۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳

مراسم تقدیر از عوامل مجموعه «پایتخت 3» با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نایب رئیس شورای شهر تهران، مدیر شبکه یک و تعدادی از کشتی‌گیران پیشین تیم ملی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام شهاب در مراسم تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی «پایتخت 3» که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: «وقتی که مردم سریال‌های ترکیه‌ای را می‌بینند، من نه از این بابت که آن‌ها با ما دشمن هستند، بلکه از این می‌ترسم که از آن آثار استقبال می‌کنند، اما حالا می‌بینم مردم بابا پنجعلی مجموعه «پایتخت» را دوست دارند. مطمئن هستم این جامعه نسبت به بزرگ‌تر خود احترام و محبت دارد.»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حمایت از سیروس مقدم و محسن تنابنده به عنوان عوامل اصلی این مجموعه افزود: «اگر تنابنده در سریال نماز می‌خواند و یا سیروس مقدم درباره نمایش نماز و توسل به امام رضا (ع) و علاقمندی به ائمه معصوم (ع) حرف می‌زند، جای حمایت و تقدیر دارد.»

او به صحنه سقوط بابا پنجعلی در دره، در مجموعه «پایتخت 2» اشاره کرد و گفت: «در این صحنه رابطه اعضای خانواده با یکدیگر به خوبی نمایش داده شده است. این مجموعه نوروزی، اثر برنامه ریزی شده شبکه یک سیما و عوامل تولید مجموعه است و این حرکت و مدیریت جای تشکر دارد. همچنین تمایل مردم به دیدن این مجموعه نشان می‌دهد که حال مردم خوب است و مجموعه «پایتخت» بسیار باورپذیر و صمیمی بوده است.»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر ترویج فرهنگ تشکر و قدردانی از یکدیگر تأکید کرد و گفت: «به اندازه کافی دعوا، افشاگری و حال‌گیری کرده‌ایم. اینجا هستیم تا از پایتختی‌ها تشکر کنیم.»

مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما نیز در این مراسم گفت: «ما کشور اقوام هستیم که نمی‌توانیم نسبت به ویژگی‌های قومی خود بی‌تفاوت باشیم. فرصتی پیدا کردیم تا پایتختی‌ها را برای اقوام مختلف تولید کنیم. از طریق سریال «پایتخت» می‌توانیم درباره اقوام و سنت‌های مختلف حرف بزنیم و از این ظرفیت‌ها برای تقویت وحدت و روحیه ملی استفاده کنیم.»

او مجموعه «پایتخت» را ابزاری برای تقویت بنیاد خانواده دانست و گفت: «امیدوارم که سریال‌هایی با این مضامین در شبکه‌های دیگر ساخته شود و مختص نوروز نباشد.»

فرجی همچنین از پایان پیش‌تولید سریال مناسبتی «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم خبر داد و گفت: «تولید این سریال از چند هفته آینده برای پخش در ایام ماه رمضان آغاز می‌شود. مدینه درباره زن طراز اول جمهوری اسلامی و نماد مادربزرگ و قهرمان و شخصیتی سازنده در کشور است که الگویی از زن مسلمان را به خوبی نمایش می‌دهد.»

علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران و قهرمان سابق کشتی نیز در این مراسم با اشاره به تماشای قسمت‌های آخر سریال گفت: «من 12 سال است از ورزش قهرمانی دور هستم، اما می‌دانم سریال بخش‌هایی داشت که تخصصی بود و به دل من هم می‌نشست. در صحنه‌های کم کردن وزن نقی یاد خودم افتادم که ۱۰ کیلو کم می‌کردم.»

او تأکید کرد: «من اولین ورزشکاری بودم که در سالن پرچم را گرفتم و دویدم و صحنه پرچم چرخاندن نقی خیلی برایم جالب بود و یاد طلای المپیک خودم افتادم و با این صحنه گریه کردم.»

سریال پایتخت

مراسم تجلیل از عوامل سریال«پایتخت3»

دبیر با لحنی حاکی از شوخی گفت: «به حمید سوریان گفتم اگر او یک مدال دیگر بگیرد فکر می‌کنم در زمینه دریافت مدال از زنده یاد تختی هم بالا می‌زند گفتم مدال تو آنقدر سر و صدا نکرد که مدال تنابنده صدا کرد. برخی می‌گفتند این سریال برای کشتی بد شد، اما من در هر چیزی که سرم کلاه برود درباره کشتی این گونه نخواهد بود و صحنه‌های مدال گرفتن و قهرمانی کشتی گیران حتی در سریال باعث افزایش ثبت نام جوانان در ورزشگاه و علاقه آن‌ها به ورزش می‌شود.

در این مراسم، سیروس مقدم کارگردان مجموعه پایتخت در سخنانی درباره ساخت سری چهارم «پایتخت» گفت: «به نظرم می‌رسد سه‌گانه «پایتخت» به وظیفه خود عمل کرده و در «پایتخت» با محوریت مهاجرت، در «پایتخت 2» با محور مضامین دینی و ملی و در «پایتخت 3» با ایجاد یک غرور ملی به رسالت خودش عمل کرد.»

مراسم تقدیر از عوامل مجموعه «پایتخت 3» با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا دبیر، عباس جدیدی و حمید سوریان کشتی‌گیران پیشین تیم ملی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و جمعی از مسئولان سازمان محیط زیست و فدراسیون کشتی برگزار شد.

در این مراسم از سیروس مقدم کارگردان، الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده بازیگر، نویسنده و مشاور کارگردان، خشایار موحدیان تدوینگر، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز، آرزو غفوری طراح صحنه و لباس، علیرضا نجف‌زاده مجری طرح، خشایار الوند نویسنده، امیر معقولی مدیر تصویربرداری و علیرضا خمسه، مهران احمدی، نسرین نصرتی، هدایت هاشمی، هومن حاج عبداللهی بازیگران و رحمان سیفی آزاد مدیر گروه سریال شبکه یک و مهدی فرجی مدیر شبکه یک تقدیر شد.

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 8
    اقای معمولی تشریف نیورده بودن
  • زهره IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    8 9
    سلام به عزیزانم من مهندس کامپیوتر هستم و فکر می کنم هر کس باهوش باشه می فهمه پایتخت 3 دارای طنز حرفه ای بود واقعا بی نظیر بود ولی پایتخت 2 ضعیف بود . من اگر بخوام به سریالی رای بدم به پایتخت 3 رای میدم . تشکر میکنم از همه عوامل