مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 12 اردیبهشت 1393

حبیب الله غفاری پدر جوان به قتل رسیده در این حادثه تروریستی خاش ضمن بیان برخی جزئیات این حادثه خواستار تلاش به منظور دستگیری ضاربان این اقدام فجیع شد.
به گزارش مهر، اشرار مسلح با حمله به یک خودروی عبوری در محورایرانشهر-خاش یک جوان تهرانی را به ضرب گلوله به قتل رساندند و دو سرنشین دیگر این خودرو را از جمله قهرمان شمشیر بازی ایران را گروگان گرفتند.
حبیب الله غفاری پدر محمدعلی غفاری که در حادثه شامگاه چهارشنبه در محور ایرانشهر- خاش به دست اشرار مسلح به قتل رسید در گفتگو با مهر خواستار تلاش و دستگیری قاتلان فرزند خود شد.
وی شب گذشته هنگام انتقال جسد فرزندش به تهران گفت: فرزندم به همراه دو تن دیگر از دوستانش در حالی که از بندر چابهار عازم شهرستان زاهدان بودند توسط اشرار مسلح در فاصله 60 کیلومتری شهرستان خاش مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند و بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر، فرزندم در این حادثه تروریستی جان خود را از دست داد.
غفاری با بیان اینکه مسئولان سیستان و بلوچستان به ویژه نیروهای انتظامی در این راستا باید پاسخگو باشند و مسئولانه در قبال این حادثه برخورد کنند افزود: محمد علی تنها پسر خانواده است که پس از 29 سال به دلیل نبود امنیت در جاده‌های این استان چراغ منزل ما را با رفتنش بی‌فروغ کرد.
وی افزود: در این سفر دو تن دیگر از دوستانش با نام های حامد و مهدی نیز وی را همراهی می کردند که متاسفانه تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و احتمال داده می‌شود که توسط اشرار مسلح به گروگان گرفته شده باشند.
وی گفت: اشرار مسلح خودروی این سه جوان را که به قصد سیاحت به این استان سفر کرده بودند مورد اصابت گلوله قرار دادند و علاوه بر برخورد یک گلوله در پای پسرم اصابت یک گلوله دیگر در ناحیه سر چشمان وی را برای همیشه بر روی ما بست.
وی ابراز داشت: قبل از این سفر به دلیل اخباری که پیرامون ناامنی در زاهدان شنیده بودم رغبتی برای عزیمت فرزندم به این استان نداشتم اما اصرار محمد علی مانع از مخالفت من با این سفر شد.
وی با بیان اینکه تنها حاصل سفر من از سیستان و بلوچستان یک تابوت با آرزوهای خفته در آن است افزود: مسئولان امنیتی استان باید جواب مادر این جوان 29 ساله را بدهند.
غفاری با اشاره به اینکه غم از دست دادن تنها پسر خانوده تمامی آرزوها و امیدهای ما را بر باد داد خطاب به استاندار و سایر مسئولان امنیتی استان گفت: تا زمانی که قاتلان و مسببان این حادثه دستگیر نشده و به سزای اعمال ننگین خود نرسند ذره‌ای از آلام و دردهای من و همسرم در این غم سنگین کم نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خودروی فرزندم از سمت راننده مورد اصابت بیش از پنج گلوله قرار گرفته است افزود: این حادثه علاوه بر داغدار کردن یک خانواده چشمان دو خانواده دیگر را نیز به دلیل بلاتکلیفی و بی‌خبری از سرنوشت فرزندانشان گریان ساخته است.
وی اظهار داشت: شواهد امر نشان می دهد در نخستین اقدام اشرار از خدا بی‌خبر خودرو را با رگبار گلوله از ناحیه در و لاستیک نشانه رفته که به همین علت فرزندم از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.
وی در حالی که دیگر ادامه مصاحبه برایش مقدور نبود افزود: به نظر می‌رسد که فرزندم را پس از به اسارت درآوردن با شلیک گلوله در سرش به قتل رسانده اند.
غفاری با تعجب به عنوان آخرین جمله و با گونه‌های خیس ابراز داشت: برایم غیر قابل تصور است که در هنگام غروب خورشید چگونه می توان راه را بر مردم بست، جوانی را کشت و انسان های بی دفاع را به گروگان برد و این همه حادثه و تیراندازی از چشم همه پنهان بماند و حتی یک نفر به داد فرزندم نرسد!
پیکر محمد علی غفاری متولد سال 1364 و دارای مدرک فوق دیپلم که در این حادثه تروریستی در محور ایرانشهر-خاش توسط اشرار مسلح به قتل رسید شب گذشته از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان برای خاکسپاری به تهران منتقل شد.

نافرمانی زن منجر به ناپدید‌شدن ۳ ساله مرد شد
زنی در دادگاه خانواده مدعی شد که ۳ سال است شوهرش برای اینکه با او برای زندگی به ترکیه نرفته است، ناپدید شده و یقین دارد که شوهرش می‌‌خواهد با این کار او را تنبیه کند.
به گزارش تسنیم، زنی 20 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده ونک دادخواست طلاق غیابی خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد.
وی با بیان اینکه شوهرم حدود 3 سال است که من را رها کرده است، گفت: شوهرم با من صحبت کرد که برای زندگی و کار به ترکیه برویم ولی من قبول نکردم.
زن ادامه داد: به شوهرم گفتم که نمی‌توانم دوری خانواده‌ام را تحمل کنم. بنابراین باید در ایران بمانیم ولی سر این موضوع حدود یک سال نزاع داشتیم تا اینکه یک روز از خواب بیدار شدم و مشاهده کردم شوهرم تمام وسایل کمدش را تخلیه و من را رها کرده است.
وی افزود: از این ماجرا 3 سال می‌گذرد و هنوز شوهرم برنگشته است، حتی تماس نیز با من نداشته است و من طی این مدت سختی‌های بسیاری کشیدم و سرکار رفتم تا دستم جلوی کسی دراز نباشد. من و شوهرم 4 سال زندگی کردیم.
زن عنوان کرد: شوهرم همسایه ما بود و من به اصرار خانواده‌ام با او ازدواج کردم. می‌خواهم هرچه زودتر از شوهرم جدا شوم یا او برگردد. شوهرم بدون اینکه به زندگی مشترکمان فکر کند مرا رها کرد و مطمئن هستم که اکنون پشیمان است ولی دیگر تحمل من تمام شده است و از بلاتکلیفی خسته شدم.
وی ادامه داد: شوهرم در طول زندگی یک بار هم با من دعوا نکرد به غیر از موضوع زندگی در ترکیه که دعوایمان یک سال طول کشید. بنابراین این را نمی‌دانم که شوهرم چگونه از زندگی مشترکمان گذشت و مرا به راحتی رها کرد!
زن عنوان کرد: یقین دارم که شوهرم می‌‌خواهد مرا تنبیه کند و به این دلیل ناپدید‌ شده است.
قاضی پرونده بعد از چند دقیقه سکوت، از زن خواست جلسه بعد با حضور شهود آماده و مدارک لازم را نیز با خود بیاورد، بنابراین رسیدگی به پرونده به جلسه بعد موکول شد.

عامل ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز دستگیر شد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به شهروندگیلانی خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ ایرج محمدخانی افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز به وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ محمدخانی افزود: با تحقیقات از شاکی پرونده و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند عامل ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز را که فردی 50 ساله، اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی صراحتاً به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و انگیزه خود را از این کار شخصی عنوان کرد که در نهایت با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

دستگیری کلاهبرداری که وعده اعطای مدرک تحصیلی می داد
با اقدام ماموران انتظامی شهرستان گرمی استان اردبیل مردی که با وعده اعطای مدارک تحصیلی از دانشجویان کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرگرد حسن شریفی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از طریق گزارشهای مردمی از کلاهبرداری مردی با وعده اعطای مدارک به دانشجویان مطلع و اقدامات گسترده ای را در جهت شناسایی این فرد آغاز کردند. با تلاش های شبانه روزی رد پای این کلاهبردار در منطقه پیدا و در عملیاتی ویژه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرمی افزود: هر چند فرد دستگیر شده در مراحل اولیه تحقیق منکر هر نوع کلاهبرداری بود ولی در مواجهه با مدارک و مستندات قانونی لب به سخن گشود و به کلاهبرداری دریافت مبلغ 30 میلیون ریال پیش پرداخت از دو دانشجو در قبال اعطای مدرک تحصیلی اعتراف کرد.
کلاهبردار دستگیر شده اخراجی یکی از مراکز آموزشی در منطقه بود.

