درحالی که استاندار تهران می گوید کرایه حمل و نقل عمومی تا اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزایش ندارد،‌ اما مدیرعامل سازمان تاکسیرانی می گوید کرایه تاکسی زیاد می شود، بدون احتساب نرخ جدید بنزین.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از روز ۱۶ فروردین ۹۳، کرایه ها افزایش داشته است؛ تاکسی و مترو. هنوز افزایش کرایه به اتوبوس های درون شهری نرسیده است. این درحالی است که قرار بود از ابتدای اردیبهشت کرایه ها افزایش پیدا کند. 

هرچند که هنوز هم مدیرعامل سازمان تاکسیرانی می گوید «افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها که به تایید فرمانداری نیز رسیده و از ابتدای اردیبهشت 93 اجرایی می شود بدون احتساب افزایش نرخ بنزین است و در صورت افزایش قیمت حامل های انرژی کرایه ها نیز تغییر می کند.»

میثم مظفر گفت: افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی برای سال 93 بدون احتساب افزایش نرخ حامل های انرژی محاسبه شده است، در صورتی که دولت محترم تصمیمی مبنی بر تغییر در نرخ بنزین بگیرد ناگزیر نرخ های تاکسی نیز مجددا تغییر خواهد کرد.

مظفر همچنین با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت 93 نرخ های جدید در تاکسی ها اعمال می شود، گفت: برچسب های جدید پس از تنظیم تاکسی مترها بر اساس نرخ های جدید بر شیشه جلویی تاکسی ها نصب می شود که تاکسیرانان و مسافران باید بر اساس آنها کرایه را پرداخت و دریافت کنند.

او گفت: سازمان تاکسیرانی پیشنهاد اختصاص یارانه ای را برای تاکسی ها به دولت محترم ارائه کرده است که در صورت موافقت دولت، بار افزایش نرخ بنزین بر دوش مسافران نخواهد بود.

بااین حال استاندار تهران گفته که کرایه ها تا اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش ندارد: تمام اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام نرخ جدید از اول اردیبهشت را رد می‌کنم.

سید حسین هاشمی درباره تعیین تکلیف نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی به ایسنا گفت: تا زمانی که سیاست‌های دولت در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام نشده، هیچ گونه تغییری را در کرایه‌های حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت.

او گفت: برخی از رسانه‌ها و سایت‌ها اخبار متفاوتی را در این باره منتشر کرده بودند که تمام این اخبار را رد می‌کنم چرا که هیچ گونه دستوری مبنی بر افزایش قیمت‌ها اعلام نشده و تا زمانی که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشود، هیچ گونه افزایشی را در نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت. نرخ حمل و نقل عمومی بر اساس سیاست‌های کلی دولت که هدفمندی یارانه‌ها نیز بخشی از این سیاست‌هاست، تعیین و به سازمان‌های حمل و نقل سراسر کشور اعلام خواهد شد.

استاندار تهران گفت: تا زمانی که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشود، نمی‌توان درباره میزان افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تصمیم‌گیری کرد. بنابراین ابتدا باید منتظر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باشیم و پس از بررسی‌های لازم در این باره به نتیجه نهایی برسیم.

به گفته او اعلام نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها زودرس است: به فرمانداری تهران طی نامه‌ای اعلام کردم تا زمانی که دولت سیاست خود را در این خصوص برای سراسر کشور اعلام نکرده، از افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی خودداری کنند. مصوبه‌ای که شورای شهر در خصوص نرخ کرایه‌های حمل و نقل به فرمانداری ارسال کرده، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قابل اصلاح است تا میزان افزایش‌ها در آن مشخص شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    9 2
    آقا چه خبره چطوره مردم هرچی درمی ارن بدن به رانندگان تاکسی تا خیال شما راحت بشه در عرض یکسال 150درصدکرایه هارو گران کرده اند بی سروصدا حالاهم.....واقعا که بااین مدیریتتون
    • راننده تاکسی A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      6 1
      اگر جنابعالی دین و ایمان نداری لااقل وجدان داشته باش کرایه تاکسی را تاکسیرانی سالی یکبار انهم حدود 25 درصد اضافه میکنه قیمتش هم با برچسب روی شیشه مشخصه. ما هم مثل شما در همین مملکت زندگی میکنیم بغیر از هزینه های روزمره زندگی که برای همه افزایش پیدا کرده ما باید با گرانی سنگین لوازم یدکی وسیله کارمون را تامین کنیم به امید روزی که تورم صفر درصد و برچسب کرایه مادامالعمر بشه
  • علیرضا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    12 0
    دوباره این سریال حال بهم زن که این میگه قانونی نیست اون یکی میگه طبق مصوبه است , شروع شد؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    8 1
    بله! رانندگان محترم تاكسي هم حرف تان را حتما گوش ميدهند و1888 هم حتما بررسي وپيگيري ميكند! حق باشماست!
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 0
    اش ماش بیرون باش زیاد کن ما که یارانه میگیرم باید یه جایی خرج کنیم
  • بي نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 1
    بيچاره مردم