خبرگزاری حوزه نوشت:

آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خواهران بسیجی و طلبه، به تبیین جایگاه زن در اسلام و نقد دیدگاه غربی درباره زنان پرداخت.

ایشان با بیان این که همواره در طول تاریخ دیدگاه منفی نسبت به زنان وجود داشته است، گفت: زن همیشه در طول تاریخ مظلوم بوده است و اگر کسی به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)دقت کند، به خوبی می تواند به اوضاع زنان و دختران در زمان جاهلیت پی ببرد؛ به گونه ای که به تصریح قرآن اگر به کسی از مردم آن زمان مژده دختردار شدن می دادند، تصمیم به زنده به گور کردن دختر می گرفت، لذا قرآن کریم به شدت با این دیدگاه مخالفت کرد و در جای جای این کتاب آسمانی تصریح شده است که ملاک برتری در نزد خداوند تقواست.

این مرجع تقلید افزودند: طبق آموزه های قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، همه انسان ها از حیث ارزش های انسانی یکسان آفریده شده اند و تفاوتی از لحاظ معنوی بین زن و مرد وجود ندارد و در طول تاریخ اسلام نیز زنان بزرگی بوده اند که با فداکاری های خود اسلام را یاری می دادند.

معظم له، جایگاه زنان را در انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل(ره) درخشان دانسته و تاکید کرد: از آغاز انقلاب تاکنون، زنان همواره دوشادوش مردان در صحنه ها حضور موثر داشته و خواهند داشت و می توان گفت که سهم زنان در انقلاب اسلامی و بعد از جنگ کمتر از مردان نبوده است.

این مرجع تقلید با انتقاد از فرهنگ و دیدگاه غرب درباره زنان، گفت: دنیای غرب ظلم های بزرگی را نسبت به زنان روا داشته و زنان جامعه اسلامی باید قدردان نعمت اسلام و انقلاب باشند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    5 4
    لطفا تیتر را اصلاح کنید. ایشان گفتند که تفاوت "معنوی "بین زن و مرد از نگاه قرآن وجود ندارد. اینکه بگوییم تفاوتی وجود ندارد. آنگاه فرد میتواند سوال کند که اگر تفاوتی وجود ندارد پس چرا سهم الارث و دیه و.... این دو در قرآن متفاوت است .
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    9 0
    یعنی تو ارث و حق فرزند بعد از طلاق هم برابرند
    • محمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      0 4
      شما چرا یک طرفه به قاضی می روید.چرا نمی گید خداوند جهاد،کار کردن زن حتی در خانه و بعضی امور سخت دیگر را از دوش زن برداشته است.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    8 0
    پس چرا همش خطاب به مردان هست؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    شما گفتید تفاوتی ندارند ولی در اصل دارند. اگه زن بیکار باشد واجب است در خانه کار کند