ایسنا نوشت:

معاون اول رییس قوه قضاییه با محکوم کردن دخالت‌های اتحادیه اروپا در مساله حقوق بشر در ایران گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خودشان ناقص حقوق بشر هستند و ما دخالت‌های آن‌ها را محکوم می‌کنیم و می‌گوییم آن‌ها اول باید به عملکرد خودشان نگاه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با موضوع بررسی فضایل و مناقب حضرت فاطمه زهرا (س) و سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: امروز مدعیان حقوق بشر، مدعی دیگران می‌شوند. اتحادیه اروپا علیه ملت بزرگ ایران قطعنامه صادر می‌کند در حالی که باید در مقابل نقض حقوق بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: امروز مگر در گزارش‌ها نیست که مردم محروم آفریقا را مورد آزمایش قرار می‌دهند و داروهایشان را به روی آن‌ها آزمایش می‌کنند حتی مستندی هم از این مساله از صدا و سیمای خودمان پخش شد که سربازان آمریکایی مورد آزمایش داروها قرار می‌گیرند. آن‌ها حتی به مردم خودشان هم رحم نمی‌کنند و این مساله ریشه‌اش در انسان‌مداری و دوری از خداست. همچنان که موجبات جنگ جهانی دوم را فراهم کردند و گرفتار سیاست بدون دیانت شدند. آن‌ها امروز می‌خواهند مدعی حقوق بشر شوند، نسبت به امتی که خود مدعی است.

رییسی ادامه داد: آن‌ها که خود مدعی هستند، بروند زندان‌های ابوغریب و دیگر زندان‌های نظام تحت سلطه‌شان را ببینند. قاچاق انسان به ویژه قاچاق زنان بین ۱۲ تا ۲۲ سال که آمار تکان دهنده‌ای است را ببینند.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش دشمنان در اعمال فشار بر نقطه قوت نظام اسلامی ایران گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خودشان فکر می‌کنند که به مساله حقوق بشر عمل می‌کنند در حالی که خود از ناقضان آن هستند ما دخالت‌های آن‌ها را محکوم می‌کنیم و می‌گوییم اول به عملکرد خودشان نگاه کنند و بروند آن‌ها را بررسی کنند. مساله حقوق بشر و مساله هسته‌ای از جمله فشارهایی است که می‌خواهند به ملت ما اعمال کنند تا ملت‌ ما از ارزش‌هایش دست بردارد اما اعلام می‌کنیم که ما دست شما را خوانده‌ایم.

وی افزود: همه این فشارها برای آن است که ملت از اهداف بزرگش بماند اما ما با اتکای به حضرت حق، اعتماد به خود و مقام معظم رهبری دشمن را در این عرصه ناامید خواهیم کرد و از مسئولان می‌خواهیم تا در این عرصه پاسخی به حق به ناقضان قانون بدهند.

رییسی در ادامه با اشاره به مقام و منزلت حضرت فاطمه (س)، گفت: وجود فاطمه مظهر اسماء حسنای الهی است. وجود فاطمه هم ولایت مطلقه و هم خلافت مطلقه است. امروز نه فاطمه برای شیعه بلکه برای همه مسلمانان و بشریت است. امروز تمام مسلمانان باید فاطمه را به عنوان الگو و نمونه انسانیت مورد تاسی قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید گفت فاطمه آنچنان که خدا و پیامبر معرفی کردند، رمز وحدت امت اسلامی است. فاطمه رمز ائتلاف است و اطاعت ما می‌تواند جامعه بشری را نظام‌مند کند و جلوی تفرقه و تشدد را بگیرد و در جامعه وحدت را حکمفرما کند. اگر فاطمه شناخته شود، شناخت او رمز جلوگیری از تفرقه‌ها و رمز وحدت امت اسلامی خواهد بود. فاطمه عبودیت، خشوع و خضوعش در برابر خداوند زیاد بود، تا آنجا که حسن بصری گفته است که آنقدر فاطمه عبادت خدامی‌کرد که پاهایش متورم می‌شد. حرکت فاطمه خدادیدن، خدامحوری و خداخواهی بود.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: مساله دیگر در خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) موضوع دگرخواهی او بود. نگاه به دیگران در همه شئون را فاطمه با خود دارد و این با آنچه که دنیا مدعی آن است، فرق دارد. دگرخواهی را که در خانه فاطمه و سیره زهرا می‌بینید، در جای دیگر نمی‌توان دید. امروز اگر کسانی مدعی حقوق بشر هستند، باید ببینند آنچه که در خانه علی و فاطمه نسبت به حقوق بشر و توجه به انسان بود، چه بود.

رئیسی ادامه داد: امروز سیره فاطمی گم شده جهان بشریت است و همگان خواهند دانست آنچه خدا توسط این بانو به بشریت ارائه کرده، می‌تواند سعادت را برای همه رقم بزند. همچنان که صاحب عصر حضرت مهدی (عج) می‌فرماید من به عنوان مصلح کل بشریت، نسخه اصلاحیه‌ام، نسخه مادرم فاطمه (س) است. من با اسوه حسنه و و سیره فاطمی عالم را اصلاح می‌کنم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم و مدیریت جهادی گفت: تحقق این شعار در پرتو فرهنگ فاطمی، تحقق بسیار مبارکی خواهد بود و دست‌اندرکاران برای تحقق این شعار که بر اساس نیازسنجی کشور تعیین شده، باید تلاش کنند. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرماید فرهنگ، از این رو است که انقلاب ما مبتنی بر فرهنگ است.

وی ادامه داد: تحقق فرهنگی موجب تحقق پیروزی، تداوم و شکوفای آن است و همین فرهنگ مورد تهدید دشمنان است؛ لذا بر مرزبانان بخش‌های فرهنگی است که از فرهنگ اسلامی مرزبانی کنند و اجازه ندهند فرهنگ اسلامی که سرمایه گرانقدر ملت است، مورد تهدید قرار گیرد و اجازه ندهند هر محصولی تولید شود پس مسئولیت چه می‌شود؟ حتما جغرافیای ما و فرهنگ ما مرزبانانی دارند خصوصا آن بخش‌هایی که دولت و بخش‌های دولتی به بخش‌های خصوصی مجوز می‌دهند. پس نقش دستگاه‌ها و از جمله وزارت ارشاد، نقش مهمی است.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران افزود: اهل فرهنگ را باید به مسوولان فرهنگی سپرد، این امر درستی است اما نباید کار را به جایی کشاند جرمی اتفاق بیفتد. مرزبانان اقتصادی هم باید تلاش کنند که اقتصاد مقاومتی را کوشا کنند و زمینه فساد را ببندند. آیا درست است که در یک خیابان کوچک، ده‌ها بانک و موسسه مالی باشد؟ مساله باید بررسی شود. باید حتما در نظام پولی و مالی کشور سیاستگذاری شود تا پول‌ها به سمت تولید ملی برود و اگر جرمی اتفاق بیفتد، دستگاه قضایی مسئولیت برخورد با آن را دارد و مصمم است و عزم جدی برای برخورد با مفسدان و کسانی که اخلال در امور اقتصادی و فرهنگی می‌کنند را دارد. اما تحقق این شعار در تحقق عزم ملی است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که در ارتباط با این شعار، در پیش گرفتن چند اصل ضرورت دارد. از جمله این که اصول را باور داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت نمی‌توان گامی برداشت و دوم برنامه‌ریزی دقیق است تا بتوان به اقتصاد مقاومتی رسید و سوم رسیدن به این شعار در گروی کار سریع و دقیق است و نه شتاب‌زدگی و چهارم اینکه باید در همه اقدامات دشمن دیده شود و گرنه جهاد نیست.

وی اضافه کرد: جهاد یعنی رصد کردن دشمن. علی‌الدوام دشمن باید رصد شود و گام‌های اساسی برداشته شود. در این راستا شرط اصلی اخلاص در عمل است و حتما ملت و دستگاه‌های اجرایی در آن سهم دارند.

رئیسی تاکید کرد: دستگاه قضایی هم در حوزه نظارتی و در هم حوزه قضاوت از سرمایه‌گذاری‌ها حمایت و با متجاوزان برخورد خواهد کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    40 4
    چون با این کار اشتغال درست شده و خیلی از تحصیل کرده های عزیز به کار مشغول می شوند.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    3 0
    ما تو زنجان يه خياباني به اسم خ امام داريم كه فكر كنم تو تعداد بانك و موسسه رتبه اول رو تو گينس بياره
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 0
    اتفاقا توی بیرجند ما هم توی خ مدرس که تقریبا حدود 800 متر از طولش به بانکها اختصاص داده شده حدود 73 بانک و موسسه مالی وجود داره که به شدت باعث گرانی اجاره و ارزش املاک این منطقه شده به شکلی که ملکی که 8 سال پیش 50 میلیون خریداری شده امروز بیش از 40 میلیارد تومان قیمت گذاری میشه ، به قول پروین اعتصامی : این اشک دیده من و خون دل شماست.