۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰

فارس نوشت:

نزدیک به ۱۷۰ ایرانی نوروز امسال در پی عمل نکردن آژانس گردشگری به تعهدات خود در آنتالیا آواره شدند.
در حالی که مسئولان گردشگری کشور از ابتدای نوروز امسال برای نشان دادن عملکرد مطلوب خود به دنبال اعلام آمارهای متعدد از حضور گردشگران در سراسر نقاط کشور هستند متأسفانه بازار سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌های آژانس‌های گردشگری هم داغ شده است.

چندین سال است که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های گردشگری داخلی و نزدیک شدن نرخ‌ سفرهای داخلی به رقم‌های سفر به کشورهای اطراف، عده‌ای از مردم سفر به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان، امارات و ... را به سفرهای داخلی ترجیح می‌دهند، شرایطی وسوسه‌انگیز برای سودجویان در عرصه گردشگری که در سایه بی‌توجهی‌های متولیان امر سفر در کشور رخ می‌دهد.

در شرایط کنونی که نوروز به دلیل داشتن طولانی‌ترین تعطیلات، تبدیل به زمان اوج سفرهای ایرانی‌ها شده و تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی بسیار است.

پیش از نوروز امسال، یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران تور سفر به «آنتالیا» را به حدود 170 نفر می‌فروشد و مسافران در هفته اول عید، راهی ترکیه می‌شوند اما به دلیل اینکه مدیران این آژانس، مبلغ خدمات حمل و نقل را به طور کامل به کارگزار پرداخت نکرده بودند مسافران برای بازگشت از آنتالیا به مشکل برمی‌خورند و در این کشور، آواره می‌شوند.

در حال حاضر اکثر مسافران در ترکیه هستند و با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به مرور به کشور بازمی‌گردند.

این در حالی است که تورهای هفته دوم آژانس کلاهبردار «الیزه پرواز» هم به آنتالیا در حال انجام است و مسافران از اینکه بازگشتشان به کشور با مشکل مواجه خواهد شد بی خبر هستند.

طبق اطلاعات به دست آمده ظاهراً مسئولان گردشگری، موضوع را به دادستانی تهران اعلام کرده‌اند تا دستور ممنوع‌الخروجی و مسدود شدن حساب بانکی مدیر این آژانس متخلف صادر شود.


موضوع کلاهبرداری آژانس‌های گردشگری از مردم، موضوع تازه‌ای نیست و با افزایش نظارت‌ها از چند ماه پیش از نوروز، قابل پیشگیری است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چند ماه پیش از نوروز از چه شرایطی برخوردار بود، اوضاع نابسامانی در تغییر و تحول‌های مدیران و معاونان!

اگر چه در این مورد کلاهبرداری آژانس گردشگری، بیشتر تخلف، متوجه مدیر آژانس است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به عنوان صادرکننده مجوز باید پاسخگو باشد و به جای درگیر شدن در اموری که بعضاً مورد انتقاد خود این مسئولان نیز بوده است، آمارگیری‌های نوروزی را رها کند و به مشکلاتی که مردم به طور مستقیم با آن درگیر هستند بپردازد.

در حال حاضر این آژانس گردشگری متخلف از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران لغو مجوز شده و هنوز خبری از مدیر متواری آن نیست.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه نفر A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    227 4
    این نوع سود جویی ها در ایران به دلیل نبودن متولی برای شکایت کردن عادی شده است ما 2 هفته قبل از عید 13 بلیط رفت و برگشت هواپیما برای مسافرت به کیش از یک آزانس معروف و به ظاهر معتبر نقدا خریداری کردیم پرواز ما ساعت 1 بعد از ظهر 28 اسفند بود که یک روز مانده به پرواز تماس گرفتند و گفتند ساعت پرواز 5 بعد از ظهر شده است و ساعت 9 صبح روز 28 تماس گرفتند و گفتند که کل بلیط های ما را خود فرودگاه کنسل کرده !! و ما باید 2 یا سه روز دیگر برای پرواز مراجعه کنیم !! با پا فشاری و پیگیری های مکرر ما در بین پرواز های دیگر برای ما 13 نفر ، طی 5 پرواز جداگانه در زمانهای بسیار نا مناسب بلیط تهیه کردند و آخرین گروه ما ساعت 12 شب 29 اسفند کیش رسیدند . بلیط های برگشت نیز به همین ترتیب! به کجا باید شکایت کنیم ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      19 0
      تازه بعدش وقتی اعتراض میکنیم یا برخورد بد کارکنان و مدیران این آژانس ها مواجه میشیم
  • محمد A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    12 1
    مادام هر ازانسی هر قیمتی دلش میخواهد به هر تور خارجی یا داخلی میگیرد و هیچ قانون وبازرسی نیست از اونا سوال کنه بیچاره ملت ایران دچار سرنوشتهای بدتر از اینها خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    17 0
    من فکر میکنم مسئولین از این بابت خوشحالند و بااین کار می خواهند که مسافرت خارج از کشور کم شود. زیرا کار سختی نیست. در عجب هستم با این قیمت دلار چگونه تور های خارجی مناسبتر (قیمت و ارائه سرویس واحترام به مسافران ) از قیمت تور ایرانی هست ؟
  • جواد RS ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    8 4
    واسه هین چیزاست ما آنتالیا نمی ریم....
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    12 1
    باید در و تخته اون آژانس رو ببندن تا درس عبرت بشه
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      7 0
      اشتباه گفتي . درستش اينه : بايد در اون آژانس را تخته كنن ....
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    22 1
    خبر ممنون كه اسم آژانس كلاهبردار رو قيد كردي
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    6 0
    خوبه حالا به خاطر حفظ آبرو نگفتی " آ ا پ" مثه تلویزیون!
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    6 0
    خوب شد ایندفعه الف پ ننوشتید!!
  • نوشین IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    8 0
    وقتی به هر درخواست کننده مجوز بدون داشتن تجربه کاری و صرفا با رابطه مجوز صادر میشه این موضوع مثل همه مفاسد اقتصادی دیگر چیز خیلی دور از انتظاری نیست .
  • لاله US ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 0
    متاسفانه در سفر ما به ترکیه( استانبول) هم چنین اتفاقی افتاد ولی در بازگشت و پس از شکایت نه تنها به هیچ نتیجه ای نرسیدیم بلکه با نهایت بی ادبی از طرف ایرانگردی و جهانگردی و برخی کارکنان نیز روبرو شدیم. متاسفانه هیجکس مسولیت رسیدگی را به عهده نمیگیرد.
  • مهرداد A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    متاسفانه نه برای تورهای داخلی و نه تورهای خارجی سازمان و یا نهادی وجود نداره که به صورت متمرکز بر روی رسیدگی به شکایات مسافران تمرکز داشته باشه. شاید به همین خاطر باشه که بعضی آژانس ها به خودشون اجازه میدن هر بلایی دوست دارن سر مسافر بیارن.