ایسنا نوشت:

با افزایش میزان دیه در سال جدید نرخ بیمه شخص ثالث خودروها نیز افزایش می‌یابد.هر ساله با آغاز سال جدید قوه قضاییه میزان دیه را افزایش می‌دهد.
برای سال جدید نیز قرار است میزان دیه کامل با افزایش حدودا 30 درصدی از 154 میلیون تومان در ماه حرام به حدود 203 میلیون تومان در ماه حرام افزایش خواهد یافت.
افزایش میزان دیه رشد هزینه‌ شرکت‌های بیمه‌گر را به دنبال خواهد داشت و این شرکت‌ها نیز هزینه برخی خدمات خود به ویژه بیمه شخص ثالث خودروها را افزایش می‌دهند.
البته میزان رشد نرخ بیمه شخص ثالث خودروها کمتر از میزان افزایش دیه است به‌گونه‌ای که سال گذشته که دیه حدود 25 درصد افزایش یافت میزان رشد نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها کمتر از این مقدار بود.
با توجه به آنکه شرکتهای خودروساز و واردکنندگان خودروها محصولات خودرو را با بیمه شخص ثالث عرضه می‌کنند این شرکت‌ها نیز هم‌اکنون در انتظار اعلام رسمی نرخ دیه در سال جدید و تعیین نرخ جدید بیمه شخص ثالث خودروها هستند.
از آن سو نیز برخی کارشناسان معتقدند افزایش نرخ بیمه شخص ثالث باید در حدی باشد که دارندگان خودرو بتوانند نسبت به دریافت الحاقیه و انعقاد قرارداد جرید برای خرید این خدمات اقدام کنند.
نرخ بیمه شخص ثالث خودروها توسط دولت تعیین شده و به شرکت‌های بیمه‌گر ابلاغ می‌شود که البته میزان آن در خودروهای مختلف با توجه به متغیرهای مختلفی چون ارزش خودرو و حجم موتور آن متفاوت است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    20 0
    خب خدا را شکر،این مسئله هم جفت وجور شد. توی این کشور همه چیز با افزایش قیمت حل می شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    15 0
    مديريت كه نباشد همه چيز را با افزايش قيمت حل ميكنند اين نشان از اوضاع نابسامان مديريت در كشور است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    13 2
    مگز گاو و شتر امسال چقدر گرون شد که 30% به نرخ دیه اضافه میشه !؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 0
    مگه قراره قیمت چیزی هم کاهش پیدا کنه!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    8 0
    این روند صدور بیمه نامه خودرو جفا ست چون با خرید و فروش خودرو تمام تخفیفات شما نیز برباد می رود .پیشنهاد می گرددکه بیمه نامه برای گواهی نامه صادر گردد.دراین صورت تخفیفات به شخص تعلق می گیرد.با این روش درآمد شرکتهای بیمه نیز افزایش می یابد
    • حامد A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      1 4
      دوست عزيز من نماينده بيمه ايران هستم.بيمه شخص ثالث خودروها قابل انتقال است.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 1
    من نماینده بیمه هستم. روش کنونی بیمه ثالث اجحاف در حق رانندگان محتاط و حرفه ای است. کسی که چندین سال تصادف نداشته و تونسته چندسال تخفیف داشته باشه بناچار با فروش خودرو باید کل تخفیفات رو منتقل کنه!! چند سالی میشه که قراره این شیوه فعلی سامان پیدا کنه!! ولی.........
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    12 1
    قانون ایراد دارد اگر یک عابر که از بزرگراهی که دارای نرده است و عابر باید از روی پل عبور کند با وسیله نقلیه برخورد کند باز هم باید دیه شخص را پرداخت کرد در صورتی که خود مقصر و مسبب حادثه بوده؟!! اول قوانین را اصلاح کنید بعد هر سال نرخ دیه را افزایش دهید با یک بررسی ساده میتوان دید که چقدر از تصادفات در جاهایی که نباید عابر عبور کند اتفاق افتاده.
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    4 0
    با این افزایش دیه خیلیها به خاک سیاه می شینند دولت هم فقط به فکر افزایش قیمتها تو ای حالت رکود بازاره
  • سعید شیراز IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 2
    عزیز من اطلاعات ناقصی دارین.من نماینده بیمه اسیا هستم.بیمه آسیا تخفیف رو به شخص میده و با فروش خودرو تخفیف رو میتونه با خودش انتقال بده به ماشین بعدی.در اصل داره تخفیف رو به گواهینامه شخص میده.
  • جواد دهقان نیری IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام با افزایش هرساله قیمت دیه وبیمه نامه هرسال تخفیف میگیریم ولی سرسال که مراجعه میکنیم برای تمدید بیمه باتخفیف که حسابمان میکنند بیشتر ازسال قبل میشه