وزیر خارجه آمریکا روز گذشته به نمایندگان سنا آمریکا گفته است حمله احتمالی این کشور به سوریه نیز نمی توانست چندان تاثیری در روند جاری این کشور بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه جان کری گفته است حمله احتمالی نظامی آمریکا به سوریه که در حد تهدید ماند اگر هم اجرا می‌شد بر روند جنگ داخلی در این کشور تاثیری نمی‌گذاشت.
وزیر خارجه آمریکا که در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود گفته است اقدام نظامی آمریکا که سال گذشته در دقیقه نود توسط باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا کنار گذاشته شد "تاثیر ویرانگری" بر رژیم بشار اسد رییس‌جمهور سوریه نمی‌گذاشت.

به گفته جان کری این حمله چنان تاثیری نداشت که اسد را وادار به محاسبه دوباره اوضاع کند، زیرا قرار نبود به درازا بکشد.

وی افزود: "حملات هوایی که در بوسنی تاثیرگذار واقع شد شامل 30 هزار سورتی بود و سی روز به طول انجامید. ما در سوریه قصد داشتیم یک یا دو روز حمله کنیم و از این طریق پیامی بفرستیم."

کری گفت به موجب توافق بین‌المللی خلع سلاح شیمیایی که جایگزین حمله به سوریه شد، اکنون 54 درصد تسلیحات شیمیایی سوریه از بین رفته‌است. وی گفت قرار بود این حمله پیامی به اسد درباره استفاده وی از تسلیحات شیمیایی باشد

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    7 1
    سخنان اقاي كري محترم اما من ميگم پشت پرده با روس و انگليس توافقي واقع شد.
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    5 6
    چنانچه آمریکا سوریه را اشغال هم می نمود در بلبشوی اوضاع در سوریه که حتی مخالفان مسلح هم با یکدیگر در گیر نبرد های سنگین هستند میزان تلفات نیروهای آمریکایی بسیار بیشتر از عراق و افغانستان می بود لذا انصراف آنها از حمله به سوریه را از این منظر میتوان توجیه کرد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    22 17
    هرکی از حکومت امریکا طرفداری میکنه یادش باشه داره از بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان دفاع میکنه
  • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    6 6
    برای اولین بار یه حرف حساب از این کری خوندم.