مهر نوشت:

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: تلاش همکاران اجرای احکام دادسرای کرمان در گرفتن رضایت اولیای دم، موجب رهایی دو نفر از محکومین قصاص از اعدام شد.

علی سیدی گفت: حسب استیذان ریاست قوه قضائیه صادره اجرای احکام کرمان که مقرر شده بود در ساعت پنج بامداد مورخه 31 فروردین ماه سال جاری حکم سه نفر از محکومین قصاص در محل زندان کرمان اجرا شود.

این مقام قضائی گفت: علیرغم اینکه قبل از دستور اجرا چندین جلسه با حضور اولیای دم و خانواده قاتل برگزارشده بود اما توفیقی در کسب رضایت حاصل نشد.

او گفت: تعیین روز اجرای حکم خارج از توجه قاضی اجرای احکام مصادف شد با میلاد پربرکت و مسعود الگوی فضیلت وعفاف و تجلی مهر و عطوفت و سخاوت و مظهر ایثار و عفو و گذشت حضرت فاطمه زهرا (س) که این مناسبت برای اولیای دم بازگو شد و پس از دوساعت تلاش، اولیای دم به حرمت این روز مبارک اعلام رضایت کردند.

سیدی بیان گفت: این رضایت جلوه‌ای از اعتقادات شیعه و الگوپذیری ازمعصومین را به نمایش گذاشت و قاتل با چشمانی اشک بار سجده شکر به جا آورد.

او همچنین در مورد متهم دیگر محکوم به اعدام گفت: برای کسب رضایت در این پرونده چندین جلسه قبل از اجرای حکم توسط دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برگزار شد و اولیای دم تصمیم نهایی خود را برای روز اجرای حکم موکول کردند و در روز اجرای حکم که مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بود رضایت خود را مشروط به اخذ دیه اعلام کردند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان در خصوص متهم سوم محکوم به اعدام گفت: بااعلام اولیای دم، اجرای حکم در این روز متوقف و یک ماه به تعویق افتاد و مراتب صورت جلسه شد، امیدواریم که دراین فرصت حیاتی رضایت اولیای دم اخذ شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    18 1
    چه اتفاقى داره تو ايران مى افته؟
  • علی.ف IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    26 3
    خدا رو شکر ...جامعه ی خشونت زده ی ما شدیدا به این گونه گذشت ها و مهریانی ها نیاز داره ....
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    13 1
    خدا رو شکر
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    5 10
    مد شده؟ بخشش خوبه ولی چرا همش این مدت ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    13 21
    همه این قاتلایی که بخشیده می شن دو سال دیگه راحت میان تو جامعه و چون قبلا یک دفعه آدم کشتند وقبح عمل قتل واسشون ریخته شده با کوچکترین فشار و عصبانیت باز هم و این بار بسیار آسانتر میتوانند مرتکب عمل قتل شوند. من موافق اعدام نیستم چون همین قاتل هم ممکنه در صورت زنده ماندن در جهت مثبت تغییر شخصیت پیدا کنه ولی موافق آزاد گشتن اونها در جامعه هم نیستم چون از نظر روانشناسی، قتل مجدد واسه یکی که قبلا آدم کشته خیلی راحته . این آدم ها باید حبس ابد شن و از جامعه دور نگه داشته شوند و در همون حبس مراحل تکامل شخصیتی را بپیمایند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    11 3
    خدارو شکر. باور کنید که اگر برای مردم احکام قرآن و سیره خاندان اهل بیتع را بگویید خیلی ها منصرف خواهند شد و رضایت می دهند که با گرفتن دیه مجرم را فقط در حبس نگه دارند. به خدا از کشتن آدمها چیزی نصیب کسی نخواهد شد. در زندان هم گروه های روان درمانی تشکیل دهید تا خشم درونی این انسانها که منجر به قتل شده برطرف شود و اینها سالم به اجتماع برگردند.
  • حمید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    10 18
    کلا ما ایرانیها جوگیر بشیم چیزی جلودارمون نیست حالا هم بخشش اعدامیها مد شده
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      7 5
      واقعا براتون متاسفم که کسی که از خون عزیزش گذشته را با یه آدم جوگیر مقایسه میکنید...
  • عسل IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 18
    به سلامتی باید منتظر آمار بیشتر جرم و جنایات باشیم .چونکه مجرمین میدونن بخشیده میشن
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    12 0
    کاش عصرها که میشد جوونامون یه جایی داشتن می شد راحت با هم بگن و بخندن و انرژیشونو صرف خوشحالی کنن نه دعوا و خیلبون گردی و جنجال و افسردگی و گوشه خونه کز کردن
  • بی نام US ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    7 0
    چقدر مگه تو ايران اعدام هست، كه راست و چپ خبرهاي بخشش مياد؟؟؟ يكي امار بده، ببينيم چند چنديم؟؟؟