محسن شادی می خواهد مثل گوانگ ژو در اینچه اون هم بدرخشد.

مهری رنجبر: پاروزن روئینگ ایران اما با شرایط متفاوتی دومین بازیهای آسیایی را تجربه می کند.او که چهارسال پیش در گوانگژو قهرمان سبک وزن روئینگ شده بود،این بار در سنگین وزن برای آسیایی ها خط و نشان می کشد.
*حالا هم خودت تمرین می کنی؟
نه از بهمن ماه با آقای قرائت تمرین می کنم تا زمانی که مربی خارجی بیاید.حالا هم اقای دنیا مالی پیگیر آمدن یک مربی خارجی شده،دعوتنامه اش را هم از کمیته ملی المپیک گرفته است.

*تو قبل از این می گفتی فقط با مربی خارجی کار می کنی؟
آقای قرائت از روز اولی که روئینگ در ایران راه اندازی شد کنار آقای پورعسگر پرست بود.حتی وقتی مربی خارجی هم امد دستیارش بود. او علم و تجربه لازم را دارد. ازطرفی دکترای تربیت بدنی داردو دو کتاب درباره قایقرانی ترجمه کرده .سه چهار سالی هم مربی تیم جوانان بود و نتایج خوبی هم با انها گرفت.وقتی بهمن ماه آقای دنیا مالی رئیس فدراسیون شد قرار شد تا وقتی مربی خارجی می اید ما با او تمرین کنیم.
*یعنی او را بین مربیان ایرانی قبول داری؟
بله.قبولش دارم.رزومه اش را می دانم . تجربه و سابقه اش هم خوب است.کار سنگینی با جوانان انجام داده.تمرین با او به ما کمک زیادی می کند.
*حالا درتهران تمرینات باید بیشتر سنگین وبدنسازی باشد نه؟
خب بله. فعلا تمرینات سنگین و بدنسازی داریم تا بدن هایمان اماده ،آماده شودانشاءا... سعی می کنیم با همین تمرینات روی فرم بیاییم و با کمک فدراسیون و امکاناتی که وزارت ورزش می دهد خدا بخواهد مدالهای گوانگژو را در اینچه اون تکرار کنیم. البته به شرطی که مشکلی پیش نیاید.
*مگر امکانات خوب برای تمرین ندارید؟
ما وضعیت خوبی خوبی داریم فقط می ماند امکانات وحالا قایقاهای ما کهنه شده است.تعدادی قایق که آقای دنیا مالی قبلا خریده، دوسالی است در گمرک قشم مانده ،فدراسیون بودجه ندارد که آنها را ترخیص کند. ما فعلا مجبوریم در دریاچه آزادی تهران تمرین کنیم.ما اذیت می شویم.چرا که دریاچه آزادی برای تمرین یک کیلومتر است و ما در پیست دو کیلومتری مسابقه می دهیم. فدراسیون بودجه ندارد که پیست خوب بزند.ما هنوز پیست تمرینی دو کیلومتری نداریم.
*این مشکل همیشگی قایقرانان است.
بله.دقیقا. البته من چهار سال قبل پشت سد شهر چای ارومیه برای قهرمانی جهان ،گوانگژو،قهرمانی آسیا تمرین کرده ام.آنجا امکانات خوبی دارد پیست 6 کیلومتری برای پاروزنی داردو آب و هوایش هم خوب است.ظاهرا فدراسیون برنامه دارد که با گرفتن مجوز سازمان اب استان اذربایجان غربی در انجا اردو بزنیم.البته بعداز رفتن سبک وزنها به کاپ آسیایی ژاپن،13-14 نفری می مانیم که به ارومیه می رویم.
*تو چهار سال پیش در گوانگ ژو مردطلایی شدی،این باردر اینچه اون هم این اتفاق می افتد؟
اگر خدا بخواهد. البته وضعیت امسالم با چهار سال پیش تفاوت دارد. من در گوانگژو سبک وزن پارو می زدم و امسال در سنگین وزن.مشکلی پیش نیاید روی مدالم می توانید حساب کنید.
*به رکوردزنی هم فکر می کنی؟
قول رکوردزنی نمی دهم.مهم این است که مدال بگیرم.اما اگر شرایط جور باشد، هوای مناسب،جریان باد موافق باشد می توانم رکورد هم بزنم اما همه هم و غم من مدال است.اصلا به رکوردشکنی فکر نمی کنم.
*تو در اینچه اون شرایط جدیدی داری؟
بله خب. من این بار در سنگین وزن پارو می زنم.شرایطم هم جدیدتر و سخت تر است.به هر حال پاروزنان سنگین وزن آسیا هم رقبای راحتی نیستند.همه به خاطر حضور در مسابقه هاهمدیگر را می شناسیم.آسیایی ها روی منم حساب دیگری می کنند.
*با چه رکوردی در اینچه اون می توانی مدال بگیری؟
معلوم نمی کند.اما فکر می کنم اگر باد موافق باشد و در زمان 6 دقیقه و 55 ثانیه مثل گوانگ ژو به خط پایان برسم ،در اینچه اون هم می توانم مدال بگیرم.
*مسابقه تدارکاتی هم قبل از بازیهای آسیایی داری؟
هشت قایقران سبک وزن برای کاپ آسیایی به ژاپن می روند. سنگین وزنها نمی روند چرا که مسابقه سنگین وزن ندارد.ما با رفتن آنها طبق برنامه تمریناتمان را ادامه می دهیم. خدا بخواهد در کاپ جهانی فرانسه محک می خوریم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =