مهر نوشت:

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تایید کشته شدن یک پلنگ ایرانی در شهرستان شیروان این استان گفت: بررسی‌ها برای تشخیص علت مرگ این پلنگ و عاملان آن در جریان است.
حسین آبسالان کشته شدن یک پلنگ ایرانی در روستای امیرانلو شهرستان شیروان را تایید کرد و گفت: حدود یک هفته پیش یک همیار محیط زیست لاشه این پلنگ را در استخر یکی از باغ‌های این روستای فاقد سکنه پیدا کرده بود.
این سیزدهمین پلنگی است که امسال در کشور تلف شده و به گفته آبسالان به نظر می رسد این پلنگ اواخر هفته پیش تلف شده است.
او گفت: سر، دست راست و دم این پلنگ از سوی افراد ناشناس بریده شده اما باقیمانده لاشه که توسط افراد ناشناس در زیر خاک مدفون شده بود، اکنون به سردخانه منتقل شده و بررسی‌‌ها برای تشخیص علت اصلی مرگ این حیوان در حال انجام است.
آبسالان گفت: همچنین کارشناسان امنیتی به همراهی محیط زیست و همیاران محلی در پی شناسایی عاملان دخیل در وقوع این اتفاق ناگوار هستند و در این زمینه سرنخ هایی نیز به دست آمده است.
گفتنی است، با توجه به این که روستای امیرانلو در منطقه شاه جهان شیروان در خراسان شمالی از جمله روستاهای فاقد سکنه این استان محسوب می شود و تمام ساکنان آن به شهرها مهاجرت کرده اند؛ به نظر نمی رسد کشتن این پلنگ به واسطه ترس افراد از حمله این حیوان به احشام بوده باشد.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    14 4
    اين جريان سازمان يافته اي است جهت ضربه زدن به دولت جديد
  • بهنام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    14 1
    خداوند لعنتتون کنه به عذاب خدا دچار بشید انشا الله
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 0
    آدم شك ميكنه بعضي وقتها كه يعني ما 10000 سال تاريخ و فرهنگ داريم؟ ما كه از اروپايي هاي با 1000 سال فرهنگ وحشي تر هستيم كه
    • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      4 0
      فرهنگ دولتی یک میلیون سال هم که باشه نتیجه اش همینه!