مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 26 اسفند 1392

پزشک قلابی که به بهانه استخدام قربانیان خود را فریب داده و پس از سرقت به زنان و دختران تجاوز می کرد، بعد از رسیدگی فوق العاده به پرونده اش به اعدام، زندان، شلاق و رد مال محکوم شد.

به گزارش مهر، صبح دوشنبه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات پزشک قلابی در وقت فوق العاده و به ریاست قاضی اصغرزاده در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
در این جلسه که به صورت غیر علنی تشکیل شد، 4نفر از شکات که از سوی متهم مورد تجاوز قرار گرفته بودند حضور داشته و به طرح شکایت پرداختند.
در ادامه متهم به نام علی در جایگاه قرار گرفت و با رد اظهارات شکات گفت: من اتهام سرقت را قبول دارم اما مرتکب تجاوز به عنف نشدم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش رئیس دادگاه و 4قاضی مستشار وارد شور شدند و با بررسی دفاعیات متهم و وکیل مدافعش اظهارات شکات و محتویات پرونده علی را درخصوص اتهام سرقت به 10سال زندان، تحمل 74ضربه شلاق و رد مال و درخصوص اتهام قصب عنوان پزشک به دو سال زندان و درخصوص اتهام تجاوز به عنف با اثبات تعدادی از شکات به سه بار اعدام محکوم کردند.
این رأی ظرف مدت 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است.
علی 64 ساله متهم به ارتکاب 14 فقره سرقت مقرون به آزار از طریق بیهوشی شکات و همچنین 8فقره تجاوز به عنف به همین شیوه است. علی به بهانه پیدا کردن کار و انجام آزمایشهای پزشکی به قربانیان قرص خواب آور داده و آنها را پس از بی هوشی مورد آزار و اذیت قرار می داد.
مرد شیطان صفت در دو مورد قربانیان خود را در پارک ساعی بیهوش کرده و در آنجا مورد تجاوز قرار داده بود.

 

سقف 86 واحد مسکونی و مدرسه در لوندویل ویران شد
بخشدار لوندویل از ویران شدن 85 سقف واحد مسکونی و یک مدرسه در این بخش خبر داد.
سیروس خالق‌وردی‌پور با اشاره به وزش باد شدید از صبح امروز در منطقه به فارس گفت: سقف یک مدرسه به صورت کامل ویران شده است.
وی از جا کنده شدن سقف 85 واحد مسکونی در لوندویل خبر داد و افزود: وزش باد شدت گرفته است.
خالق‌وردی‌پور با بیان اینکه گروه‌های امدادی به نقاط آسیب‌دیده اعزام شدند، تصریح کرد: گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند نیازهای ضروری مردم تامین شود.
وزش باد شدید در بخش لوندویل ادامه دارد و در بخش مرکزی از شدت کمتری برخوردار است.

 

کشف جسد مرد نیم سوخته در سوادکوه شمالی
جسد مرد نیم سوخته در یکی از روستاهای سوادکوه شمالی پیدا شد.
به گزارش فارس، جسد مرد نیم سوخته‌ای در روستای شارقلت دهستان لفور سوادکوه شمالی پیدا شد.
مردم روستا شعله‌های آتش جسد را خاموش و موضوع را به نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه اطلاع‌ دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با تایید کشف جسد مرد نیم سوخته در یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه شمالی، گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی مقتول و علت فوت در حال انجام است.
محمدولی مرادی با یادآوری اینکه خالی بودن سکنه منطقه باعث شد تا جسد در آن منطقه رها شود، خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی و اطلاعات ناجا شهرستان سوادکوه در حال تکمیل اطلاعات هستند.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان سوادکوه به دلیل کوهستانی و جنگلی و ییلاقی بودن مورد استفاده برخی از قانون شکنان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 90 درصد قتل‌های رخ داده در سوادکوه متعلق به این شهرستان نیست و از شهرستان‌های اطراف انجام می‌شود.

 

پلیس به دنبال سارق پایان ‌نامه!
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که پلیس به دنبال سارقی است که لپ‌تاپ و پایان نامه یک دانشجو را از داخل خودرو ربوده است.

به گزارش ایسنا، اواخر آذرماه سال جاری، جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری 124 قلهک به ماموران اعلام کرد که کیف حاوی لپ تاپ، چند عدد کارت عابر بانک و دیگر مدارک شناسایی اش از داخل خودرو به سرقت رفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت از داخل خودرو و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره بیستم و معرفی خود به عنوان دانشجوی مقطع دکتری در رشته الکترونیک به کارآگاهان گفت که به همراه یکی از همکلاسی هایم، داخل یک کافی شاپ در نزدیکی باغ قلهک در حال صحبت درباره موضوع پایان نامه دانشگاهی و زمان دفاع از آن بودم؛ پس از مدت ها کار تحقیقاتی موفق شده بودم تا پایان نامه خوبی تهیه، تنظیم و آماده ارائه کنم و حتی جلسه دفاع از پایان نامه نیز از سوی اساتید مشخص شده بود.
مالباخته در خصوص نحوئه سرقت پایان نامه خود به کارآگاهان گفت: روز سرقت در حالیکه متن پایان نامه را در داخل لپ تاپ ذخیره کرده و لپ تاپ را نیز در صندوق عقب ماشین گذاشته بودم، به محل ملاقات خود با یکی از همکلاسی هایم مراجعه کردم؛ قصد داشتم تا موضوعات پایان نامه را به ایشان ارائه کنم و به همین علت به محل پارک خودرو مراجعه کرده اما زمانیکه اقدام به باز کردن درب صندوق عقب ماشین کردم در کمال تعجب متوجه شدم که کیف حاوی لپ تاپ و دیگر مدارک شناسایی و ... سرقت شده است.
با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر قرار داشتن چند عابر بانک حاوی رمز در داخل کیف حاوی لپ تاپ، بلافاصله کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب های عابر بانکی مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که در همان شب سرقت، وجوه نقد حساب ها برداشت شده است.
با شناسایی محل برداشت پول از حساب های بانکی مالباخته در مناطق تهرانپارس و قیطریه، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و در تصاویر بدست آمده از دو شعبه مختلف بانکی، موفق به شناسایی فرد مشخصی شدند که اقدام به برداشت از حساب های عابربانکی متعلق به مالباخته کرده بود.
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به شناسایی متهم پرونده از طریق دوربین های مداربسته ی بانکی و به جهت شناسایی هویت و دستگیری این شخص، دستور انتشار تصاویر بدست آمده از متهم، از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب اداره بیستم پلیس آگاهی تهران شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، محل تردد و یا مخفیگاه متهم را از طریق شماره تماس های 51055520 و 51055620 در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

انهدام باند 7 نفره سارقان خودرو در قرچک شرق استان تهران
فرمانده انتظامی شهرستان قرچک شرق استان تهران از دستگیری باند7 نفره سارقان و کشف 75 خودرو مسروقه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمدی گفت: در پی اخبار رسیده مبنی بر فعالیت باند سارقان خودرو در سطح حوزه استحفاظی موضوع بطور ویژه در دستور کارماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ احمدی در ادامه با قدردانی از همکاری خوب شهروندان با نیروی انتظامی افزود: درپی دستگیری یک سارق خودرو در بخش باقرآباد چند خودرو مسروقه کشف شد. متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به همکاری شش نفر دیگر با وی اعتراف کرد که با هماهنگی لازم متهمان در سه عملیات جداگانه قبل از هر گونه فعالیتی دستگیر شدند.
این کارشناس ارشد انتظامی با اشاره به اینکه شگرد متهمان اینگونه بوده است که با چند سرقت در تهران محل بزهکاری خود را تغییر می دادند افزود: سارقان دستگیر شده وسایط نقلیه مسروقه را به شهر دیگر منتقل و پس از مدتی بفروش می رساندند.
سرهنگ احمدی تصریح کرد: حوزه فعالیت سارقان حومه تهران و شهرستان قرچک بوده و در هر محل یکی از همدستان آنها سکونت داشته است که کار شناسایی طعمه ها را انجام داده است.

 

باند سه نفره زورگیری در نیشابور متلاشی شد
سرپرست فرماندهی انتظامی نیشابور از انهدام باند سه نفره زورگیری ساعتی پس از سرقت در این شهر خبر داد و به مهر گفت: تیم تجسس کلانتری 11 طالقانی این شهر در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر زورگیری وجوه نقدش توسط یک سمند در میدان حافظ پس از مراجعه به محل موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ پاسدار حسن حسینی افزود: ماموران در مواجهه با فرد مالباخته دریافتند که مالباخته پس از دریافت وجه و خارج شدن از بانک توسط سه سرنشین یک سمند با زور سوار خودرو شده و پس از زورگیری 60 میلیون ریال وجه نقد و تعدادی چک و عابربانک توسط سارقان در مسیر یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رها شده است. ماموران پس از بررسی اظهارات مالباخته و اطلاعات به‌دست آمده از متهمان که از افراد سابقه‌دار بودند شناسایی و دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند.
حسینی عنوان کرد: ماموران دایره تجسس کلانتری ساعتی پس از سرقت با شناسایی محل اختفای متهمان با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه زورگیری از فرد مالباخته بودند اما در مواجهه با فرد مالباخته به ناچار به زورگیری اعتراف و اموال مالباخته را به او برگرداند.
متهمان برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

 

پسر بچه بازیگوش، خانه را به آتش کشید
شیطنت پسر بچه بازیگوش و بازی با کبریت خانه مسکونی را در آستانه سال نو به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس تعدادی از شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تهران، مبنی بر مشاهده آتش از داخل ساختمان مسکونی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 38 را ساعت 12:05 دقیقه ظهر امروز دوشنبه به محل وقوع آتش سوزی در شهرک ولیعصر، خیابان بافان اعزام کرد.
عباس جهانگیری، فرمانده آتش نشانان ایستگاه 38 گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی، به مساحت تقریبی 50 متر مربع، از قسمت اتاق خواب شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید و کاملا شعله ور شده بود و هر لحظه احتمال سرایت آتش به قسمتهای دیگر منزل بیشتر می شد.
آتش نشانان بلافاصله همزمان با رعایت نکات ایمنی، با استفاده از تجهیزات آبرسانی و دستگاههای تنفسی اقدام به خاموش کردن آتش سوزی در کوتاهترین زمان ممکن کردند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از تخلیه کامل دود و اطمینان از عدم وجود فرد محبوسی در داخل منزل پس از حضور مالک در محل و دادن هشدارهای ایمنی به مالک منزل به عملیات خود پایان دادند. پس از بررسی بیشتر محل آتش سوزی، معلوم شد بازی پسر بچه 10 ساله با کبریت و آتش سوزی ناگهانی و سرایت آن به پرده اتاق خواب این حادثه را رقم زده است.

 

نجات مادر و فرزند از میان دود و آتش
حریق منزل مسکونی در بزرگراه امام علی(ع) با نجات مادر و فرزند از میان دود و آتش مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر بروز آتش سوزی در منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ایستگاه 75 را ساعت 11:05 دقیقه ظهر امروز دوشنبه به سوی بزرگراه امام علی(ع)، ورودی حسین آباد اعزام کرد.
رمضان بشیریان، رئیس ایستگاه 97 گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد، از طبقه اول یک ساختمان دو طبقه مسکونی دود بسیار زیادی به بیرون زبانه می کشید و مادر و فرزند خردسالش در طبقه دوم گرفتار شده بودند.
آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شده و گروه اول با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز محل، به طبقه دوم رفته و مادر و فرزند را به محوطه باز منتقل کردند و گروه دوم نیز مشغول خاموش کردن آتش سوزی شدند.
بشیریان خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار کامل آتش سوزی و ارائه تذکرات ایمنی لازم به صاحبخانه به ماموریت خود پایان دادند.

 

ترقه بازی نوجوان، حادثه آفرید
بی توجهی پسر نوجوان به هشدارهای سازمان آتش نشانی در استفاده از مواد محترقه، انباری خانه مسکونی را در شهر ری به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس سراسیمه ساکنان خانه مسکونی با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 9 را ساعت 16:19 دیروز یکشنبه به شهر ری، پشت بیمارستان فیروزآبادی خیابان شکری کوچه مجاهد اعزام کرد.
شهرام طاهری، فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد، یک انباری مملو از وسایل و لوازم خانگی در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی کاملا شعله ور شده و آتش در حال سرایت به دیگر نقاط ساختمان بود و این امر در حالی بود تلاش های ساکنین خانه برای مقابله با آتش بی نتیجه مانده بود.
 آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و یک رشته لوله آبدهی توانستند آتش را کاملا مهار و خاموش کنند و پس از تخلیه کامل دود و اطمینان از عدم وجود آتش پنهان با ارائه توصیه ها و تذکرات ایمنی لازم به ساکنین این خانه به عملیات خود پایان دادند.
طاهری بازیگوشی و ترقه بازی پسر نوجوان را علت رخداد این حادثه اعلام کرد.

 

نوزاد پسر در دستان تکنسین های اورژانس

نوزاد پسر به کمک تکنسینهای اورژانس اراک متولد شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی، در ساعت 9:47 دقیقه صبح دیروز یکشنبه به مرکز اطلاع رسانی اورژانس اراک گزارش شد که یک مادر باردار در منطقه 20 متری فوتبال اراک دچار درد زایمان شد است و نیاز به امداد رسانی فوری دارد که بلافاصله یک واحد امدادی اورژانس 115 به محل اعزام شد. تکنسینهای اورژانس بعد از رسیدن بر بالین وی مشاهده کردند مادر باردار در حال انجام زایمان طبیعی است و باتوجه به شرایط مادر، او را در انجام زایمان حمایت کردند.
بعد از انجام زایمان و جداکردن بند ناف، رگ گیری و سرم تراپی،اکسیژن تراپی و محیا کردن شرایط مناسب برای نوزاد و مادر، هر دو جهت بررسی و انجام اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان طالقانی شهر اراک انتقال داده شدند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    20 1
    این که قیافش داد میزنه پزشک نیس
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    3 0
    این با این قیافش سه بار اعدام کمشه