پایان خط پراید سواران زورگیر
دو سارق خشن که با تهدید اسلحه کلت پلاستکی از شهروندان زورگیری می کردند شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرکلانتر غرب مشهد با اعلام این خبر گفت: افسران آگاهی کلانتری هفت تیر مشهد در پی گیری پرونده سرقت های خشن از شهروندان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد دو سارق با تهدید اسلحه کلت قلابی اقدام به سرقت از شهروندان می کنند.
سرهنگ میلانلو افزود: پلیس در ردزنی این متهمان توانست آنان را هنگام ارتکاب جرم دستگیر کند که در بازرسی بدنی از این متهمان یک قبضه اسلحه کلت پلاستیکی و 6 ساعت مچی زنانه،کشف  کند. تحقیقات از  متهمان ادامه دارد.

آتش سوزی در گرگان سه خانه را طعمه حریق کرد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان از آتش گرفتن سه منزل مسکونی در گرگان خبر داد و به مهر گفت: این سه خانه بین شهرک سپاه و کوی طبیعت قرار داشتند که بر اثر آتش سوزی در پشت بام یکی از آن ها آتش به سایر منازل نیز نفوذ کرد.
محمدرضا اسفندیاری افزود: علت حادثه آتش گرفتن آب گرمکن گازی در پشت بام یکی از خانه ها بود که به دلیل چوبی بودن سقف آن ها خانه های همسایه نیز طعمه حریق شد.
وی بیان کرد: قدمت این منازل بیش از 15 سال بود و متاسفانه ساکنان سعی داشتند در ابتدا خود آتش را خاموش کنند و به آتش نشانی خبر ندادند.
اسفندیاری اظهار کرد: بعد از سرایت آتش، همسایه ها با ما تماس گرفتند که خوشبختانه با حضور به موقع ماموران آتش نشانی جلوی آتش سوزی گرفته شد و تنها سقف منازل آسیب دید. این حادثه مصدوم جانی نداشته و تنها خسارت های مالی به ساکنان وارد شده است.

47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیارش A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    27 1
    در گذشت پسر اقای غفاری باعث تاسفه.ببینید ما که تو این استان زندگی میکنیم داریم چی میکشیم.در چند روز گذشته هم یک معلم و یک کارمند ثبت احوال هم در منطقه سرباز به شهادت رسیدن وهیچ خبری منشر نشد.این مسئولین امنیتی کشور نمیدونم دارن چیکار میکنند؟متاسفانه خطر وهابیت در اینجا خیلی جدیه. خیلی از مراکز آموزش دینی جوانان و نوجوانان بلوچ رو دارن به این راه وادار میکنند
    • بلوچ A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      0 0
      توهم در حد لالیگا خطر وهابیت مراکز آموزش دینی حخحخحححخحح
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    24 1
    اوضاع امنیتی سیستان و بلوچستان واقعا فاجعه باره.... بحث امروز و دیروز هم نیست تا بوده همین بوده فقط نمیدونم کی و از چه زمانی تو اون استان میشه با خیال راحت رفت و آمد کرد و میدون رو به تروریست ها نداد اینا کشیدن داخل خاک ما اونوقت مسئولین دنبال رد گم کردن و پاکستان پاکستان کردن هستن
  • ساسان A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    18 1
    دولت باید تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در استان سیستان و بلوچستان بکند و ریشه ترور و تروریست را در این استان خشک کند تروریستها دشمن ملت ایران و مردم غیور آن خطه از سرزمینمان هستند.
  • سرتیپ زند وکیلی A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    26 1
    نا امنی ای که اشرار سیستان درست کردند و همه میدانیم چه کسانی هستند با گفتگو حل نمیشه. لیبرال بازی رو بذارین کنار. سیاست مشت آهنین حلال همه شرارتها در این منطقه هست.