فارس نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی سیاست دستگاه‌ها درباره اقتصاد مقاومتی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: امروز کمیسیون آموزش میزبان تعداد زیادی از دستگاه‌ها برای بررسی راه آن‌ها در مورد اقتصاد مقاومتی بود.

وی علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را اولین مهمان امروز کمیسیون آموزش نام برد و افزود: آقای وزیر و همکارانش سیاست‌های کلی وزارتخانه خود در رابطه با اقتصاد مقاومتی را بیان کرد و نمایندگان نیز دغدغه‌های خود را به وزیر گفتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسئولان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور را دومین مهمانان امروز کمیسیون متبوعش عنوان کرد و گفت: در این بخش از جلسه این موضوع مطرح شد که وقتی یک درصد برای پژوهش در نظر گرفته می‌شود باید تلاش کنیم ۹۹ درصد از اعتبارات صرف دانش‌بنیان شود.

جعفری با بیان اینکه همگان باید تلاششان را برای توانمندی کشور در کالاهای تحریمی به کار گیرند تصریح کرد: باید تلاش کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم تا در این راستا بکوشند.

وی افزود: در این جلسه مسئولان معاونت علمی تاکید داشتند که اگر روزی شرکتی ما را تحریم کرد در زمانی که تحریم‌ها برطرف شد نباید اجازه دهیم به راحتی ارتباط‌ها برقرار شود، این تحریم‌ها باید برای آن شرکت‌ها هزینه‌هایی داشته باشد؛ مسئولان معاونت علمی رئیس‌جمهور همچنین تاکید کردند که در راستای کاهش ۴۰ درصدی واردات کالاهای دانش‌بنیان و ۴ برابر شدن صادرات آن‌ها خواهند کوشید.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی مسئولان وزارت علوم را دیگر مهمان جلسه امروز کمیسیون آموزش نام برد و گفت: نمایندگان در این جلسه نیز پیرامون مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی صحبت کردند و مسئولان وزارت علوم هم در رابطه با سیاست‌های وزارتخانه خود در این‌باره سخن گفتند.

جعفری در همین زمینه خاطرنشان کرد: نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کار هم در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =