فارس نوشت:

رئیس سازمان ملی استاندارد از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر نفت برای بررسی کیفیت بنزین و نحوه اجرای استاندارد این محصول خبر داد و گفت: گزارش مشکل‌داری در مورد بنزین وارداتی از سوی وزارت نفت به ما ارائه نشده است.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد بنزین با تولی‌گری سازمان استاندارد و با همکاری ذی‌نفعان تدوین و مصوب شده است، گفت: استاندارد 4904 به عنوان استاندارد بنزین یک استاندارد اجباری است.

او با بیان اینکه در سال 84 تفاهمی بین سازمان استاندارد و وزارت نفت در مورد اجرای این استاندارد صورت گرفت، گفت: طبق این تفاهم، اجرای استاندارد بنزین به وزارت نفت تفویض شده است.

او گفت: در صددیم جلسه‌ای را با وزیر نفت داشته باشیم تا موضوع اجرای استاندارد بنزین مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

پیروزبخت گفت: در این جلسه اعلام می‌کنیم که اگر قرار است وزارت نفت بر اجرای استاندارد بنزین نظارت داشته باشد، ما نیز بر عملکرد آزمایشگاه‌ها و همچنین نمونه‌برداری از بنزین داخلی و وارداتی به صورت تصادفی نظارت خواهیم کرد تا بر کیفیت بنزین صحه‌گذاری کنیم.

او گفت: از سال 84 تا کنون به صورت ممیزی از نتایج آزمون، کنترل‌های خود را انجام داده‌ایم به طوری که نتایج را از وزارت نفت دریافت می‌کردیم و پس از آزمون، در صورت وجود ابهام، آن را با مسئولان وزارت نفت در میان می‌گذاشتیم.

رئیس سازمان استاندارد گفت: تاکنون گزارش مشکل‌داری در مورد بنزین وارداتی از سوی وزارت نفت به ما ارائه نشده است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =