۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

فارس نوشت:

نتایج یک پژوهش بین‌المللی نشان داد بحرین در سال ۲۰۱۳ با صرف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای تجهیزات نظامی در رتبه دوم افزایش هزینه‌های نظامی در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری «العالم»، آکادمی بین‌المللی پژوهش‌های صلح در استکلهم (SIPRI) در گزارشی اعلام کرد: بحرین با افزایش 26 درصدی هزینه‌های نظامی خود در مجموع یک میلیارد و 236 میلیون دلار در سال 2013 صرف هزینه های نظامی کرده است.

این گزارش حاکی است که هزینه‌های نظامی بحرین نسبت به سال 2004 رشد 110 درصدی را نشان می‌دهد و این در حالی است که مجموع رشد تولید داخلی این کشور از سال 2004 تا کنون 60 درصد بوده است.

بر این اساس، بحرین از لحاظ افزایش هزینه‌های نظامی در رده 23 جهانی قرار دارد. افزایش هزینه‌های نظامی بحرین مربوط به خرید اسلحه و مهماتی است که از آنها برای سرکوب اعتراض‌های داخلی استفاده می‌شود.

این گزارش همچنین از افزایش میانگین هزینه‌های نظامی در منطقه خاورمیانه تا 150 میلیارد دلار در سال 2013 خبر داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    9 1
    بحرین بحرین اندازه ورامین هم نیست
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    1 6
    ما چندمیم؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    4 5
    برای من جالبه هرگونه خبری درباره بحرین حول سرکوب اعتراضات میچرخه اما درباره سوریه ؟ درضمن حوادث کشورهای عربی نشان داد که اسلامگرایی در این کشورها شکست خورده به قول اقای اسد در ضمن بعید میدونم اصلا در این حوادث به اصطلاح بهار عربی کسی معتقد به دمکراسی باشه اون مخالفان بحرینی هم بدنبال حکومت اسلامیند نه دمکراسی خبرانلاین نظرمو درج کن