فارس نوشت:

فائو در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های «چشم‌انداز غذا در جهان»، از افزایش ۲۰۰ هزار تنی تولید شیر و محصولات لبنی در ایران خبر داد و نوشت: تولید این محصولات در این کشور به ۷.۷ میلیون تن خواهد رسید.

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های «چشم‌انداز غذا در جهان»، کل تولید شیر و محصولات لبنی در جهان طی سال ۲۰۱۴ را ۷۸۳ میلیون تن اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته میلادی ۷.۵ میلیون تن شیر و محصولات لبنی تولید کرده است و این رقم برای سال جاری میلادی ۷.۷ میلیون تن برآورد شده است که از افزایش ۲۰۰ هزار تنی خبر می‌دهد.

به گزارش فائو، ایران در سال گذشته ۶۰۸ هزار تن شیر و محصولات لبنی وارد کرد و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۶۲۴ هزار تن افزایش یابد.

به همین ترتیب صادرات شیر و محصولات لبنی ایران که در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۴۱۹ هزار تن بوده است در سال جاری به ۴۰۹ هزار تن کاهش خواهد یافت.

بر اساس برآورد فائو، اتحادیه اروپا با تولید ۱۵۸ میلیون تن شیر و محصولات لبنی در جایگاه نخست تولیدکنندگان این محصول قرار گرفته است و آمریکا و هند در رتبه‌های دوم و سوم از نظر قرار دارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =