مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 20 فروردین 1393

پسر جنایتکار که استاد دانشگاه را قربانی نقشه سرقت خود کرده بود، با رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
به گزارش مهر، تیر ماه سال 89 زنی میانسال با مشاهده جوانی که سراسیمه از واحدی مسکونی واقع در یک آپارتمان در شهرک راه‌آهن خارج می‌شد، علت حضورش را در ساختمان جویا شد اما این جوان، با وارد کردن یک مشت به صورت زن میانسال، از محل گریخت.
زن همسایه با ورود به منزلی که جوان متواری از آن خارج شده بود ناگهان با جسد غرق در خون زنی 35 ساله به نام خاطره مواجه شد و در اتاق خواب منزل نیز دختر 4 ساله خاطره به نام صوفیا را در حالی مشاهده کرد که از ناحیه گلو به‌شدت دچار خونریزی بود.
همزمان با تماس این زن با مرکز فوریتهای پلیسی 110، همسر خاطره نیز از راه رسید. در اولین اقدامات، بدن نیمه‌جان صوفیا به بیمارستان انتقال یافت و پزشکان تلاش خود را برای نجات وی آغاز کردند. همسر خاطره در بررسی‌های ابتدایی به ماموران گفت: خانه را برای اجاره به بنگاه سپرده بودیم.
همسرم تماس گرفت و گفت که شاگرد بنگاه آمده و قرار است مشتری بیاید. در حال صحبت بودیم که تلفن قطع شد. بعد هر چه تماس گرفتم، خاطره جواب تلفن را نداد. خودم را فورا به خانه رساندم که دیدم این حادثه رخ داده است.
در جریان تحقیق از کارکنان بنگاه، مشخص شد که یکی از آنها به نام بهزاد 20 ساله ساعاتی قبل از بنگاه خارج شده و دیگر بازنگشته است. به دنبال تقویت ظن ماموران نسبت به این شخص، تلاش‌ها برای بازداشت وی آغاز شد و چند ساعت بعد، ماموران موفق شدند بهزاد را بازداشت کنند.
این متهم در بازجویی‌های ابتدایی ارتکاب هر گونه جنایت را انکار کرد. تحقیقات ادامه یافت تا اینکه دختر خردسال مقتول پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد و در حضور بازپرس جنایی گفت که اگر قاتل مادرش را ببیند او را می‌شناسد. برای شناسایی متهم توسط صوفیا که به دلیل دیدن صحنه جنایت وضعیت روحی نامناسبی داشت، بهزاددر میان چند متهم دیگر در اتاق بازپرس حضور یافت و دختر خردسال بلافاصله پس از دیدن این فرد، وی را از میان چند متهم دیگر به عنوان قاتل مادرش شناسایی کرد.
پس از این ماجرا، بهزادنیز لب به اعتراف گشود و پرده از راز این جنایت هولناک برداشت. او به بازپرس گفت: به قصد سرقت داخل خانه رفتم و به آن زن گفتم که چند دقیقه دیگر مشتری می‌آید. او داخل اتاق رفت تا با همسرش تماس بگیرد. بلافاصله من هم داخل اتاق رفتم و درحالی که داشت با تلفن صحبت می‌کرد، دهانش را گرفتم و ضربه‌ای با چاقو به بدنش وارد کردم. وقتی تلفن از دستش افتاد، آن را قطع کردم و از او خواستم جای پول و طلاجات را بگوید. هر قدر مقاومت می‌کرد ضربات بیشتری می‌زدم. تا اینکه بی‌جان شد و من توانستم از جاهایی که گفته بود، 500 هزار تومان بردارم. بعد از این حادثه به قصد کشتن دختر خردسال زیر گلویش را بریدم و از خانه فرار کردم.
پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات شعبه 113 دادگاه کیفری پس از محاکمه متهم را به قصاص، دیه و زندان محکوم کردند.
با اعتراض متهم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص را تایید کردند. با تایید حکم قصاص و استیذان رئیس قوه قضائیه، پسر جنایتکار پای چوبه دار قرار گرفت.
در حالی طناب دار بر گردن قاتل افتاده بود، اولیای دم با اقدامی خداپسندانه از اجرای حکم منصرف شده و بهزاد را بخشیدند.
صبح امروز پسر جنایتکار از جنبه عمومی جرم در شعبه 113 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به رضایت اولیای دم خواستار صدور حکم برای متهم از جنبه عمومی جرم هستم. رئیس دادگاه نیز با تفهیم اتهام به بهزاد از او خواست به دفاع از خود بپردازد.
پسر جوان پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: مدتی بود موادمخدر مصرف می کردم. زمان حادثه با پدرم قهر بودم و او به من پول نمی داد. روز حادثه با انگیزه سرقت وارد خانه استاد دانشگاه شدم. او در برابرم مقاومت کرد. برای اینکه کسی متوجه ماجرا نشود او را با چاقو کشتم. دخترش هم با مشاهده این صحنه داد و فریاد کرد که او را هم با چاقو زدم.
وی افزود: من آن زمان نامزد بودم و در زندان ازدواج کردم. حالا هم تقاضای بخشش دارم.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

آدم‌ربایی در شیراز، دستگیری در اصفهان
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: فردی که اقدام به آدم ربایی مسلحانه یک زن در شهرستان شیراز استان فارس کرده بود، توسط ماموران واحد گشت کمین و شکار پلیس آگاهی استان اصفهان، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ ستار خسروی افزود: ماموران یکی از واحدهای گشت کمین و شکار این پلیس، هنگام گشت زنی در جاده های منتهی به شهر اصفهان به یک سواری، مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که راننده 32 ساله این خودرو به اتهام آدم‌ربایی مسلحانه تحت تعقیب مراجع قضایی استان فارس است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهم سال گذشته در یکی از محله‌های شهر شیراز اقدام به سوار کردن یک مسافر زن کرده و در بین راه با تهدید اسلحه کلت کمری قصد ربودن وی را داشته که در نهایت این زن توانسته با هوشیاری خود از دست فرد آدم‌ربا فرار کرده و با رساندن خود به یکی از مراکز انتظامی از وی شکایت کند.
خسروی با بیان اینکه گشت‌های کمین و شکار پلیس آگاهی استان تمامی متهمان و مجرمان فراری و تحت تعقیب را زیر نظر دارد، اضافه کرد: متهم هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به عمل بزهکارانه خود اقرار کرد که با اعتراف صریح وی، پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان فارس شد.

 

بازداشت سارقان مسلح طلا فروشی در برازجان
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سارقان مسلح طلا فروشی در برازجان دستگیر شدند.
به گزارش مهر، حیدر عباس‌زاده افزود: با تلاش های صورت گرفته از سوی ماموران پلیس، سارقان مسلح طلافروشی در برازجان دستگیر شدند و دو کیلوگرم طلا به صاحبانش برگردانده شد.
وی ادامه داد: در این سرقت که بعدازظهر دیروز صورت گرفت، دو برادر اصفهانی که دو کیلوگرم طلا را خریداری کرده بودند و قصد انتقال آن به اصفهان را داشتند توسط سارقان مسلح تعقیب می شوند که پس از آنکه متوجه این تعقیب شدند مسیر خود را تغییر می‌دهند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: سارقان مسلح خود را به طلافروشان می‌رسانند و خودروی آنها را متوقف می‌کنند و با شلیک دو گلوله به خودروی طلافروشان، آنها را پیاده کرده و طلاها را برداشته و فرار می‌کنند.
وی افزود: مالباختگان گزارش این سرقت را در تماس با پلیس 110 اعلام کردند و ماموران انتظامی نیز مسیرهای ورودی و خروجی را کنترل و طرح مهار را اجرا می‌کنند
عباس‌زاده ادامه داد: سارقان پس از قرار گرفتن در محاصره پلیس، قصد فرار داشتند که با تیراندازی پلیس خودرو آنها متوقف می‌شود و سارقان نیز خودرو خود را رها و به سمت کوه‌های اطراف فرار می‌کنند.
وی تصریح کرد: حدود یک ساعت درگیری میان پلیس و پنج نفر سارق صورت گرفت که سارقان محاصره و دستگیر شدند و یک قبضه کلاشینکف و چهار خشاب و 100 تیر جنگی و 15 عدد دستبند و اسپری فلفلی ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به تقدیر مردم از ماموران انتظامی برای دستگیری سارقان تاکید کرد: خودروی سارقان نیز ضبط شد که مشخص شد خودرو سرقتی و پلاک آن جعلی است.

 

قلب نوزاد بیمار پرواز زاهدان به تهران از تپش ایستاد
مدیر پرستاری بیمارستان افضلی‌پور کرمان از درگذشت مسافر 9 ماهه پرواز زاهدان به تهران به دلیل ایست قلبی خبر داد.
حمید ثمره به مهر گفت: بامداد امروز چهارشنبه کودکی 9 ماهه که وضعیت نامساعد او باعث فرود اضطراری هواپیمای زاهدان به تهران در فرودگاه کرمان شده بود به بیمارستان افضلی پور این شهر انتقال داده شد.
وی با اشاره به سابقه بیماری قلبی و آسمی این کودک اذعان داشت: متاسفانه با وجود تلاش کادر درمانی بیمارستان این بیمار جان خود را از دست داد.
ثمره گفت: والدین این کودک قصد داشتند که برای پی گیری معالجه فرزندانشان او را به تهران منتقل کنند که متاسفانه در ساعت دو بامداد امروز چهارشنبه در بیمارستان افضلی پور درگذشت.

 

تخلیه بار ماسه جان یک کارگر را گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه از مرگ یک کارگر هنگام تخلیه کامیون ماسه در این شهرستان خبر داد و به ایسنا گفت‌: در هنگام تخلیه بار ماسه در یک شرکت تولید بتن آماده در شهر صنعتی مأمونیه یکی از کارگران شرکت به علت بی‌توجهی خود و عدم‌توجه راننده کامیون در زیر ماسه‌های در حال تخلیه گرفتار و جان سپرد.
سرهنگ داوود کاظمی اضافه کرد: راننده مربوطه به منظور رسیدگی به موضوع، تحویل مقامات قضایی شد.

 

هشدار پلیس فتا به ثبت‌نام‌کنندگان یارانه نقدی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، به مردم گفت که مراقب صفحات فیشینگ باشند.
سرهنگ محمد مهدی کاکوان با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، به مردم هشدار داد که مراقب سارقان اینترنتی باشند.
وی با بیان اینکه یکی از متداول‌ترین راه‌های کلاهبرداری اینترنتی در این زمینه، فیشینگ یا ایجاد صفحه جعلی است به ایسنا گفت: ممکن است برخی کلاهبرداران با ایجاد صفحات جعلی که شبیه صفحات سامانه ثبت‌نام یارانه‌ها است، اقدام به سرقت اطلاعات مردم کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه ثبت‌نام تنها از طریق سایت اینترنتی http://www.refahi.ir انجام می‌شود، گفت: شهروندان دقت کنند که آدرس سایت در آدرس‌بار درست تایپ شده باشد و از استفاده از سایت‌های جانبی که کاربران را به این سایت هدایت می‌کند، اجتناب کنند.
به گفته وی درخواست اطلاعات حساب بانکی همچون رمزدوم و CV2 برای ثبت اطلاعات خانوار لزومی ندارد و در صورتی که با درخواست این موارد روبرو شدند به سرعت از صفحه خارج شوید.
کاکوان گفت: شهروندان برای ثبت‌نام اینترنتی یارانه‌، از منازل و یا مراکز معتبر نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود به سایت‌های ناآشنا جدا خودداری کنند.

 

دو کارگر جوشکار از حادثه سقوط 7 طبقه زنده ماندند
دو کارگر جوشکار که در یک ساختمان در حال ساخت مشغول جوشکاری ستون های فلزی بودند به طرز معجزه آسایی از حادثه سقوط 7 طبقه جان سالم بدربردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، این دو کارگر پس از سقوط به پایین و طبقات زیرین از چند قسمت بدن دچار جراحت و شکستگی شدند.
کارگران ساختمانی با دیدن این حادثه بلافاصله در ساعت 17:04 دقیقه دیروز سه شنبه با سامانه 125 تماس گرفته و در خواست کمک فوری کردند که در پی آن آتش نشانان ایستگاه 6 و گروه امداد و نجات 4 سازمان آتش نشانی تهران به محل حادثه در منطقه فرمانیه، نبش خیابان آریا روانه شدند.
علی امینی، مدیر منطقه 3 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: نجاتگران آتش نشانی با حضور در طبقه منفی 7 ساختمان، کمک‌های اولیه امدادی را به این دوکارگر27 ساله شروع و با همکاری عوامل اورژانس حاضر در محل وضعیت مصدومان را ثابت کردند و آنها را به بیرون از ساختمان انتقال دادند.
این دو کارگرجوان در طبقه همکف ساختمان 5 طبقه درحال ساخت که در مرحله اسکلت بندی قرار دارد مشغول جوشکاری بودند که به دلیل نامشخصی، به پایین و طبقه منفی 7 سقوط کردند.
امینی درادامه تصریح کرد: این کارگران به رغم 7 طبقه سقوط ناگهانی، از این حادثه جان سالم بدر بردند ولی به خاطر مصدومیت و شکستگی اعضای بدن بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.


توقیف ماکسیما با سرعت 200 کیلومتر در جاده ماهان - بم
رئیس پلیس‌راه ماهان - بم از توقیف ماکسیما با 200 کیلومتر سرعت و سمند کرایه با 41 میلیون ریال خلافی خبر داد.
به گزارش فارس، علی رضایی از توقیف ماکسیما با 200 کیلومتر سرعت و سمند کرایه با 41 میلیون ریال خلافی خبر داد و اظهار داشت: عوامل پاسگاه پلیس‌ راه ماهان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده بم- کرمان متوجه سرعت بیش از حد یک ماکسیما شدند. با اقدام به موقع ماموران پلیس‌راه خودروی موردنظر متوقف و پس از اخذ مدارک راننده ماکسیما روانه پارکینگ شد.
رئیس پاسگاه پلیس راه ماهان بیان داشت: گشت‌های این پلیس دیروز سه شنبه نیز یک سمند کرایه‌ای بین شهری را متوقف کردند که در استعلام خودرو مشخص شد، 41 میلیون و 340 هزار ریال خلافی دارد.

 

عملیات 125 برای نجات دختر بچه سه ساله
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سیزده آبان با نجات دختر بچه 3 ساله و مهار کامل شعله های آتش به خیر گذشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت 10:10 دقیقه صبح امروز چهارشنبه طی تماس شهروندان با سامانه 125 و ابراز نگرانی از آتش سوزی منزلی در خیابان سیزده آبان ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 47، 35 و نجات 6 را به محل اعزام کرد.
علی اکبر فرمانی گفت: در محل حادثه یک منزل مسکونی یک طبقه به مساحت تقریبی 60 متر مربع دیده می شد که در قسمت پذیرایی دچار آتش سوزی شده بود. همزمان با رسیدن آتش نشانان دختر بچه 3 ساله ای که در این خانه محبوس بود توسط اهالی از محل خارج شده بود.
آتش نشانان بلافاصله پس از بازدید و بررسی محل با قطع جریان برق و گاز با استفاده از یک دستگاه خاموش کننده 6 کیلویی اقدام به خاموش کردن آتش سوزی کرده و پس از لکه گیری کامل محل و جدا سازی وسایل دود زده با دادن تذکرات ایمنی به ماموریت خودپایان دادند.
فرمانی علت این حادثه را سهل انگاری و گذاشتن مواد قابل اشتعال(البسه) بر روی بخاری روشن و انتقال حرارت و در نهایت شعله وری و آتش سوزی اعلام کرد.


آتش سوزی فروشگاه اسباب بازی در خیابان دولت آباد
رعایت نکردن اصول ایمنی آتش سوزی فروشگاه اسباب بازی را در فلکه سوم دولت آباد در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت 11 صبح امروز چهارشنبه طی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه در فلکه سوم دولت آباد ستادفرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 14 و 79 را به محل حادثه اعزام کرد.
مرتضی بهروز، رئیس ایستگاه 14 آتش نشانی گفت: در محل حادثه یک فروشگاه اسباب بازی به مساحت تقریبی 20 متر مربع دیده می شد که بدون حضور فروشنده دچار آتش سوزی شده و دود زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.
آتش نشانان بلافاصله پس از بازدید و بررسی و قطع جریان برق و گاز فروشگاه با استفاده از دستگاه تنفسی و یک رشته لوله آبدهی اقدام به مهار آتش سوزی کردند. آتش نشانان پس از لکه گیری کامل و تخلیه دود با استفاده از فن فشار مثبت با ارائه تذکرات ایمنی به فروشنده به ماموریت خود پایان دادند.
رئیس ایستگاه 14 علت این آتش سوزی را غیر عمدی خواند و روشن ماندن اجاق خوراک پزی در مجاورت مواد قابل اشتعال و در نهایت شعله وری و آتش سوزی اعلام کرد.


آتش در اتاق خواب
آتش سوزی اتاق خواب منزل مسکونی در خیابان سیزده آبان با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی مشاهده دود و آتش از اتاق خواب منزل مسکونی در خیابان سیزده آبان و تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بعد از ظهر دیروز سه شنبه آتش نشانان ایستگاه 47 را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تشک و بالابر نجات به محل حادثه اعزام کرد.
علی اکبر فرمانی، رئیس ایستگاه 47 گفت: در محل حادثه یک ساختمان مسکونی مشاهده می شد که طبقه دوم آن از قسمت اتاق خواب دچار آتش سوزی شده و دود فراوانی از آن خارج می شد. آتش نشانان بلافاصله پس از بازدید و بررسی و قطع جریان برق و گاز به وسیله یک رشته لوله آبدهی و بستن دستگاه های تنفسی اقدام به مهار و فرو نشاندن آتش سوزی کردند.
فرمانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار کامل آتش سوزی با یک دستگاه فن فشار مثبت، دود موجود در محل را تخلیه کرده و وسایل دود زا را از محیط خارج کردند. خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت و تنها قسمتی از اتاق خواب دچار آتش سوزی شده بود.

 

آتش‌سوزی در ساختمان تجاری لوازم یدکی موتورسیکلت
انبار لوازم یدکی موتورسیکلت سه شنبه شب در خیابان مولوی آتش گرفت که آتش نشانان سه ایستگاه با مهار سریع این آتش سوزی از گسترش آن به انبار طبقه اول و فروشگاه لوازم یدکی موتورسیکلت جلوگیری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع این آتش‌سوزی ساعت 21:30 دقیقه سه شنبه شب به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 67، 5 و گروه امداد و نجات یک را به همراه خودروی حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان مولوی، خیابان رنجینه اعزام کرد.
محل آتش سوزی یک ساختمان دوطبقه بود که طبقه همکف آن فروشگاه و طبقات اول و دوم آن نیز انبار های لوازم یدکی موتورسیکلت بودند. آتش سوزی به دنبال اتصالی سیم های برق دستگاه بالابر درقسمت طبقه اول این ساختمان آغاز شد و از طریق چاهک بالابر به انبار طبقه دوم سرایت کرد.
آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی با استفاده از لوله های آبدهی از چند جهت به مقابله با این آتش سوزی که تمام طبقه دوم را دربرگرفته بود، رفتندو سرانجام در زمانی کوتاه و با عکس العمل به موقع، شعله های آتش را که از طریق راه پله های مملو از جنس درحال گسترش به انبار طبقه اول و فروشگاه طبقه همکف بود مهار و کاملا خاموش کردند.
در جریان اطفای این آتش سوزی دو نفر از آتش نشانان به علت سقوط اجسام سنگین بر روی آنها دچار آسیب شدند که توسط عوامل اورژانس در محل حادثه به طور سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

مهار آتش سوزی یک کارگاه مبل سازی در محله درودگران جاده خاوران
آتش سوزی نمایشگاه و کارگاه مبل در جاده خاوران با تلاش آتش نشانان مهار و از گسترش آن به کارگاه های مبل سازی اطراف جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در ساعت 22:53 دقیقه سه شنبه شب طی تماس تلفنی یکی از نگهبانان کارگاه های مبل سازی مجاور با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک سوله ی مبل سازی واقع در جاده خاوران، شهرک صنعتی عباس آباد، محله درودگران بلافاصله ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه63 را به محل آتش سوزی رهسپار کرد.
بنا به اظهار فرمانده آتش نشانان اعزامی، محل حادثه سوله ای به مساحت200 مترمربع بود که طبقه همکف آن نمایشگاه فروش مبل و نیمه طبقه بالایی و داخلی آن به وسعت 100 مترمربع بود که از نیم طبقه بالایی برای تولید، رنگ کاری و رویه کوبی مبل استفاده می شد.
اکبر فرهادی افزود: آتش سوزی در اثر اتصالی سیم برق شروع شد و در اثر کند سوزی و افزایش حرارت، دود غلیظی تمام فضای داخلی این سوله را فرا گرفت و همچنین به داخل سوله های مبل سازی مجاور نفوذ کرد.
وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از قطع جریان گاز و برق کارگاه، با بستن دستگاه تنفسی در میان دود غلیظ به جستجوی کانون آتش پرداختند که سرانجام بعد از یافتن مکان شروع آتش سوزی که یکی از میز های کار در داخل کارگاه مبل سازی بود بلافاصله با استفاده از تجهیزات آبرسانی شعله های جزیی آتش را خاموش کردند. در این حادثه به هیچ کس صدمه جانی نرسید.

 

پرنده شکاری در دام آتش نشانان
آتش نشانان موفق شدند یک پرنده شکاری را که باعث ترس و نگرانی شهروندان در منطقه شرق پایتخت شده بود به دام اندازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس تعدادی از شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از آتش نشانی، بیدرنگ زنگ ایستگاه 17 ساعت 15:30 دقیقه عصر دیروز سه شنبه به صدا درآمد و آتش نشانان به سمت رسالت، خیابان نیروی دریایی حرکت کردند.
مجید حاتمیان، رئیس ایستگاه 17 آتش نشانی گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، مشاهده شد یک پرنده شکاری به داخل انبار کاشی رفته و افراد برای برداشتن اجناس از داخل انبار به خاطر ترس از آسیب دیدگی ناشی از حمله این پرنده به آنان، جرأت ورود به داخل این مکان را ندارند.
آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ویژه، این پرنده شکاری را به دام انداخته و به ایستگاه آتش نشانی منتقل کردند.
حاتمیان در افزود: با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت پارک پردیسان، این پرنده شکاری جهت حفظ و نگهداری به محل نگهداری پرندگان در این پارک انتقال یافت.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    10 1
    قاتل نباید بخشیده بشه
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    14 1
    کاش رضایت نمی دادن
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    15 1
    قاتل استاد دانشگاه یک روانی بوده که دختر 4 ساله را با چاقو زده. چه طوری رضایت دادند؟ به فکر جامعه نیستند؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    11 1
    به خدا قصم یه جانی آدمکش که به بچه رحم نمیکنه مستحق بخشش نیست ، دارید اشتباه می کنید
  • پيمان IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    69 2
    بايد اون وحشي اعدام ميشد... بخاطر ٥٠٠ هزار تومن قتل و بريدن گردن يك كودك..؟؟؟ آيا اين كار درستيست؟
    • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      13 5
      من میگم قاتل با شوهر زنه همدست بوده
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
      2 1
      شوهر خانم نمی تونسته برای قصاص و یا گذشت از قصاص دخالت کنه، چون زن و شوهر تو این یه مورد حقی ندارن نسبت به هم. اما اگر بنا به دیه گرفتن باشه، سهیم هستن
  • بی نام RO ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    145 2
    آیا بخشیدن کسی که به بچه چهارساله رحم نمیکنه درسته؟به چه فکری چنین گرگهایی را در جامعه ول میکنیم؟به قول معروف ترحم برپلنگ تیزدندان جنایت است در حق گوسفندان
    • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      16 1
      حرف حق بیشتر از یه لایک داره
  • مريم IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    21 1
    درسته بخشش خوبه ولى نه هر جا و براى هر كسى، اين جانى رو بايد إعدام مى كردن كسى كه اينقدر پست فطرته مادر رو جلوى بچه اش ميكشه و با چاقو گلوى بچه چهار ساله رو ميبره و تازه بعدش هم به جاى اينكه از غصه دق مرگ شه ميره عروسى مى گيره لايق بخشيده شدن نبوده و نيست.اشتباه كرديد اشتباه كرديد....
  • بی نام IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    15 0
    بايد اعدام ميشد اينها وقتي آزاد ميشوند دوباره دست به همان كارهاي كثيف ميزننداشتباه كردند وبخشيدند اين ظلم به خودشون وجامعه است
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    15 1
    چگونه اولیای دم حاضر به رضایت دادن به چنین مجرمان خطرناکی می شوند؟
  • محسن IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 1
    ادم چقدر باید بی وجدان باشه که بعد از این چنین جنایتی بره ازدواج کنه پس قانون کجاست حتی اگر اولیای دم رضایت بدند باید حبس ابد بگیره
  • شیخ هادی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    3 1
    به نظر من قاتل مقتول را کشته و از ترس فرار کرده
  • بینام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    6 1
    خانواده مقتول نباید این قاتل را میبخشیدند. این ظلم در حق مقتوله و دخترش است و این جانی که درمان روانپزشکی یقینا نگرفته چطور دوباره میخواهید به اجتماع و جامعه دوباره وارد بشه؟ حقش بخشش نبوده. حقش قصاص بوده.