به مناسبت روز جهانی زن معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به نیویورک سفر کرد تا در مراسم افتتاحیه اجلاس در مورد چالش‌ها و دستاوردهای اهداف توسعه هزاره برای زنان ودختران سخنرانی کند.

به گزارش خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشته است که روز شنبه17اسفندماه به همراه هیئتی برای شرکت در پنجاه و هشتمین اجلاس سالیانه کمیسیون مقام زن- که از 10 تا 21 مارس برگزار می‌شود- وارد نیویورک شدیم و این نشست به بررسی چالش‌ها و دستاوردهای اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران و ارائه الگویی برای توسعه بعد از 2015 و اهداف توسعه پایدار اختصاص دارد.
او برنامه های این مراسم را شرکت در مهمانی مشترک مدیر اجرایی نهاد زنان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای حقوق بشر و دبیر کل امور برابری جنسیتی یونان و دیدار با حداقل 10 هیئت شرکت کننده در اجلاس از کشورهای مختلف از جمله برنامه‌های این چند روز است. پیش از این اجلاس، نشست‌های منطقه‌ای سازمان ملل برای بررسی موضوع و ارائه نظرات و راهکارهای منطقه‌ای جهت لحاظ در جمع‌بندی و گزارش نهایی عنوان کرده است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این صفحه نوشته است که در اهداف توسعه هزاره - که به سند MDGs معروف است- دولت‌ها مسوولیت جمعی خود را در رابطه با تضمین حفظ و احترام به کرامت انسانی، برابری و عدالت در سطح جهانی به رسمیت شناخته‌اند. ارتقای توسعه و ریشه کن کردن فقر، تحقق و ارتقای برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان از جمله عوامل مؤثر برای تحقق حقوق بشر در عرصه جهانی دانسته شده است.
مولاوردی ادامه داد: اجلاس سالیانه کمیسیون مقام زن که زنان جهان را از اقصی نقاط عالم گرد هم می‌آورد ، فرصت مغتنمی است برای شنیدن صداهای مختلف زنان از سراسر جهان و بهره‌مندی از خرد جمعی و اجماع بر ارائه راه‌حل‌های جهانی به منظور برون رفت از وضعیت موجود و محمل مناسبی است برای تبادل تجارب مفید و ارزنده کشورها در بهبود وضعیت زنان و دختران که امیدواریم حضور هیئت ایرانی در این اجلاس اهداف و نتایج مورد نظر را به همراه داشته باشد.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =