۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱

وزیر کشور امروز مدل جدید سمند سورن را رونمایی کرد.

گروه اقتصاد: مدل جدید سمند سورن با نام ELX در حضور صادق محصولی وزیر کشور رونمایی شد.این خودرو که مدل فیس لیفت شده سورن است در بهار آینده به تولید انبوه خواهد رسید و قیمت پایه آن 20 میلیون تومان خواهد بود.
این خودرو در ظاهر بیرونی و تزیینات داخلی و همچنین موتور با تغییراتی همراه شده است.در این خودرو برای اولین بار از موتور ملی توربوشارژ استفاده شده است.به گفته یکی از مهندسان ایران خودرو این موتور که نسل بعدی موتور ملی EF7TC است به گونه ای طراحی شده که توان اسمی آن در ارتفاع بیش از 2 هزار متر هم کارآیی ندارد.این کارآیی در مدل های گاز سوز و بنزین سوز یکسان خواهد بود.
منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه رونمایی از این خودرو گفت : سورن ELX به دلیل دارابودن کیسه هــوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کمــربندهای پیش کشنده، فــرمان تلسکوپی و سایـــر امکانات ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو، یکی از زیباترین و ایـــمن ترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود.
منطقی خاطرنشان کرد: سورن جدید، حرکتی دیگر در جهت جهانــی شدن صنعت خودرو و پاسخ به نیازهای مشتریان داخلی بوده و همزمان با عرضه داخلی، به ده ها بازار خارجی صادر خواهد شد.
سمند سورن ELX که برخلاف رویه معمول توسط تیم حرکات موزون رونمایی شد در قسمت جلو پنجره و همچنین آیینه های جانبی با تغییراتی همراه شده است. در داخل هم دسته دنده ، پنل پخش صوت و جلو داشبورد طراحی جدیدی دارند.این خودرو همچنین به سیستم مسیریاب گویا مجهز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه قیمتگذاری برای تولیدات داخلی خودرو ارتباط مستقیم بامیزان بدهی شرکت تولیدی و نسبت عکس با بازارهای جهانی دارد و با این روش سعی در جبران عدم توانائی مدیریت تولید و فروش می باشند. راهی که به ترکستان خواهد رفت.
  • دربدر IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
    0 0
    وقتی تویوتا کمری 15هزار دلار است کدام اجمقی بیش از 20 هزار دلار به این گاری پول میدهد؟