حداقل سرمایه بانک های سوریه 10 برابر شد و سهم سرمایه گذاران خارجی به 60 درصد رسید.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه برخی بندهای قانون فعالیت بانکهای تجاری و اسلامی در این کشور را تغییر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بر اساس دستور العمل جدید، حداقل سرمایه بانکهای تجاری عادی حدود دویست و بیست میلیون دلار و حداقل سرمایه بانکهای اسلامی سیصد و سی میلیون دلار تعیین شد.
قانون جدید به بانکهایی که مجوز فعالیت در سوریه را دارند سه سال مهلت داده است تا سرمایه خود را به حداقلی که در این قانون تعیین شده است افزایش دهند. همچنین طبق قانون جدید، سهم الشرکه موسسان بانکها نباید کمتر از بیست و پنج درصد سرمایه بانک هنگام درخواست مجوز، باشد.
ادیب میاله رئیس بانک مرکزی سوریه گفته تغییر قانون بانکداری در سوریه با هدف هماهنگ کردن بانکها با پیشرفتهای اقتصادی و بانکی در سوریه صورت گرفته است. وی افزود، حداقل سرمایه بانکهای عادی در سوریه قبلا سی میلیون دلار بود که این رقم به بیش از دویست میلیون دلار برای بانکهای عادی و بیش از سیصد میلیون دلار برای بانکهای اسلامی افزایش یافته است. قانون جدید موجب ایفای نقش گسترده تر بانکها در اقتصاد سوریه خواهد شد و زمینه را برای فعالیت بانکهای بزرگ در سوریه فراهم خواهد کرد به ویژه آن که طبق قوانین بانکی در سوریه، شریک خارجی می تواند تا شصت درصد سرمایه بانکهای فعال در سوریه را در اختیار داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 34821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی KW ۰۵:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۶
    0 0
    ای وای یعنی ما از سوریه هم بدبخت تریم