فارس نوشت:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از بانک‌ها بیش از آن مورد قانونی که باید 80 درصد سپرده‌ها را تسهیلات بدهند و 20 درصد را ذخیره کنند، بالای 130 درصد تسهیلات پرداخت کرده‌اند و اقتصاد کشور زمین‌گیر شده است.

ارسلان فتحی‌پور ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی اقتصاد استان کرمان گفت: اعضای اتاق بازرگانی ایران مشاور امین کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هستند.
او گفت: 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور در دست مردم است و از دست دولت و مجلس خارج است.

این نماینده مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی یک روز در قانون‌گذاری خطا می‌کند، دولت هم در اجرا خطا می‌کند و بخش خصوصی هزینه آن را می‌دهد.
فتحی‌پور گفت: بازار سرمایه ما چرا یک دفعه لطمه خورد، زیرا برای قیمت‌گذاری وارد شدیم و بازار بورس و سرمایه با افت شاخص‌های بورس مواجه شد.

او با اشاره به تصمیم شورای پول و اعتبار در مورد بهره بانکی گفت: درست است که ما می‌گوییم بانک‌های ما باید بانک‌های اسلامی و برون ربا باشد، اما باید در سود و زیان مشارکت کنند که امروز این امر اجرا نمی‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بهره 30 و 35 درصدی بانک‌ها، تولید را نابود کرده است و دخالت بانک‌ها در اقتصاد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری رقابت را از تولید ملی گرفته است.
فتحی‌پور گفت: بسیاری از شهرک‌های صنعتی در اصفهان داشته‌ایم که گلایه کرده‌اند، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها اجازه رقابت را به دیگران نمی‌دهند که باید جلوی این کار گرفته شود.

او گفت: بانک مرکزی 12 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد و مطالبات معوقه بانکی 82 هزار میلیارد تومان است، بعضی از بانک‌ها بیش از آن مورد قانونی که باید 80 درصد سپرده‌ها را تسهیلات بدهند و 20 درصد را ذخیره کنند، بالای 130 درصد تسهیلات پرداخت کرده‌اند و اقتصاد کشور زمین‌گیر شده است.
فتحی‌پور گفت: بودجه کشور 800 هزار میلیارد تومان است که 600 هزار میلیارد تومان آن را به شرکت‌های دولتی بودجه می‌دهیم که همه آنها زیان‌ده هستند، زیرا دولت هیچ زمان یک فعال اقتصادی خوبی نبوده است و تجربه در دنیا این امر را نشان داده است، بلکه بخش خصوصی کشورها موفق بوده‌اند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =