فارس نوشت:

در 24 ساعت گذشته کل تردد ثبت‌شده براساس اطلاعات دریافتی از 1026 ترددشمار در جاده‌ها، نسبت به روز قبل از آن 8/9درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین اوج تردد بین ساعات 16 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی 7 صبح صورت پذیرفته است.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به ‌استثناء محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده،‌ بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است. در 24 ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1026 ترددشمار در محورهای برون‌شهری، تعداد 8 میلیون و 699 هزار و 956 دستگاه‌ وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن 8/9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 16 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی 7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان ‌با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند. * محورهای دارای بیشترین تردد در 24 ساعت گذشته آزادراه کرج - تهران و بلعکس، آزادراه کرج- قزوین، آزادراه قزوین - کرج، تهران-پردیس(ابتدای آزادراه)، آزادراه قم-تهران و بلعکس در 24 ساعت گذشته بیشترین تردد را داشته‌اند. * محورهای مسدود تا اطلاع ثانوی به دلیل رویدادهای غیرمترقبه ‌محور شمشک - دیزین (جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز، به ‌دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است؛ البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به محور شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17، همینطور از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پایین، به ‌طور 24ساعته، میسر است. ‌محور شهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 ‌تا اطلاع ثانوی مسدود است. ‌محور پونل - خلخال‏ (از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان، به دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است. محور دیهوک – نهبندان، واقع در استان کرمان به دلیل جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود است.  

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای ‌محور اصلی قم – گرمسار و بالعکس، واقع در استان‌های تهران‏، سمنان و قم، به دلیل تمدید عملیات راهسازی، تا مورخ 31/3/93، مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای همه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود. * ممنوعیت تردد به ‌تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان، به‌دلیل مداخله با ترافیک شهری‏، تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی،تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین، محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، معرفی می‌شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق، بلامانع است.


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =