بازار ایالات متحده در آخرین روزهای سال 2009، شاهد رشد 5درصدی خرید اینترنتی هدایای کریسمس بود. تجارت 27 میلیارد دلاری کریسمس بهترین خبر برای خرده‌فروشان اینترنتی بود.

فاطمه محمدی‌نژاد: خریداران ایام تعطیلات سال نوی میلادی با صرف بیش از 27 میلیارد دلار پول از اول نوامبر/ 10 آبان تا 24 دسامبر/ 3 دی، بصورت آنلاین و اینترنتی شادی زایدالوصفی را برای خرده‌فروشان تجارت الکترونیک به ارمغان آوردند. به گزارش ComScore، این میزان 5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

خرید جمعه سیاه تا شب کریسمس نیز با رشد 3.5 درصدی فروش، خاطره خوبی را برجای گذاشت. وسائل الکترونیکی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده و 20درصد افزایش فروش داشتند. فروشندگان خرده‌پا نیز به خاطر استفاده از امکانات رایگان حمل و نقل و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی از فروشندگان بزرگ تشکر کردند.

مقایسه خرید تعطیلات 2009 با 2008

در تمام مکان‌های خانگی، اداری و دانشگاهی آمریکا، بدون احتساب مزایده‌ها و معاملات حقوقی

تاریخ

میلیون دلار

سال 2008

سال 2009

درصد تغییر

1 نوامبر تا 24 دسامبر

25,845

27,121

5

روز شکرگذاری: 26 نوامبر / 5 آذر

288

318

10

جمعه سیاه: 27 نوامبر / 6 آذر

534

595

11

دوشنبه سایبر: 30 نوامبر / 9 آذر

834

877

5

دوشنبه سبز: 14 دسامبر / 23 آذر

859

854

1-

سه‌شنبه 15 دسامبر / 24 آذر

754

913

21

آخر هفته: 19 و 20 دسامبر (توفان زمستانی)

677

767

13

 

رشد فروش اینترنتی امسال نشان‌دهنده پیشرفت‌هایی است که از سال 2008 صورت گرفته‌اند. سال گذشته فروش‌ها به میزان 3درصد افت پیدا کرد. البته بخشی از رشد نتایج امسال، احتمالا به دلیل توفان آخر هفته 19 و 20 دسامبر در ایالات متحده بود که همه مناطق را در بر گرفت و اکثر خریداران مجبور شدند هدایای خود را اینترنتی بخرند.

جیان فولگونی، رئیس ComScore در اظهار نظری گفت: «رشد فروش اینترنتی امسال به علت افزایش تعداد خریداران آنلاین بود. اما سال گذشته به دلیل مشکلات مالی در تعداد خریداران اینترنتی کاهشی را شاهد بودیم. این فصل شروع خوبی را نشان داد و به خاطر توفان‌های سنگین، پایان قدرتمندی داشت. در عین حال مشتریان مطمئن بودند که خریدهای خود را به موقع تحویل خواهند گرفت.

کد خبر 34403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =