معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه مبلغ اجاره مصلی نسبت به سال گذشته دو برابر نشده است در عین حال گفت: میزان افزایش اجاره مصلی برای ما دور از انتظار ما بود.
محمد الهیاری فومنی معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر امروز ۱۲ اردیبهشت در جریان نشست خبری این نمایشگاه که با حضور سیدعباس صالحی رئیس و جمعی از مدیران نمایشگاه در محل کمیته روابط عمومی آن برگزار شد، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که «برابر اطلاعات ما مبلغی که مدیریت مصلی جهت اجاره این مکان از وزارت ارشاد دریافت کرده است، دو برابر اجاره سال گذشته است و این در حالی است که مصلی بابت اجرای طرح باران ۲۰ میلیارد تومان از پیمانکار مربوطه و نیز بابت غرفههای اغذیه فروشی مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان دریافت کرده است و حال این سوال پیش میآید که آیا علیرغم همه هزینههایی که وزارت ارشاد و نیز ناشران متحمل شدهاند، آیا برنده مسابقه مالی نمایشگاه کتاب تهران، نهادی غیر از مصلی است، گفت: برنده اصلی نمایشگاه کتاب تهران باید مردم باشند و اقتصاد نشر ما نیازمند برگزاری چنین نمایشگاهی است.
وی افزود: ما تمام تلاش مان این است که مردم را ترغیب کنیم برای حضور در نمایشگاه و این در حالی است که مدیریت مصلی هم در حال تکمیل ساختمان خودش است و هر سال هم از بخشهایی که به نمایشگاه اختصاص مییابد، کاسته میشود.
معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: مبلغ اجاره بهای مصلی برای ما دو برابر نشده اما واقعیت این است که رقمی که مصلی برای اجاره این مکان مطالبه و از ما اخذ کرد خارج از پیش بینی ما بود و ما توقع این میزان اجاره را نداشتیم.
الهیاری همچنین با اشاره به افزایش ۵ هزار تومانی اجاره هر متر غرفه برای ناشران حاضر در نمایشگاه امسال به نسبت سال قبل گفت: واقعیت این است که ۳۰ هزار تومان برای هر متر غرفه، کفِ رقم بوده است.
وی همچنین گفت: بخش تبلیغات و مواد غذایی در اختیار وزارت ارشاد نیست بلکه مصلی اداره این مجموعهها را از طریق واگذاری آن به پیمانکاران در طی مزایدههایی در اختیار داشته است با این حال وزارت ارشاد نسبت به نوع تبلیغات و کیفیت مواد غذایی حساسیتهای خودش را اعمال کرده است.
45503
نظر شما