گرچه تحرکات، شعارها وانگیزه عوامل حوادث ماه های اخیر متفاوت بود اما همه این ها تحت عنوان "فساد" و یا "افساد فی الارض" مشترک هستند.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: گرچه تحرکات، شعارها وانگیزه عوامل حوادث ماه های اخیر متفاوت بود اما همه این ها تحت عنوان "فساد" و یا "افساد فی الارض" مشترک هستند.   

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری حوزوی رسا، رییس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) قم دردیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،افزود: اتفاقات اخیر کشور بی سابقه نیست وبی لاحقه هم نخواهد بود و در آینده نیز از این نوع اتفاقات خواهد افتاد ، همانگونه که از ابتدای خلقت بشر تاکنون این حوادث ادامه داشته است.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید براینکه دشمنان تنها مبارزه سیاسی وحضور درخیابان وسردادن شعاررا در برنامه خود ندارند، گفت: آنهایی که این فتنه ها را بوجود می آورند براساس زمینه های فکری خود این اقدامات را انجام می دهند واگر بخواهیم ریشه آن را بخشکانیم، باید با افکار شوم ومنحرف آنان مبارزه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر این جریان ، گفت : ما باید به تفکر و فرهنگ غنی و اصیل اسلامی برگردیم واز فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از همان ابتدای خلقت آدم، فساد و خونریزی شروع شده و تاکنون با اشکال مختلف ادامه یافته و بعد از این نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه جریان افساد با خلقت انسان همراه و توام است، حسادت را یکی از مهمترین دلایل ظلم و فساد در دنیا دانست و گفت: حسد در همه انسان ها وجود دارد، منتهی مومنان و متدینان با توجه به حکمت الهی شعله های آن را خاموش می کنند اما دیگر انسان ها چنین توفیقی را ندارند لذا در مقابل امتیازاتی که دیگران دارند حسودی می کنند.

آیت الله مصباح ادامه داد: گاهی اوقات نیز یک جامعه به جامعه دیگری حسودی می کند و به همین خاطر نیز غربی ها اصرار دارند فرهنگ الحادی و بی دینی خود را به دیگر کشورها صادر کنند.

وی اضافه کرد: غربی ها به دلیل حسادتی که دارند وقتی می خواهند بر کشوری سلطه پیدا کنند از طریق نفوذ فرهنگی این کار را انجام می دهند و کشورهای مورد نظر را به سلطه همه جانبه و استعمار خود در می آورند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی از کشورهای شرقی از جمله هند با اینکه سالها مستعمره کشورهای مختلف بوده اند اما استقلال هویتی و فرهنگی خود را در برابر فرهنگ بیگانه حفظ کرده اند، اظهار داشت : بر خلاف این نوع کشورها، برخی از جوامع که مستعمره هم نبوده اند در برابر فرهنگ غرب، خیلی زود همه چیز خود را باخته و غربی شده اند.

وی گفت: ما باید باور کنیم گروهی که امروز درغرب رسما ویا در پشت پرده بر امور مردم آنجا حاکم هستند، همان فتنه انگیزان بشری هستند که در ادامه راه پدران خود در طول تاریخ می باشند و جز به نابودی اسلام راضی نمی شوند.

وی با اشاره به برخی آیات و روایاتی در این زمینه ، گفت :حوادث و اتفاقات قرن اخیر هم متاسفانه برای تعدادی از فریب خوردگان داخلی ما قابل قبول نیست واینها تصور می کنند اگر ما بتوانیم سر مصالح مادی با این ها مصالحه کنیم ، آنها کاری با ما نخواهند داشت.

آیت الله مصباح یزدی با انتقاد شدید از این طرز فکر گفت: امام راحل (ره) بارها تاکید کردند این ها دشمن اشخاص نیستند بلکه از اسلام سیلی خورده اند، اما متاسفانه خیلی ها از جمله ملی گرایان در آن زمان افکار دیگری در سر داشتند و می گفتند ما با این ها دعوایی نداریم و می توانیم منافع خودمان را تقسیم کنیم.

وی ضعف ایمان را از جمله عوامل این طرز فکر دانست و افزود: کسانی که می گویند ما اگر روز اول با آمریکا سازش می کردیم، این همه مشکلات از جمله جنگ را نداشتیم، دچار ضعف ایمان هستند.

این محقق برجسته حوزه علمیه قم ، دلباخته شدن به فرهنگ غرب وعلاقه به لذت های حرام را از دیگر عوامل مهم این طرزتفکر دانست وتصریح کرد: برخی ها که به کشورهای غربی سفر کرده و در آنجا از آنان با انواع و اقسام مسایل نا مربوط پذیرایی شده است، وقتی به کشور بر می گردند چنان دلباخته شده اند که از غرب دل نمی کنند وته دلشان می گویند ما باید این وسایل حرام را در کشور خودمان نیز داشته باشیم.

آیت الله مصباح یزدی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ بصیرت بیان داشت: برای مقابله با دشمنان ما باید بصیرت لازم را کسب کرده و از افکار و اهداف دشمنان آگاهی لازم را کسب نمائیم.

وی گفت: ما تا ندانیم افکار دشمنان ما چیست ،نمی توانیم در مقابل توطئه آنان ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مقابل فکر، سلاح اثر ندارد، یادآور شد: این ها با دین ما مخالف اند، تنها مساله نفت و مباحث اقتصادی در میان نیست، آن ها نمی خواهند هیچ مسلمانی در روی زمین سربلند باشد.

آیت الله مصباح با اشاره به اظهار نظر برخی از اصلاح طلبان مبنی بر اینکه آمریکا ابرقدرت جهان است ، تاکید کرد: همان گونه که امام راحل (ره) فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و ما با این تفکر غلط که آمریکا برهمه عالم تسلط دارد باید مقابله کنیم و شعارهای امام و اسلام را زنده کنیم.

وی با ناکارآمد خواندن نسخه های پیچیده شده توسط آمریکا و غرب برای حل مشکلات جهان ، گفت: اگر اقتصاد آمریکا می تواند جامعه را نجات دهد چطور خودشان در مشکلات اقتصادی گرفتار آمده اند و از پس حل آن بر نمی آیند.

آیت الله مصباح با یادآوری ضرب المثل "کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی" ، گفت : این ها امروز به ذلتی افتاده اند که در تاریخ سابقه نداشته و روز به روز هم بر این ذلت و خواری آنان افزوده می شود.

وی گفت: برغم مشکلات متعدد غرب وآمریکا بویژه درماندگی آنان در حل مشکلاتشان ، متاسفانه برخی از روشنفکران غرب زده داخلی ، باورشان این است که علم فقط همان چیزی است که از غرب آمده و ما ناچاریم برای بدست آوردن این علم با آن ها به هر طریق سازش کنیم .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 34615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =