رییس کانون انبوه سازان معتقد است برای کاهش رکود تورمی باید یک بار به هر خانواه تسهیلات ارزان قیمت بدهند تا شاهد رونق دوباره اقتصاد مسکن بعد از مدت بسیار طولانی باشیم.

جمشید برزگر، رییس کانون انبوه سازان در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه بازار مسکن گرفتار رکود شدیدی شده است و ممکن است افزایش قیمت حامل های انرژی نیز بر افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار باشد، گفت: اگر نرخ تورم بالای 20 درصد و یا کمتر از 20 درصد باشد هیچ اتفاقی در بازار مسکن و قیمت هایش نخواهد افتاد اما اکر تورم بالای 25 درصد و یا بیشتر از این باشد قطعا تاثیر گذار خواهد بود و بسیار بعید می دانم که این رکود به همین زودی ها از شدتش کاسته شود برود.

برزگر با نقد عملکرد دولت نهم و دهم اظهار داشت: دولت قبل این رکود را با سیاست های نادرست به بازار مسکن تحمیل کرده و فقط به مسکن مهر توجه کرده است که متاسفانه شاهد ناب​سامانی مسکن مهر هم هستیم. اما در این شرایط نامناسب انتظار داریم که دولت به بخش مسکن بیش از گذشته توجه کند. زیرا قدرت خرید جامعه بسیار پایین است. قیمت مسکن و قیمت تمام شده آن هم بسیار بالا است و باید حمایت ویژه ای از مردم شود تا بازار مسکن از این رکود بیرون بیاید. این را در نطر داشته باشید که با از بین رفتن این رکود صنایع وابسته به مسکن چقدر می تواند به اشتغال​زایی کشور کمک کند. امیدوارم که بتوانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم و شاهد رونق دوباره بازار و قیمت های فعلی آن باشیم.

رییس کانون انبوه سازان خاطر نشان کرد: قیمت ها دوباره افزایش پیدا خواهند کرد و  دولت از نظر من باید در بخش بافت فرسوده سرمایه گذاری کند و امنیت را به خانه های مردم بر گرداند زیرا کشور ما کشور زلزله خیزی است و در کنار این حمایت باید بخش بازار رقابتی را نیز فعال کنیم. کشور ما باید از کشورهای مثل ترکیه و مالزی الگو بردارد و در بخش مسکن تسهیلات ویژه و ارزان در خدمت مردمش بگذارد. یک بار برای هر خانواده یک تسهیلات ارزان قیمت بر اساس توانایی اعتبار سنجی خودشان و درآمد تقریبی آن خانواده ارائه دهند. کار بسیار سختی نیست فقط به تصمیم نهایی دولت بستگی دارد. مسکن بزرگترین نیاز یک خانواده است و چیزی مهمتر از نهاد خانواده در یک کشور وجود نخواهد داشت.

متن کامل این مصاحبه را فردا در خبرآنلاین بخوانید

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    22 0
    افرين افرين
  • 22 IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    3 1
    اپارتمان متری 650 تا 1م پول میخواد ان هم نو ساز این اختلاف بین قیمت تمام شده و قیمت اعلام شده مالک به جیب کی میره؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    8 2
    اقا شما هیچ کاری نکنید بهتره .هیچ کاری .شما خودتون متهم ردیف اول هستید .چه جوابی دارید برای مردم ی که شب کرسنه می خوابند تا کرایه خانه ی گران و گران تر که شما نرخ می گذارید بدهند وروزی می رسه نمی دونم کی ولی می رسه که حق به حقداربرسه