ایسنا نوشت:

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حدود یک‌سوم از جمعیت کشور را جوانان 15 تا 29 تشکیل می‌دهند، گفت: اگر برای این افراد برنامه نداشته باشیم هم خود دچار آسیب می‌شوند و هم به جامعه آسیب می‌رسانند.

محمود گلزاری در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان خوزستان، گفت: جوانان مدیران آینده کشور هستند و دربررسی‌های دنیا که از قدیم تاکنون انجام می‌شود، جوانان ایرانی را دارای ویژگی‌های خاص می‌دانند وجوانان ایرانی سرمایه بزرگ اجتماعی‌اند، اما آسیب‌های بزرگ سه گانه اعتیاد، طلاق و پرخاشگری که کشورهای دیگر از وجود این سه عامل رنج می برند، جامعه جوان ما را تهدید می کند.

بخشهایی از سخنان گلزاری:
-متاسفانه در دولت سابق یکی از بدترین اتفاقاتی که در حوزه جوانان رخ داد، ادغام سازمان ملی جوانان در سازمان تربیت بدنی بود.در این ادغام، یک امر اجرایی پر التهاب مانند ورزش و یک امر مدیریتی محتوایی کنار هم گذاشته شدند و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد که حدود دو سوم معاونان وزرات ورزشی و یک معاون جوانان دارد و بودجه وزارت نیز به همینگونه تقسیم شد.

-به غارت رفتن اموال سازمان ملی جوانان پس از ادغام آن با ورزش اتفاق افتاد و آن امکانات صرف جوانان نشد.

-رویکردهای منفی گاهی در مدیریت کلان کشور پیش می‌آید که حوزه جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مثلا رویکرد سابق، جوان‌ستیزی بوده است و به جوان نگاه امنیتی می‌شد، در حالی که در نگاه دکتر روحانی و رویکرد دولت جدید باوری به جای جوان ستیزی و نگاه کردن به جوان به عنوان یک سرمایه عظیم و نه به عنوان یک مشکل بزرگ، است.

-آمار بیکاری قشر جوان تقریبا 15 درصد بیشتر از سایر اقشار مردم است، درمساله ازدواج نیز با افزایش سن ازدواج و گرایش کم جوانان به ازدواج مواجه هستیم از طرفی قرار بود که دولت در سال 92 به افرادی که در نوبت وام ازدواج هستند. تسهیلات بدهد که ذخیره صندوق ملی قرض الحسنه ته کشیده بود، در سال 93 نیز این امر در بودجه دیده نشده است. با وجود همه این تنگناها دولت جدید به طورجدی به دنبال رفع مشکلات است.

-به همین منظور 2 شورای بالادستی تشکیل شده است که در شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور، 12 نفر عضو و در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان نیز معاونان تام الاختیار وزرا عضو ستاد هستند. متناظر این ستاد، ستادهای استانی نیز تشکیل شده‌اند که با مدیریت استاندار و عضویت مدیران کل اداره می‌شود و انتظار می رود روسای این ستادها در استان‌ها ماهی یک بار تشکیل جلسه بدهند و دستورالعمل‌هایی که وجود دارند، اجرا شوند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =