به آنها نمی رسد

در این گزارش نگاهی داریم به قیمت تورهای داخلی در ایام نوروز؛


کیش

این جزیره زیبا با آب و هوای بی نظیرش در ایام نوروز در سر لیست تورهای نوروز قرار دارد اما در این ایام تازه اگر تور جا بدهد و پر نشده باشد برای اقامت در هتلهای این جزیره بسته به نوع ستاره ها و مکان هتل حداقل 650 هزار تومان وحداکثر یک میلیون و دویست هزار تومان برای سه شب اقامت باید بپردازید . این مبالغ شامل تمام گشتها صبحانه و ورودی ها می شود اما برای شام و ناهار باید دست به جیب شوید که آن هم در شرایط فعلی برای خود رقمیست تقریبا در حد قیمت همین تور در سه سال قبل


چابهار

چابهار به دلیل برخورداری از نام بندر آزاد چند سالی هست که از مقاصد خوب نوروزی شمرده می شود و البته هر چیز خوبی قیمنت مناسب خودش را هم دارد .

در این بندر آزاد که بسیاری به قصد خرید آنجا می روند می توان از طبیعت و زندگی سنتی بلوچی نیز بازدید کرد و همچنین می توان اقلیم متفاوت کنار اقیانوس ایران را نیز تجربه کرد چنان که امکان غواصی و ماهیگیری نیز در این تورها فراهم است اما برای این تجربه متفاوت باید حداقل یک میلیون تومان برای یک هتل چهار ستاره کنار بگذارید.


شیراز

شیراز شهریست که در ایام نوروز طرفداران خاص خود را دارد بهار شیراز و تماشای شکوه و عظمت تخت جمشید را بسیاری از ایرانیان با هیچ سفری عوض نمی کنند این شهر که در ایام نوروز رنگ و بویی دگر گونه دارد دارای اماکن توریستی بسیار زیادیست که به طور قطع سه شب اقامت کفاف دیدن همه آنها را نمی دهد با تمام این اوصاف برای یک تور مناسب در یک هتل خوب در این شهر زیبا باید حدود یک میلیون صد پول بدهید شام و ناهر هم با خودتان


اصفهان

موزه بدون سقف ایران در ایام نوروز جا برای سوزن انداختن ندارد. گرچه خشک شدن زاینده رود ضایعه جدی برای طبیعت و سپس گردشگری شهر اصفهان به حساب می آید اما این شهر با تکیه بر پیشینه تاریخی و فرهنگی اش هنوز از برترین مقاصد گردشگری نوروز است به نحوی که برای یک تور زمینی با اتوبوس گردشگری و اقامت در یک هتل 5 ستاره باید حداقل 800 هزار تومان هزینه کنید. برای محاسبه تور هوای کافیست قیمت بلیت هواپیما را از اتوبوس کسر کرده و به مبلغ تور بیافزایید.


مشهد

شهری همیشه شلوغ و پر از زایر و گردشگر که در ایام نوروز هم لطف خاص خود را دارد بسیاری از زایران نذر دارند تحویل سال نو را در حرم مطهر امام هشتم شیعیان تجربه کنند.این شهر دارای هتلهای فراوانی است که برخی در سالیان اخیر ساخته شده اند. اما برای تور نوروز در یک هتل چهار ستاره باید از 600 تومان شروع کرده و بروید بالا تا بهترین و مجلل ترین هتلهای شهر که البته نزدیک حرم هم باشند.


یزد

چند سالی هست که شهر یزد با تجهیز هتلهای سنتی خود به یکی از مقاصد جذاب نوروزی تبدیل شده است . دیدن معماری خاص و فرهنگ بالای مردم این شهر کویری فرصت مغتنمیست برای کسانی که یک گوشه از تمدن ایران را در این شهر تاریخی حس کنند. برای سفر زمینی با قطار به این شهر و اقامت در یکی از هتل سنتی های این شهر زیبا باید حدودا 750 تومان هزینه کنید.


ماسوله و قلعه رود خان

این شهر دلفریب شمالی با جنگل گردی و دیدار از قلعه سحر آمیز قلعه رودخان یکی از مقاصد برتر استان گیلان البته برای تورهاست اما برای 2 شب اقامت تقریبا بین 350 تا 400 تومان باید بپردازید.


تور رامسر نمک آبرود

رامسر و نمک آبرود هم از جمله مهم ترین مقاصد گردشگری نوروزی است گرچه شمال کشور معمولا از مقاصد نوروزی است که گردشگران بیشتر با وسیله نقلیه شخصی به آن سفر می کنند اما تورهای گردشگری نیز در سالیان اخیر مشتریان خود را دارند مخصوصا این که این تورها گروهی و با اصطلاح تور شاد برگزار می شود برای شد شدن نوروزی در ارتفاعات گیلان باید تقریبا 300 هزار تومان کنار بگذارید.

 

ردیف مقصد مدت اقامت درجه هتل قیمت تقریبی
1 کیش 3شب 4 روز 4 ستاره یک میلیون تومان
2 چابهار 3شب 4 روز 4 ستاره یک میلیون تومان
3 شیراز 3 شب 4 روز 4 تا 5 ستاره بین 800 هزارتا 1100000 تومان
4 اصفهان 3 شب 4روز 5 ستاره زمینی 800 هزار تومان
5 مشهد 3 شب 4 روز 4 و 5 ستاره از 600 هزار تومان به بالا
6 یزد 3 شب 4 روز 4 ستاره زمینی 750 هزار تومان
7 ماسوله و قلعه رودخان 2شب 3 روز 3 ستاره زمینی 350 الی 400 هزار تومان
8 رامسر و نمک آبرود 2شب 3 روز 4 ستاره زمینی 300 هزار تومان

 

 

 

 

 

 

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    اگر پول مملکت در خود ایران خرج شود بهتر از ترکیه و دبی است چون هم گردشگری و هم اقتصاد آن منطقه رونق میگیرد
    • احمد بیطرف A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      88 2
      فرمایش ما متینه ولی به شرطی که قیمتا معقول باشه. وقتی درآمد متوسط خانوار پایینه چطور قیمت تورهای گردشگری اینقدر بالاست؟! در حالی که در کشورهای پیشرفته قیمت تورها به نسبت درآمد بسیار پایینتر است. متاسفانه چند سالیه که باب شده همه همینو میگن اولش با خوردروسازها شروع شد که گفتن چه معنی داره که مردم ماشین خارجی سوار بشن و ارز از مملکت خارج بشه و ...! البته من بسیار موافق سرمایه گذاری در داخل کشور هستم ولی به شرطی که قمیتها معقول و منصفانه باشه نه اینکه ...!
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      20 98
      منظور منفي ها رو نمي فهمم. ما تا خودمون نخوايم عزت ايراني بالا نميره. وقتي خودمون فكر ميكنيم دبي و تركيه بهتر از ايرانه از خارجي جماعت چه انتظاري داريم.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      49 1
      بر منکرش لعنت، خوب زمینه رو آماده بکنن و قیمتها رو هم درست کنند.
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      39 6
      با شما بسیار موافقم ولی در ابتدا باید شرایط مناسب گردشگری فراهم بیاد که نه تنها خودمون بلکه توریستهای خارجی را هم بتوان جذب کرد. شاید اولین قدم فرهنگ سازی در شهرهای توریست پذیر باشه
  • شايان A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    شيرازه ديگه. مهد تمدن ايران. تخت جمشيد و آرامگاه كوروش كبير و بزرگان ايران حافظ و سعدي و باغات زيبا مثل ارم كه در يونسكو ثبت شده و آثار معماري اسلامي مثل مساجد و مجموعه وكيل شيراز رو به نگين انگشتري ايران تبديل كردن. الان بايد توريست خيابوناي شيراز رو پر كرده باشن. اما كشور ما اصلا در جذب گردشگر موفق نبوده
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      الحق که هیچ جا به زیبایی شیراز تو نوروز نمیشه...
    • تهران اوغلی A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      89 18
      بخصوص شیراز که از نظر هتل سازی و رستوران سازی از شهرهای دیگه مثل مشهد و اصفهان عقب تر نگه داشته شده.
    • ح IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      26 18
      سلام ببخشید منفی برای چیه !!!!!!کجای حرف این دوستان منفی داره؟
    • بی نام از تهران A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      43 6
      از نظر هتل سازی تو شهرهای توریستی ایران مشهد حرف اول و می زنه، بعد شیراز و بعد اصفهان هتلهای بسیار زیبایی تو شیراز احداث شده مثل هتل بزرگ چمران (30 طبقه) و هتل بزرگ شیراز که با معماری بسیار زیبا و عجیب در جوار دروازه قرآن احداث شده و ...از لحاظ رستوران و فست فود قطعاً شیراز بعد از تهران تو ایران رقیب نداره. چه از لحاظ کیفیت و چه تعداد. مردم شیراز هم بسیار به فست و فود و رستوران اهمیت میدن و علاقه دارن.
    • محمد A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      48 6
      خداییش شیراز خیلی حال میده.
    • سعید IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      12 7
      ما که خونمون شیرازه ،تمام نوروز هم شیرازهستیم هیچی هم نمی دهیم.خخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      11 8
      شیراز و آب رکنی و این باد خوش نسیم / عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    56 1
    اگر قيمت تورها را بر تعداد شبهاي سفر تقسيم كنيم متوسط قيمت هر شب بدست مي آيد و مي توان ديد كه اين عدد براي بسياري از تورهاي خارجي ارزانتر از تورهاي داخلي است. كسي ميداند چرا؟
  • بی نام FI ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    36 1
    پول جون ادميزاد كه ميگن همينه!
  • مهندس IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    39 0
    فكر ميكنب اين قيمتها مناسبه كي ميتونه بره قيمتاش بالاس صرفه با تور خارجيه
  • عليرضا A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    26 6
    سعدي ميگه : خوشا تفرج نوروز خاصه در شيراز / كه بركند دل مرد مسافر از وطنش فريدون مشيري : هركه بيند همچو من شيراز را فصل بهار / ميزند بي شك از اينجا پشت پا بر هر ديار ملك اشعراي بهار : هر باغبان كه گل سوي برزن آورد / شيراز را دوباره به ياد من آورد در ضمن جناب تهران اوغلي شيراز در هتل سازي از همه شهرها به جز مشهد بهتره و رستوران هاي متعدد و مدرني هم داره در اين مورد تحقيق كنيد و نگيد شيراز در اين زمينه ها عقبه چون شيراز 5 تا هتل 5 ستاره فقط داره
    • تهران اوغلی A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      8 2
      دوست عزیز کامنت من از روی دلسوزی بود. کجا شیراز 5 تا هتل 5 ستاره داره؟ هتل هما که مال عهد بوقه به زور 5 ستاره کردن... هتل پارس که بخاطر شلوغیه اطرافش باید یه ستارش رو هم گرفت. میمونه هتل شیراز و چمران. خدایی زمستون برو هتل چمران ببین وسط روز که آفتاب میتابه میتونی تو اتاقی که پنجره نداره و تهویه خنک هم بستس میتونی بمونی؟ اتاق تو روزای آفتابی میشه حموم سونا. هتل پارک خدایی در حد 3 ستارس مال 50 سال پیشه به زور 4 ستاره دادن. شما یه سرچ تو اینترنت بزن ببین هتلهای 5 ستاره و 4 ستاره چه امکاناتی باید داشته باشن و اینا چی دارن. تو کل مجموعه و بازار وکیل با اون عظمت فقط یه رستوران درست حسابی هست!!!!!!! وضعیت بهداشت فالوده فروشای پشت ارگ و ساندویجیها مناسب نیست. خلاصه من خیلی ناراحت شدم
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    19 0
    حالا اگه تورهای داخلی رو به بهونه های سیزن گرون کنن حرفی نیست. من موندم چرا تورهای خارجی رو گرون می کنن، در حالیکه به فرض های سیزن ترکیه از اواسط بهار شروع میشه.
  • محمدامیر A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    34 10
    شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران / مهد علم و ادب . که شهر اول ایران است و در طول سال هم همیشه بیشترین توریست و گردشگر را دارد و هیچ شهری در ایران در حد قیاس با شیراز نیست.
    • هنگامه A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      8 10
      نزن این حرفو... درسته شهر فوق العاده ایه ولی لطفا از اصفهان غافل نشو... به قول نویسنده موزه بدون سقفه. درسته رودخونه ش خشک شده ولی هنوز جاذبه های فراوونی داره
    • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
      3 2
      مشهد طبق آمار رسمی سالی دست کم 28 میلیون گردشگر و زائر داره و از این لحاظ هیچ شهری حتی نصف مشهد هم مسافر نداره. در ایام نوروز فقط شش میلیون به مشهد سفر میکنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    28 1
    ببخشید کدام آژانس در ایام نوزور تور کیش برای هتل 4 ستاره را با این مبلغ ارائه می دهد در حالی که تور 3 شب هتل داریوش در می اید دومیلیون هفتصد تومان یعنی گران تر تور یک هفته ای انتالیا در هتل 5 ستاره با تمام خدمات رایگان؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    20 36
    شایان جان! شيراز مهد تمدن ايرانه؟ راستی تخت جمشيد و آرامگاه كوروش كبير تو شیرازن؟؟ عزیزم شهرستان های مرودشت و پاساگارد از شهرستان شیراز جدا هستند!
    • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      8 10
      همدان مهد تمذن ایرانه... امپراطوری مادها و هگمتانه قبل از پارسها یه عنوان اولین امپراطوری ایران وجود داشت. حالا هی بگید شیراز
    • بی نام US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      7 9
      از کی تا حالا مرودشت مهد تمدن شده! :)
    • فخرالدین A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      3 3
      دوستان لطفن یه کم مطالعه کنن ببینن شهر استخر کجا بوده، معدن الماس کجا بوده، عظمت پاسارگاد تا چه حد بوده و در دوران شکوه و عظمت پارسه، پاسارگاد آیا نامی از شیراز بوده یانه، با تاسف خیلی از دوستان مرکز نشین ایران را فقط تهران می بینن و فارس را فقط شیراز!
  • hossein NL ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    38 2
    خب طرف میره انتالیا صبح تا شب میخوره و میخوابه و استخر و ... همه با همون پول
  • شايان A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    22 5
    نوروز و بهار فقط شيراز سعدي : خوشا تفرج نوروز خاصه در شيراز / كه بركند دل مرد مسافر از وطنش فريدون مشيري : هركه بيند همچو من شيراز را فصل بهار / ميزند بي شك از اينجا پشت پا بر هر ديار ملك الشعراي بهار : هر باغبان كه گل سوي برزن آورد / شيراز را دوباره به ياد من آورد
  • بی نام EU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    20 0
    آخه آدم نمي تونه بگه نريم! چون سال ديگه گرون تر از امسال مي شه ( اين مملکت ارزوني که نداره)
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    9 1
    قیمت کیش برای هفته اول تا 2 میلیون تومان است نه این قیمتها
  • بی نام A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    9 1
    قيمت تور كيش خيلي بيشتر از اين قيمته كه نوشته شده هتل سه ستاره يك ميليون ودويسته
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    5 0
    قیمتایی که اینجا نوشتین خیلی پایین تر از حدی هست که ما زنگ میزنیم میپرسیم.
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    9 0
    ديوانگي محضه با اين قيمتها كه اصلا نمي ارزه بريم مسافرت با اين هزينه ها ايام غير عيد ميشه تركيه و گرجستان يا مالزي و تايلند رفت 1500 بدي بري كيش!!!!!!!!11
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    3 0
    اختلاف قيمت بين ايام ديگه با نوروز بيش از 80 درصده كه جاي تامل داره.
  • م A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    3 0
    دقیقا درست است تور کیش سه شب هتل داریوش 2300000 تومان است جالب اینکه این تورها را با قیمت گزاف از 25 اسفند که جز تعطیلات نوروز نیست میفروشند و یا از 13 نوروز تا 20 فروردین ومتاسفانه هیچ نظارتی وجود ندارد
  • الی A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    3 0
    رفتن به کیش توی ایام عید تقریبا داره برامون به رویا تبدیل میشه قیمت سوئیت های اقامتی رو تو سایت kish7 دیدین ؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    4 4
    فقط خارج
  • شايان A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    4 7
    تهران اوغلي، هتل هاي 5 ستاره شيراز : هتل شيراز كه ديگه با هتل داريوش كيش و هتل درويشي مشهد مجلل ترين هتل ايران هست. هتل چمران از گروه هتل هاي ماركوپولو كه در بهترين نقطه شهر قرار گرفته 33 طبقه هست مرتفع ترين هتل ايرانه و بسيار مدرن. هتل هما از گروه هتل هاي هما. هتل پرسپوليس و هتل پارس. هتل برج فارس و هتا آسمان دو هتل 5 ستاره ديگر در حال ساختن. هتل كريمخان و اليزه هم هتل هاي لوكس 4 ستاره هستن كه جديدا افتتاح شدن
    • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      7 3
      موفق باشین. ولی هتل چمران مرتفع ترین هتل ایران نیست. 33 طبقه هم نیست. 26 طبقه کاری داره دیگه انبار و بالا خونه رو نمیشه طبقه حساب کرد حتی با احتساب اونها هم از کف 30 طبقه هم نمیشه. به هر حال بازم این تعداد هتل برای شیراز کمه.
    • شايان A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      2 0
      آقاي بي نام من كه دروغ نميخام بگم. شما توي ويكي پديا هتل هاي شيراز رو سرچ كن و بخون تا خودتون ببينيد هتل چمران اين عنوان رو داره