ایسنا نوشت:

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون با کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور با مواد پیشنهادی وزارت بهداشت موافقت کردند.

عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت با بیان این مطلب گفت: کلیات این طرح با مواردی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

وی افزود: این موارد شامل موضوعاتی است که تشخیص داده شوند که تولد فرزند برای سلامتی مادر و فرزند خطرناک است و... می‌باشد. در نتیجه با توجه به اینکه کلیات آن به تصویب رسیده، موارد پیشنهادی به انضمام طرح باید در صحن علنی مجلس بررسی شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد، همچنین طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از دیگر موضوعات مورد بررسی در کمیسیون بهداشت بود که مقرر شد کارگروهی تشکیل شده و نسبت به تعیین تکلیف پرداخت حق بیمه کارگران اینکه توسط کارفرما یا شهرداری باشد تصمیم لازم را اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: کلیات لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور نیز که ارجاعی به این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی بود، بررسی شده و به تصویب رسید.

رستمیان خاطرنشان کرد: آنچه در لایحه پیش‌بینی شده بود براین اساس بوده که وزارت راه و شهرسازی دبیر این شورا باشد اما کمیسیون معتقد است وزیر کشور می‌تواند دبیر شورا باشد که با ارائه گزارش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و همین‌طور نیروی انتظامی، موضوعات را دنبال کند و عللی که قابل رفع است، همان‌جا برطرف شود.

وی در پایان اظهار کرد: بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز از دیگر دستورهای کاری کمیسیون بهداشت بود که بررسی و به تصویب رسید و براساس آن برای افراد نابینا که از عصای سفید استفاده می‌کنند زمانی که از جاده رد شوند برای رانندگان این عصا حکم چراغ قرمز را دارد و باید به عنوان قانون به آن عمل کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    162 1
    به جای سرک کشیدن تو زندگی خصوصی مردم بهتره که کلیات طرح افزایش حقوق مردم و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی رو تصویب میکردین
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    126 1
    امیدورام تا انتخابات دیگه تو این مجلس هیچ طرحی تصویب نشه تا همشون رو از مجلس پرت کنیم بیرون
  • خشایار IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    78 0
    جالبه نماینده شهر ما هنوز خودش مجرده .....عجب
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    61 3
    حد اكثر يه بچه والسلام
  • بانو RO ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    63 1
    من که از آوردن فرزند دومم به شدت پشیمان و نادم هستم. فکر شغل و آینده شون رو که می کنم واقعا ناامید میشم
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    54 0
    اصلا نیاز به نظر سنجی نیست. مردم پاسخی عاقلانه و در سکوت داده اند.
  • ناشناس A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    2 68
    سیاست های نادرست گذشته موجب شد همکاران زن دبیرستانی من البته منمرد هستم طی 20 سال تدریس گاه گاهی می شنیدم فرزند به دنیا اوردن بیش از یکی مایه شرمساری وتوهین ونماد عقب ماندگی می دانستند اکنون چگونه می توان ان ذهنیت ها را پاک کرد گذشته از این با تنگناهای اقتصادی وفقر وبیکاری وموانع حقوقی در چند همسری را چکار کنیم عمیقن امنیت ملی کشورمان با این کاهش جمعیت وبهم خوردن نظم وتوازن پیشین نگران کننده است پیامدهای ان در دهه های اینده روشنتر خواهد شد
    • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      52 2
      تو فرهنگی هستی؟؟ متاسفم برات
    • فاطمه A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      14 2
      "موانع حقوقی در چند همسری" بمیرم الهی لان نتونستی چند همسر داشته باشی عقده ای شدی شما؟ خوب چرا تشریف نمی برید عربستان؟ لبنان هم بد نیست. جمعیت شیعیان آنجا را زیاد کنید تا سنی های بنیادگرا اینقدر بمب نترکانند. لااقل چند همسری و بچه زیاد کردنتان سودی هم به حال ایرانیان داشته باشد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    21 0
    اگه یه بچه رو سرو سامان بدهیم خدا رو شکر