مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 6 اسفند 1392

سه عضو طایفه فیوج که با جعل عنوان مامور پلیس وارد خانه ها شده و سرقت های میلیونی می کردند شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت 14 روز 30 دی ماه ماموران کلانتری 176 حسن آباد در حین گشت زنی در شهرک شهید بهشتی ، متوجه پژو پارس نقره ای رنگ در انتهای یک جاده خاکی شدند که سرنشینان آن در حال تعویض پلاک خودرو بودند. با مراجعه مامورین کلانتری به محل پارک پژو پارس ، سه سرنشین خودرو قصد فرار از محل را داشته و حتی با کوبیدن خودرو به ماشین کلانتری اقدام به فرار کردند که خودروی آنها به سمت جوی آب منحرف و متوقف می شود.
همزمان با توقف کامل خودرو ، سه سرنشین پژو پارس نقره ای با پای پیاده اقدام به فرار از محل کردند که هر سه نفر توسط ماموران دستگیر و در بازرسی از آنها یک عدد کارت شناسایی مجعول متعلق به ارگان های نظامی و یک عدد اسپری کشف می شود.
با دستگیری و انتقال سه سرنشین پژو پارس به کلانتری، یکی از ساکنان منطقه حسن آباد به کلانتری مراجعه و اعلام می کند که سه سرنشین یک خودرو نقره ای رنگ، تحت عنوان مامور وارد خانه او شده و اقدام به سرقت کرده اند. با انجام مواجهه حضوری میان متهمان و مالباخته، بلافاصله دو نفر از متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند. مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: صبح امروز داخل خانه بودم که زنگ منزل به صدا درآمد و پسر کوچکم در را باز کرد. یک مرد با لباس شخصی وارد خانه شد و در حالی که یک پوشه همراه داشت خود را مامور معرفی و عنوان داشت که باید منزل ما را برای پیدا کردن موادمخدر بازرسی کند و به این بهانه و به همراه شخص دیگری که همزمان با او وارد خانه شده بود اقدام به بازرسی خانه کرده و پس از دقایقی خارج شدند. پس از گذشت10 دقیقه ، با مرکز 110 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم که گشت کلانتری به در منزل مراجعه و مامورین اعلام کردند که این افراد ماموران قلابی هستند و به احتمال بسیار زیاد اقدام به سرقت از داخل خانه کرده اند. بلافاصله به وارسی وسایل داخل خانه پرداخته و متوجه شدم که طلا و جواهراتم به سرقت رفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل در پوشش غصب عناوین، پرونده به دستور دادرس شعبه اول دادگاه عمومی فشافویه برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با انتقال سه متهم به نام های داریوش ، کمال ( برادر داریوش ) و حبیب ( پسرعمه داریوش و کمال ) به پایگاه نهم، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی سوابق آنها پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج هستند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، درگیری با ماموران، قدرت نمایی با سلاح سـرد، سرقت مقرون به آزار و اذیت، جعل عناوین دولتی و نظامی، جعل گذرنامه و خروج غیرقانونی از کشور دستگیر و روانه زندان شده اند. این در حالی است که داریوش یک سارق کاملا حرفه ای است که به تازگی از زندان ارومیه آزاد شده است.
متهمان که پس از شناسایی هویت دقیق آنها از سوی کارآگاهان و با توجه به شناسایی اولیه از سوی یکی از شکات چاره ای جز اعتراف نداشتند، صراحتا به غصب عناوین و سرقت از منازل به ویژه در منطقه حسن آباد اعتراف کردند. آنها در اظهارات اولیه عنوان کردند برای سرقت به در منازل مراجعه می کردیم اگر کسی داخل خانه نبود قفل درب ورودی را تخریب کرده و وارد خانه می شدیم. اگر کسی هم داخل خانه بود ، خود را مامور معرفی و وارد می شدیم و به بهانه پیدا کردن موادمخدر منزل را بازرسی و پول و طلاها را سرقت می کردیم.
حبیب در تشریح سرقت ها نیز به کاراگاهان گفت: به عنوان راننده بودم و داریوش از ماشین پیاده می شد و زنگ منازل را می زد اگر کسی جوابگو نبود ، داریوش وارد خانه می شد و کمال نیز در مقابل در خانه می ایستاد و پس از سرقت از محل دور می شدیم. اگر صاحبخانه جوابگو بود داریوش و کمال به عنوان مامور موادمخدر وارد منزل شده و به بهانه بازرسی اقدام به سرقت طلا و پول می کردند .
با توجه به اعترافات متهمان، تعدادی از محل های سرقت در منطقه حسن آباد شناسایی شد که بنا بر اظهارات مالباختگان، سارقان در بسیاری از سرقت ها در نبود صاحبخانه اقدام به تخریب گاوصندوق و سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات داخل آن کرده بودند. در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهمان در برخی از محل های سرقت و پس از ورود به منزل، با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کرده اند.
یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدودا دو ماه پیش ابتدا دو نفر تحت عنوان مامور وارد خانه شده و پس از اطلاع از تنها بودن من، مرا با تهدید چاقو و قمه به داخل یکی از اتاق ها انداخته و اقدام به سرقت یک تلویزیون LED ، دو عدد تابلوفرش گرانقیمت و مبلغ 5 میلیون و 700 هزار تومان کردند . با توجه به افزایش تعداد محل های سرقت در منطقه حسن آباد و احتمال وقوع سرقت های مشابه، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
داریوش ، کمال و حبیب متهم به سرقت و جعل عنوان مامور
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از محل های سرقت در محدوده حسن آباد و احتمال ارتکاب سرقت های مشابه در سایر مناطق تهران و همچنین سوابق متعدد متهمان و احتمال افزایش جرایم ارتکابی از سوی آنها، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.همچنین از شهروندانی که از دیگر جرایم ارتکابی متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تماس 51055390 در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

دستگیری باند سرقت منازل در پوشش قالیشویی
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باندی که تحت پوشش قالیشویی، اقدام به سرقت منازل شهروندان می کردند، خبر داد و به واحد مرکزی خبر گفت: اعضای این باند، برگه های تبلیغاتی قالیشویی را بین در منازل قرار می دادند و در صورتی که مشاهده می کردند در این منازل در طول روز باز و بسته نشده است و برگه ها در جای خود باقی مانده است، با احتمال اینکه صاحبخانه در منزل نیست، اقدام به سرقت اشیای قیمتی مخصوصا پول و طلاجات می کردند.
سرهنگ محمدیان گفت: اعضای این باند چهار نفر بودند که یکی از آنان زن بود و از وی برای فروش طلاهای سرقتی استفاده می کردند.
سرهنگ محمدیان افزود: اعضای باند سرقت سوابق متعددی در زمینه های مواد مخدر و سرقت دارند. تاکنون اعضای این باند به سرقت از 15 منزل به این شیوه سرقت اعتراف کردند که احتمال دارد تعداد سرقت ها بیش از این باشد. محدوده سرقت سه ماه گذشته اعضای این باند، در جنوب غرب تهران بود.
وی گفت: شرکت قالیشویی که از برگه های تبلیغاتی آن در این سرقت ها استفاده می شد ارتباطی با این سرقت ها نداشت.
سرهنگ محمدیان افزود: مالباختگان که به این شیوه مورد سرقت واقع شدند می توانند به پایگاه هشتم پلیس آگاهی واقع در خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

 

پسر ناخلف حساب دوست مادرش را خالی کرد
جوانی که با بدست آوردن اطلاعات بانکی یکی از دوستان مادرش، به وسیله تلفن‌همراه از حساب وی سرقت کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ خسرو احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: در پی شکایت خانمی به پلیس فتای شهرستان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی سرقت کرده‌اند، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
در بررسی‌های فتا مشخص شد که مبلغ 600 هزار تومان از حساب شاکی از طریق تلفن همراه یکی از دوستان نزدیک و صمیمی وی سرقت شده که بلافاصله وی برای ادای توضیحات به پلیس فتا فراخوانده شد. این خانم در اظهارت خود بیان داشت سیم کارت به نام خودش ثبت شده اما چند ماهی است که آن را در اختیار فرزندش قرار داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهارکرد: با اظهارات این خانم، فرزندش که جوانی 30 ساله و دارای سوابق کیفری نیز بود با هماهنگی قضایی به همراه تجهیزات و وسایل مخابراتی مورد استفاده در ارتکاب جرم دستگیر و صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و در اعترافات خود عنوان داشت به واسطه سابقه رفاقت مادرم با شاکی و اعتمادی که به وی داشته، اطلاعات حساب بانکی شاکی را از کیف مادرم برداشته و اقدام به سرقت از حساب او با تلفن‌همراه می‌کردم.
احمدی، بی‌توجهی شاکی نسبت به حفظ نگهداری اطلاعات حساب بانکی را عامل وقوع این سرقت دانست.

 

سرقت 20 میلیون ریالی صوری در کرمانشاه لو رفت
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری فردی که با طرح شکایت مبنی بر اینکه از طریق اینترنت مبلغ 20 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است خبر داد.
سرهنگ اسداله زحمتکش به مهر گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب شاکی، موضوع در دستور کار مامورین پلیس فتا قرار گرفت. شاکی در شکوائیه خود بیان داشت که مبلغ 20 میلیون ریال از پدرش بابت شهریه دانشگاه دریافت که مبلغ فوق توسط اشخاص ناشناسی سرقت شده است.
زحمتکش یادآور شد: در ادامه تحقیقات و بررسی های فنی و اطلاعاتی ،شخصی که پس از مراحل مختلف وجه به حسابش واریز شده بود دستگیر و اعتراف کرد از دوستان شاکی بوده و او با تبانی و برنامه ریزی و نقشه قبلی وجه را به حساب اش منتقل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: شاکی به عنوان متهم وبه دستور مقام قضایی دستگیر به جرم خود اعتراف و بیان داشت هرگز فکر نمی کردم با نقشه پیچیده و دقیقی که کشیده بودم شناسایی و دستگیر شوم ، قصد داشتم با فریب پدرم مجدداً از او هزینه شهریه را گرفته و مبلغ سرقتی را در جایی دیگر خرج کنم. متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند طرح هزاران لبخند همراه اول
کلاهبرداران تلفنی که با سواستفاده از طرح هزاران لبخند همراه اول 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، از سوی ماموران پلیس کردستان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، سرهنگ جعفر آژنگ گفت: این کلاهبرداران با ارسال پیامک برای دارندگان تلفن های همراه و تبریک برنده شدن آنها در قرعه کشی طرح هزاران لبخند همراه اول به مبلغ یک و نیم تا 2 میلیون تومان آنها را به سمت دستگاه های خود پرداز هدایت و اقدام به برداشت از کارت آنها می کردند.
وی افزود: همچنین این کلاهبرداران خود را به عنوان نماینده بهداری ناجا معرفی و با تماس با پزشکان استان و سراسر کشور مبنی بر معرفی تعداد 300 تا 1000 نفر از کارکنان نیروی انتظامی آن استان برای معاینات ادواری و عقد قرارداد و تفاهم نامه و جلب اعتماد پزشکان از طریق دستگاه های خودپرداز اقدام به برداشت از کارت آنها می کردند.
سرهنگ آژنگ افزود: بنا بر اعتراف متهمان، از وجوه کلاهبرداری شده اقدام به خرید زمین، مسکن، خودرو به نام اقوام خود می کردند. با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته متهمان در شهرستان های رباط کریم ، شهریار و شهر ری شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه متهمان 4 مرد و 3 زن هستند، گفت: همه متهمان دستگیر شده دارای سوابق کیفری بوده که در اعترافات خود تا کنون به بیش از ده میلیارد ریال کلاهبرداری پیامکی اعتراف کرده اند. از متهمان، 64 عدد سیم کارت همراه اول و ایرانسل، 25 شماره حساب بانکی که با مدارک جعلی افتتاح و وجوه کلاهبرداری در آن واریز شده است شناسایی شد.

 

دستگیری نویسنده سایتهای غیراخلاقی/ انتقام از همسر سابق با انتشار عکسهای خصوصی
نویسنده سایتهای مستهجن که اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی همسر سابقش کرده بود در تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در تشریح جزئیات این پرونده با بیان اینکه چندی پیش با شکایت زن جوانی به نام ساناز پرونده‌ای با عنوان هتک حیثیت پیش روی کارآگاهان گشوده شد، گفت: این زن با حضور در پلیس فتا در حالی که مرجوعه از مقام قضایی داشت عنوان کرد عکس های شخصیش در یکی از صفحات شبکه های اجتماعی به عنوان کاراکتر داستانهای مستهجن توسط فرد یا افرادی منتشر شده در حالی این فرد از این موضوع اطلاعی ندارد.
وی با بیان اینکه به دنبال شکایت این زن جوان مستند سازی از صفحات مذکور انجام شد، افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی پلیسی و تحقیقی از شاکی دریافتند که وی مدتی است از همسرش طلاق گرفته و این فرضیه که ممکن است این کار از سوی شوهر این زن صورت گرفته باشد قوت گرفت.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: بلافاصله تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد و کارآگاهان در اولین گام دریافتند که تصاویر منتشر شده از سوی نادر همسر سابق ساناز که اقدام به نوشتن داستانهای مستهجن و قرار دادن آن در سایت های مبتذل و غیر اخلاقی کرده است که با ارائه مستنداتی موضوع با حساسیت بیشتری در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ کاکوان با بیان اینکه با بررسی از آرشیو سایتهای مذکور و مطابقت آن با بعضی مطالب احصاءشده مشخص شد که اظهارات شاکی صحت داشته،افزود: با تنظیم گزارشی تحلیلی به دادسرا و کسب مجوز قضایی و با اجرای قرار صوری مرد کینه جو دستگیر و طی بازرسی از منزلش یک لپ تاپ،دو عدد هارد اکسترنال و فلش مموری حاوی فیلم و تصاویر مستهجن کشف و جمع آوری شد.
این مقام مسئول در پلیس پایتخت با بیان اینکه سرانجام با مهندسی معکوس و واکاوی کامپیوتر شخصی این فرد متهم در بازجویی انجام شده به انتشار عکس همسر سابقش اعتراف کرد و سپس با انجام بازجویی تکمیلی پس از سر سختی و انکار به جرم دوم خود اعتراف کرده و مشخص شد متهم با آی دی های مختلف در سایت های غیر اخلاقی اقدام به نوشتن و قرار دادن داستانهای مستهجن می کند. متهم به همراه پرونده به مقام قضایی ارجاع شد که با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

 

انفجاز گاز در یک خانه گلمکان را لرزاند
شهردار گلمکان از وقوع انفجار به علت نشت گاز در منزل مسکونی و لرزیدن بخش هایی از این شهرستان به علت این حادثه خبر داد.
به گزارش مهر، مهدی حیدری در جمع خبرنگاران گفت: مقارن ساعت 2:30 دقیقه بامداد امروز سه شنبه  انفجار گاز قسمت‌هایی از شهر گلمکان را لرزاند. در پی وقوع این حادثه ماموران آتش نشان به محل مراجعه و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
حیدری ادامه داد: در این حادثه که در خیابان شهید بی کس شهر گلمکان رخ داد نشت گاز از شیلنگ باعث به وقوع پیوستن این انفجار شده است. در پی این انفجار خساراتی به منازل مسکونی اطراف محل انفجار وارد آمده است که خوشبختانه به دلیل اینکه کسی در محل حضور نداشته خسارت جانی نداشته است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =