مهر نوشت:

یکی از گردشگرانی که به همراه دوستان خود به سفر تفریحی در کویر شهداد رفته بود، روز دوم فروردین ماه در اثر انفجار مین درگذشت این اتفاق سه ماه پیش نیز برای یک گردشگر دیگر افتاده بود.

حمید هاشمی 32 ساله یکی از کوهنوردان با سابقه بود که در ایام نوروز امسال به همراه دوستان خود در یک سفر تفریحی به کویر شهداد در استان کرمان رفته بود اما اصابت خودروی آنها با یک مین در 75 کیلومتری شهداد و انفجار آن باعث فوت این گردشگر شد یکی دیگر از سرنشینان خودرو به نام محمدرضا آقایاری نیز از ناحیه کبد و ریه به شدت آسیب دیده و در اغماست. محسن ضیا و حسام صالحی نیز زخمی شده اند.

برادر حمید هاشمی با تایید این مطلب گفت: صبح روز شنبه چرخ عقب خودروی برادرم و سه سرنشین دیگر روی مین رفت و بلافاصله منفجر شد پدر و برادر بزرگم به محل حادثه رفته اند تا پیگیر موضوع شوند و جنازه برادرم را تحویل بگیرند.

او گغت: هنوز نمی دانیم چرا در کویر شهداد مین بوده با این حال این مین منفجر شده و برادرم نیز در همان لحظه انفجار فوت کرده است. از حال بقیه سرنشینان نیز خبری ندارم جز اینکه یکی دیگر از سرنشینان وضعیت بسیار وخیمی دارد.

حمید هاشمی 15 سال به حرفه کوهنوردی مشغول بوده و با یکی از آژانس های مسافرتی نیز در زمینه راهنمایی گردشگران همکاری می کرد.

پیش از این در روز 11 دی ماه سال گذشته انفجار مین در کویر لوت منجر به کشته شدن امیر طالبی گل از راهنمایان کویرنوردی و مدیر موسسه کاوشگران حیات وحش پارت شده بود.


47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    132 2
    يعني ما با خودمون در حال جنگيم ؟ كسي مسوول نيست؟ كار بيگانه هاست؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      4 34
      دوست عزیز قبل از اقدام به کویر نوردی باید با نیروی انتظامی هماهنگی صورت بگیره تا از ورود به مناطق ممنوعه جلوگیری بشه ! البته به گفته ی دوستمون گاها طوفان شن باعث جابجایی این مینها میشه که این مورد رو دیگه نمیشه کاریش کرد ! این مین ها هم در مسیر قاچاقجیان مواد مخدر کارگذاری میشه
    • هادی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      6 1
      میفهمی چی میگی؟ یعنی چی برای بیایان گردی باید با نیروی انتظامی هماهنگ بشه؟! آقا آدم آره، حتما حیوون ها هم باید قبلش برای عبور از بیابون بیان سازمان محیط زیست مجوز بگیرن ؟!
  • رامین A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    71 3
    بدشانسی مطلق یعنی این ،دردل کویر مین !!!!!!
  • تقی زاده A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    56 2
    متاسفانه در کویر تابلوی هشدار دهنده وجود ندارد و این وظیفه نیروی انتظامی و سایر ارگان های مسئول استانی و محلی است که این تابلوها را نصب و هشدارهای لازم را از طریق رسانه ها به گردشگران بدهند و محدوده خاص گردشگران را مشخص کنند. وقتی جایی گردشگر گذیر است باید همه دستگاه ها با همکاری هم برای به صفررسیدن حوادث تلاش کنند. متاسفانه کویرشهداد با وسعت پهناورش، به درستی برای استفاده گردشگری، مدیریت نمی شود. همه با هم برای پاکسازی کویر شهداد از مین و... تلاش کنیم. تاثیر منفی این حوادث، گردشگری کویر و کرمان را به فنا می برد.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    35 6
    ارتش برای مقابله با قاچاقچی ها و تروریست مسیر های رفت و آمدشون رو چندین سال پیش مین گذاری کرد . اما به دلیل بافت منظقه مین ها به وسیله باد و شن و آب جابه جا شدند و در بستر رودخانه و کویر حرکت کردند . بنده خودم کویر نورد هستم . بارها خودروهای معدوم شده ی قاچاقچیان و تروریست ها که سال ها پیش روی مین رفتند رو مشاهده کردم .
    • حامد A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      35 1
      آخه این چه کاریه که وسط کویر مین بکاری!؟ یعنی چی!؟ کشورهای دیگه بیابون و کویر رو میکنن مکان توریستی، ما میکنیم میدون جنگ. یعنی واقعا فکر نکردن شاید افراد دیگه ای غیر از قاچاقچیها اونجا تردد کنن!؟ اصلا مگه باید قاچاقچی رو با مین منفجر کرد!؟ واقعا این راهشه!؟ هر جرمی مجازات متناسب رو میخواد.
  • من US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    72 1
    امروز خانوادش داشتن دق می‌کردن برادراش باور نمی کردن ،،، براشون دعا کنید
  • رضا A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    25 0
    واقعا.مایه تاسفه.جواب خون این بنده خدارو کی میده.فکر کنیم این انفاق برای یک توریست خارجی افتاده بود چه غوغایی میشد.جا داره مسولین ذیربط هرچه سزیعترمنطق غیر مجازو بانصب تابلو ویا گذاشتن راهنما مشخص کنن.حیفه ازجاذبه طبیعی کلوت هم توسط گردشگران اسنفاده نشه.
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    49 1
    اگر مین از طرف خودمان باشد که مصیبت است.در کجای دنیا در مسیر هایی که احتمال تردد غیر نظامیان یا افراد عادی است مین کار می گذارند و هیچ تابلویی هم نصب نمی کنند؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    34 0
    داشت كوير گردى كم كم جا مي افتاد دلم مى خواست برم ولى الان واقعا وحشت كردم كويرى كه مين نداشته باشه سراغ نداريد ؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    3 35
    آقا جان ! اگه برای مبارزه با قاچاقچیان بخوان مین گذاری کنن که یکی دو تا مین کار نمیذارن. حتما تعداد خیلی زیادی مین رو استفاده میکنن. به نظر من این مین ها از بقایای دوره جنگ تحمیلی هست که بعضا پاکسازی نشده. از این مین های خنثی نشده در منطقه شلمچه هنوز هم هست.بیشتر مواظب باشین به خصوص کاروان راهیان نور
  • من A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    4 0
    فردا صب مراسم تشییع جنازه برگزار میشه ،،احتمالا بهشت زهرا یا امام زاده نزدیک خونشون ،،، براش طلب امرزش کنید برا خانوادش صبر،،،خیلی پسر خوبی بود خدا بهشتو نصیبش کنه
  • بی نام NL ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    1 0
    چرا ما بادست خودمون خودمون و طبیعت رو نابود می کنیم؟ اصلا چرا باید مین کاشته بشه؟ یعنی اگر لازم شد برای مبارزه با قاچاقچیها خودزنی هم باید بکنیم؟
  • بی نام NL ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    3 1
    یعنی باید با دست خودمون ایران رو نابود و ناامن کنیم؟ کم از مینهای باقیمونده از جنگ عراق آسیب میبینیم حالا باید خودمون هم مین بکاریم؟ اونهم برای مقابله با قاچاقچیها؟ واقعن این راهشه؟
  • تقی زاده A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    4 0
    حادثه بسیار تلخی بود که اگر برای پاکسازی کویر شهداد از مین ها کاری نشود می تواند تکرار شود. باید همت کرد اما وقتی همه با نام مستعار یا بدون نام نظر می دهند نشان می دهد از دل این پیام ها و نطرات، عملی بر نخواهد آمد. ممکنه نفر بعدی من یا شما یا هر گردشگر بی گناه دیگری باشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    1 0
    برای خونواده های این گردشگران آرزوی صبر میکنم. امیدوارم مسئولین فعالیت بیشتری برای ایجاد امنیت در مناطق مختلف گردشگری بکنند شاید بار دیگه یکی از عزیزان خودتون آسیب ببینه.
  • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    فقط میتونم بگم تورو به خدا به خودمون ببیاییم و درس بگیریم از این حوادث تلخ .