کاترین بیگلو برای فیلم جنگی «قفسه درد» و جیمز کامرون برای فیلم افسانه علمی «آواتار» نامزد دریافت جایزه اصلی انجمن کارگردانان آمریکا شدند.

به گزارش خبرآنلاین، کامرون سال 1997 برای «تایتانیک» جایزه انجمن کارگردانان آمریکا DGA را برد و بیگلو همسر سابق او برای اولین بار نامزد دریافت جایزه این انجمن شده است. 

کوئنتین تارانتینو برای فیلم جنگی «لعنتی‌های بی‌آبرو»، لی دانیلز برای فیلم مستقل «پرشس: بر مبنای رمان فشار نوشته سافایر» درباره تلاش‌های یک دختر نوجوان سیاه‌پوست در هارلم و جیسن ریتمن برای «روی هوا» با بازی جرج کلونی که داستانی درباره رکود اقتصادی است، سه نامزد دیگر جوایز امسال DGA هستند.

بیگلو پس از لینا ورتمولر («هفت خوشگل»)، رندا هینز («بچه‌های یک خدای کهتر»)، باربارا استرایسند («شاهزاده امواج»)  جین کمپیون («پیانو»)، سوفیا کوپولا («گمشده در ترجمه») و والری فریس («لیتل میس سان‌شاین»)، هفتمین زنی است که بخت دریافت جایزه این انجمن را دارد و اگر برنده شود نخستین زنی خواهد بود که در تاریخ 62 ساله انجمن کارگردانان این جایزه را به خانه می‌برد.

تارانتینو که عضو انجمن کاگردانان آمریکا نیست، سال 1994 برای «داستان عامه‌پسند» نامزد دریافت جایزه بود. دانیلز و ریتمن هم اولین بار است برای دریافت جایزه DGA رقابت می‌کنند.

دانیلز پس از جان سینگلتن دومین فیلمساز سیاه‌پوست است که نامزد دریافت جایزه انجمن کارگردانان می‌شود.

از سال 1948 تاکنون غیر از شش مورد، برندگان جایزه انجمن کارگردانان آمریکا در نهایت جایزه اسکار آن سال را نیز دریافت کرده‌اند، از جمله پارسال که دنی بویل جوایز DGA و اسکار را گرفت.

ترکیب نامزدها نیز در بسیاری موارد مشابه است. به عنوان مثال پارسال غیر از دنی بویل، دیوید فینچر برای «مورد عجیب بنجامین باتن»، ران هوارد برای «فراست / نیکسون» و گاس ون سنت برای «میلک» در هر دو فهرست بودند.

تنها تفاوت این بود که DGA کریستوفر نولان را برای «شوالیه تاریکی» نامزد کرد، اما آکادمی اسکار استفن دالدری را برای «کتابخوان» به او ترجیح داد.

نورمن جویسن سازنده فیلم‌های «در گرمای شب»، «داستان سرباز» و «ماه‌زده» جایزه یک عمر دستاورد انجمن کارگردانان آمریکا را دریافت می‌کند. این انجمن امروز جمعه نیز اسامی نامزدهای سه بخش آثار تلویزیونی، مستند و آگهی‌های تبلیغاتی را اعلام خواهد کرد.

مراسم شصت و دومین دوره جوایز سالیانه انجمن کارگردانان آمریکا 30 ژانویه (10 بهمن) سه روز پیش از اعلام نامزدهای اسکار در لس آنجلس برگزار می‌شود.

ورایتی / 7 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =