آیت الله شبیری زنجانی: رسیدگی به مشکلات مردم بیشتر از نماز مستحبی اجر دارد

آیت الله شبیری زنجانی گفت: «نماز برای خداست و برطرف کردن نیاز دیگران عمل برای دیگران است اما همین عمل به دستور خداست و خدا خود به برطرف کردن مشکلات مردم بیشتر از نماز مستحبی اهمیت می دهد.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع تقلید در جمع تعدادی از علماء و فضلای شهر قم، همزمان با آغاز ماه مبارک رجب به بیان فضیلت این ماه پرداخت و گفت: در ماهی که عبادت در آن اجر بسیار دارد بهتر است انسان عبادتی را برگزیند که آن عبادت نسبت به سایر عبادت ها اجر بیشتری دارد.

وی افزود: برخی از زمان ها از منظر شریعت مطهر بر سایر زمان ها فضیلت دارد. مثلا در ایام هفته، روز جمعه بر سایر روزها فضیلت دارد و استغفار در شب و روز جمعه تاثیر بیشتری دارد. ماه رجب هم یکی از ماه های با فضیلتی است که در آن بسیار به استغفار و ذکر و یاد خداوند سفارش شده است و خوب است که انسان قدر این فرصت ها را بداند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: همانگونه که برخی روزها دارای فضیلت بیشتری هستند برخی از اعمال هم افضلند. نماز مستحبی و قضای حاجات بندگان خدا هر دو می تواند به نیت عبادت و به خاطر خدا انجام شود اما برطرف کردن مشکلات مردم افضل از نماز مستحبی است. نماز برای خداست و برطرف کردن نیاز دیگران عمل برای دیگران است اما همین عمل به دستور خداست و خدا خود به برطرف کردن مشکلات مردم بیشتر از نماز مستحبی اهمیت می دهد.

آیت الله شبیری دربیان اهمیت توجه به رفع مشکلات مردم تصریح کرد: همانگونه که از روایات به دست می آید ثواب اعمال خیر در ماه رجب زیاد است. پس بهتر است انسان در این ماه مبارک عبادتی را برگزیند که آن عبادت افضل از سایر عبادات است. یکی از عباداتی که ما را به انجام آن تشویق کرده اند همین رسیدگی به نیازمندان و رفع گرفتاری آنهاست. همه ما باید نسبت به مشکل اطرافیان خود احساس وظیفه کنیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    8 0
    خدا ایشان و تمام علمای حقیقی اسلام را از جمیع بلیات حفظ نماید.