ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی مجهز تامین اجتماعی استان فارس در شیراز را هفته‌ آینده رسما آغاز خواهیم کرد.

علی ربیعی در مراسم بزرگداشت روز کارگر و تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، گفت: موضوع تامین و پرداخت هزینه و اعتبار این پروژه را نیز با همراهی هیات مدیره تامین اجتماعی همین هفته به سرانجام رسانده و تصویب خواهیم کرد.

ربیعی با بیان اینکه امروز در فارس شاهد یک وفاق و همدلی بین مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم، حضور تعدادی از نمایندگان این استان در مراسم روز کارگر را نشان‌دهنده این وفاق دانست و گفت: احساس می‌کنم مشکلات فارس کم می‌شود زیرا برای حل مشکلات هماهنگی یک شرط اساسی است، در کمتر استان دیدیم که جمع کثیری از نمایندگان مجلس به احترام کارگران در مراسم بزرگداشت روز کارگر به همراه مدیر ارشد استان حضور داشته باشند.

وی گفت: مخابراتی‌ها، زیمنسی‌ها، صدایتان را شنیده‌ام، قندپارسی‌ها، مسکن مهری‌ها، پیش از آمدن به استان، در خصوص مشکلات و مسائل شما، اطلاع کامل را کسب و مطالعه کرده‌ام، به همت استاندار و نمایندگان، کمیته‌ای را ایجاد می‌کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: مطابق آمارها و به‌واسطه‌ی بی‌برنامه عمل کردن، در کشور ۲۰۰ هزار شغل در خطر تعطیلی داریم که بخش اعظمی از این مشاغل در فارس است.

وی با بیان اینکه در سال‌های 60 تا 62 در مراسم‌های روز کارگر، به‌عنوان نماینده کارگران و یک کارگر سخنرانی کرده و امروز به‌عنوان وزیر سخنرانی می‌کند، گفت: این افتخار انقلاب اسلامی است که مدیران امروز از جنس مردم هستند، امروز هم برای این آمده‌ایم که به آنچه اعتقاد داریم عمل کنیم.

ربیعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه سال متوالی است، موضوع اقتصاد را در شعارهای سال مد نظر و مورد تاکید قرارداده‌اند، گفت: این تاکیدات معظم‌له نشان دهنده آنست که ما در اقتصاد دچار مشکل هستیم، از نظر سیاسی کاملا استقلال داریم اما در بحث اقتصاد نیازمند کار فراوان هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی سال‌های آینده، حداقل روزی ۵۰ هزار نفر به افراد جویای کار اضافه خواهند شد، بنابراین اگر نتوانیم هر ساعت در این کشور یک شغل ایجاد کنیم،‌ با مشکل مواجه خواهیم شد.

ربیعی حمایت از تولیدات ایرانی را یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و گفت: هشت سال سیب شیلیایی و انگور مصری را خوردیم، امروز حتی شانه‌ای که با آن موهایمان را شانه می‌کنیم، تولید خارج از کشور است. نیازمند افزایش بهره‌وری هستیم، اگر کار شایسته می‌خواهیم و کیفیت بالاتر، باید بهره‌وری را ارتقا بخشیم.

وی مبارزه با فقر را در گرو اشتغال دانست و تصریح کرد: امیدواریم در پایان دولت تدبیر و امید به هر خانوار ایرانی یک شغل عطا کنیم، اگر چه برای رسیدن به این مهم راهی پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب را در پیش داریم.

ربیعی گفت: در جلسه هیات دولت انشاالله ۲۵ درصد افزایش مستمری را تصویب می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایان هم چندان حالشان خوش نیست، امسال برای افزایش دستمزد، شرایطی بود که ۲۹ درصد افزایش دستمزد داشتیم با حق مسکن دو برابر و حق خوار و بار که از ۳۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت و نمایندگان کارفرما و کارگر با اتحاد رای دادند.

ربیعی همچنین لزوم توجه به فرهنگ کار و فرهنگسازی در این زمینه را یادآور و متذکر شد: هدف دولت اول حفظ سطح اشتغال موجود و بعد افزایش سطح اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه طرح امنیت غذایی برای سفره‌های خالی از پروتئین، اجرایی می‌شود، گفت: کارگران مطمئن باشند، دفترچه‌های ارزشمندتری در دست کارگران خواهد بود که ارزش‌افزوده دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =