۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

درباره شکایت خواهران دانشجوی حزب الله از لیلا حاتمی

 

در مورد حاشیه‌هایی که برای خانم حاتمی در جشنواره کن پیش آمده است، قصد نوشتن مطلبی در میان نبود. بهترین رفتار در برابر این جور موقعیت‌ها پرهیز از هر نوع بزرگ نمایی است. گمان می‌رود معمولا در چنین مواقعی، حتی خود مسئولان مربوط هم تا زمان مقتضی سکوت می‌کنند و بعد از اتمام التهاب‌های ناشی از برخی غوغامداری‌ها، با خود آن شخص جلساتی برپا می‌کنند و توضیحاتی می‌دهند و می‌شنوند و قرار و مدارهایی می‌گذارند و تمام. قرار نیست از کاه کوه ساخته شود. اما ظاهرا هر دم از این باغ چنان برهایی می‌رسد که هر چه کاه و کوه است پشت سر می‌نهد و فرصت اندیشیدن و تأمل‌های عقلانی را می‌ستاند. نمونه اخیر غریب این فضاسازی‌های پرغوغا، اخبار دال بر شکایت جمعی از خواهران دانشجوی حزب الله از خانم حاتمی است. آنان در شکوائیه‌ای خطاب به دادسرای فرهنگ و رسانه، درخواست اشد مجازات (شلاق و حبس) را طبق بندهایی از قانون مجازات اسلامی برای این هنرمند کرده‌اند. اینکه مسئولان محترم قضایی در برابر این نوع درخواست‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند، هنوز معلوم نیست، اما به نظر می‌رسد ذکر چند نکته در این باب خالی از وجه نباشد:

۱-آن چه این افراد به استنادش شکایت خود را تنظیم کرده‌اند، مربوط به قوانین مجازات اسلامی است. در برابر این سوال که اگر فردی ایرانی در خارج از ایران مرتکب جرمی شود، آیا محاکم داخلی می‌توانند او را محاکمه کنند یا نه؛ این قانون طبق مواد ۵ تا ۸، مواردی را تعیین و تبیین کرده است که در آن میان ماده ۷ ارتباط بیش تری با موضوع مورد بحث دارد: «... هریک از اتباع ایران در خارج از کشور مرتکب جرمی شود، در صورتی که در ایران یافت و یا به ایران اعاده گردد، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می‌شود مشروط بر اینکه: الف- رفتار ارتکابی به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران جرم باشد. ب- در صورتی که جرم ارتکابی از جرائم موجب تعزیر باشد، متهم در محل وقوع جرم محاکمه و تبرئه نشده یا در صورت محکومیت، مجازات کلاً یا بعضاً درباره او اجراء نشده باشد. پ- طبق قوانین ایران موجبی برای منع یا موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرای مجازات یا سقوط آن نباشد». طبق نظریه اداره کل امور حقوقى قوه قضاییه، این ماده ناظر به اعمالى است که در کشور محل ارتکاب هم جرم بوده و در آنجا مجازات نشده باشد؛ یعنی اگر اعمال ارتکاب‏ شده در کشور محل ارتکاب جرم نباشد، از شمول ماده ۷ قانون مجازات اسلامى خارج است. اگرچه در ‌‌نهایت نظر قاضی پرونده، حکم را رقم خواهد زد، اما با توجه به این نظریه، به نظر می‌رسد موضوع به قطعیتی هم که در این شکوائیه مطرح شده است نیست.

۲-  ممکن است خواهران حزب الله معتقد باشند این مسأله، حوزه‌ای فرا‌تر از قانون و التزاماتش دارد و در گستره شرع قرار دارد و تکلیف شرعی آن‌ها را واداشته است تا در مقابل رفتاری غیرشرعی دست به شکایت برند. آیا اجازه هست بر اساس همین شرع که تقسیم بندی معروفی بین گناهان صغیره و کبیره دارد و بزرگان فراوان حوزوی از جمله مرحوم دستغیب درباره‌اش کتاب‌هایی معروف نوشته‌اند، از این خواهران حزب الله پرسیده شود رفتار خانم حاتمی در کدام یک از فهرست‌های گناهان کبیره قرار دارد؟ این در حالی است که در سال‌هایی نه چندان دور، گناهان کبیره مسلم و متعددی از دروغ گرفته تا افترا، از دزدی و اختلاس گرفته تا آبروبری و حیثیت زدایی از دیگران، از قتل بیگناه گرفته تا عمل نکردن به عهد و وفا و... از جانب مدعیانی قدرت مدار سر می‌زد که نه فقط این خواهران حزب الله، بلکه بسیاری دیگر از همتایان مشابه‌شان از مذکر و مونث، نه تنها ماجرا را با شکایت و غوغا همراه نکردند که سکوت هم پیشه کردند و از آن فرا‌تر حتی‌گاه تلویحا و تصریحا از این «گناهان کبیره» حمایت‌هایی توجیه شده هم به عمل آوردند. اینکه برخی دوستان یاد گرفته‌اند به جای داد و فریاد و تهدید و ارعاب وسط خیابان، رفتار مدنی همچون شکایت نزد نهادهای قانونی بروز دهند، البته جای شکر فراوان دارد، اما بد نیست گاهی هم به این بیندیشند که چه شده وزن گناهان کبیره برای برخی از کسانی که خود را حزب الله می‌نامند، بسیار بسیار سبک‌تر از موضوعاتی است که در فهرست معاصی بزرگ ثبت نشده‌اند. آیا این تداعی بخش سخن معروف امام علی نیست که اسلام را همچون پوستین وارونه‌ای بر تن کرده‌اند؟ حزب اللهی بودن به شعار و شعر و شعائر نیست؛ به شعوری است که توانایی درک مقدورات و مقدرات دینی و الهی را داشته باشد.

۳-  از بانویی هنرمند که رفتار و موقعیتش در طول سال‌ها فعالیت حرفه ای‌اش در سینما، دلالت بر وقار و متانتی مثال زدنی می‌کرد، در برابر یک غافلگیری کوچک، موقعیتی سر زده که تناسبی با برخی هنجارهای رسمی داخل ایران ندارد و البته فی نفسه و به ویژه در چهارچوب آداب اجتماعی غیرایرانیان، نه تنها غیراخلاقی نبوده که متناسب با هنجارهای اخلاقیشان هم هست. برخی رفتار‌ها ذاتا قبیح و غیراخلاقی است (مثل دروغ و قتل و غیبت و...) و برخی دیگر در چارچوب قراردادهای درون گروهی یا آیینی یا ایدئولوژیک قالب هنجار و ناهنجار به خود می‌گیرند. بد نیست در مواجهه با برخی مسائل، ابتدا سابقه و صبغه و اراده و نیت اشخاص و نیز ظرفیت ذاتی هنجاری رفتارشان مد نظر قرار گیرد و سپس به نمایش تورم رگ گردن پرداخته شود. موجب تأسف فراوان است که موضوعی جزئی (که می‌توانست بعدا در برخی گفت‌و‌گو‌ها با متولیان امر حل و فصل شود)، چنان بزرگنمایی شده که نفس افتخار شرکت بانوی هنرمند سینمایمان در داوری جشنواره‌ای معتبر و بزرگ، تحت الشعاعش قرار گرفته است و حتی پای متن نویسی رییس جشنواره هم پیش آمده که چه کسی در این باب پیشقدم بوده و... فضایی نازل و زننده جایگزین ساحتی هنری و فرهنگی شده است. معلوم نیست ‌‌نهایت خواسته معترضان به کجا قرار است برسد؛ حذف لیلا حاتمی از سینمای ایران؟‌‌ همان سان که چند سال قبل به دلیل سختگیری‌های نا‌به جا و بیش از حد، هنرمند جوان توانای سینمایمان را خودمان هل دادیم به سمت آن سوی مرز‌ها و اینک از شمایلش، چیزی جز بازی‌هایی‌ گاه به‌گاه و به چشم نیامدنی باقی نمانده است؟ شاید هم دوستان دلشان را خوش کرده‌اند به برخی بازیگران کم استعداد که اخیرا در تملق گویی از بزرگان، استعداد خود را بروز داده‌اند و یا شاید آن‌هایی که اخیرا به جای راه رفتن روی زمین، به میزان سطح پرواز خود می‌اندیشند و از آن بالا دیگران را کرم خاکی می‌بینند...

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 166
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    62 8
    عالی
  • هدي A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    123 3
    جالبه ، جملگي به اصطلاح معترضين در مقام شاكي ، دادستان ، هيئت منصفه ، مدعي العموم ، قاضي ، رئيس زندان و مسئول اجراي حكم ايفاي نقش كرده اند ، مملكت گل و بلبل
  • خزاعي A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    73 7
    فقط ميشه گفت ايول به اين نوشته
  • مجید ا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    103 7
    عالی گفتی معرکه بود یه دونه از این آتیشا بزار دم تیتر خبرت همه بخونن
  • davod IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    خدمت نویسنده گرامی عرض کنم قوانین اسلام بر اساس نگاهای انسان ها تغیر نمیکند که شما بگید از نظر اونا این چنین رفتارهای عادی است.اسلام یه سری قوانینی برای زندگی بشری طراحی کرده که عمل به اونها سعادت این دنیا و جهان باقی رو داره .بحث محرم نامحرم جز قوانین اسلام می باشد.ثانیا گناه اگر پنهان باشد خودش می داند وخدای خود اما اگر علنی شد دیگر نمی شود سکوت کرد زیرا باعث شیوع چنین گناهانی خواهد شد و انجام چنین کارهای عادی خواهد شد.به هر حال تمام این بازیگران سرمایه های ما هستند امیدوارم با چنین کارهای باعث زیر پا گداشتن قوانین الهی نشوند.اگر بازیگر نام برده به این قول شاعر عمل میکرد:گشاده است برما در راستی چه کوبیم خیره در کاستی
    • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      22 2
      ما کلی موارد بدتر داریم که در قوانین اسلام کاملا منع شدند از جمله دروغ و تهمت و افترا و غیبت و ... که بشدت نهی شدند شما که زبان انتقادت خوبه سعی کن اونهارو هم از قلم نندازی، حال اینکه خدا حتی برداشتن حجاب مقابل مردانی که رغبتی به زنان ندارند رو آزاد گذاشته و بارها آورده شده در مواقع ضرورت تماس بدنی ایرادی نداره، حال اینجا اگه اینکار رو نمیکرد کلی خدشه به چهره ایرانیان وارد میشد و مارو آدم هایی بدور از ادب می پنداشتند در جاهایی در قرآن آمده که وقتی بین دوراهی قرار گرفتید که کار بدون شبهه با مفسده بزرگ و منکری برای جلوگیری مفسده، باید راه دوم رو انتخاب کرد، بماند که این مساله در ایران اتفاق نیوفتاده و اگه کسی موردی داره میتونه عکس ها رو نبینه، و علنیش نکنید
    • مسلمان IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      17 1
      داود جان اینجا که خانم حاتمی نباید این کار رو انجام میداد درسته ولی اکثر منفی هایی که داده میشه بابت کلمه تنبیه،شلاق و اشد مجازات است که کاملا باآن مخالفیم. درسته که خانم حاتمی الگوست وباید بیشتر رعایت میکرد ولی ایشون یکی از افتخارات کشورمون در زمینه سینماست. متشکرم
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      23 2
      حجاب و عفاف تو ایران اجباریه، مثلا اگر یک ایرانی مسیحی خارج از کشور بی حجاب باشه بعد که برگرده باید شلاقش زد؟ این چه قانونیه دیگه
    • davod IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      21 22
      آقای نویسنده استادانه چنان مغلطه های به کار برده که که آدم های ناآگاه یا کم آگاه از اسلام سریع استدلالشو قبول میکنند.همینه که میگن هرچیزی رو سریع قبول نکن .مرد حسابی این قبول که نباید خیلی روش مانور بدیم اشتباهی انجام داده بیخیال، احکام اسلام رو یا تعمدا یا از روی سهو چرا داری تحریف میکنی.این که طرف مغایر با قوانین اسلام رفتار کرده که شکی نیست.چرا میخوای با مغلطه هات طرف رو مبرا کنی.شاید به قول شما طرف مجبور بوده خیلی از ماها هم ممکنه اشتبا هات بدتر ازاین هم انجام بدیم خودش گفته در توبه بازهاما کار بد و زشت رو اون رسانه های انجام دادن که تصاویر رو پخش کردن و آبروی طرف رو بردن.بعد آقای نویسنده به این خواهران تهمت های زدی که فردا باید پاسخ گو باشی و ثانیا این خواهران هم نباید .....
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    فک نمی کنم توی شرع و عرف ایرانی ها هم روبوسی با یه پیرمرد 90ساله زشت باشه.البته تاکید میکنم ایرانی ها .نه این اقلیت سه چهار میلیونی که در تلاشن سلیقه خودشون رو جای شرع و قانون بنشونن. خبر تو رو خدا منتشر کن نظرمو
    • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      87 3
      من موندم واسه لیلا با پیرمرد زشته و ما یاد میگیریم ولی واسه محمود زشت نبود با پیرزن و ما ازش یاد نمیگیریم؟؟؟؟اون موقع برادران حزب الله خواب بودند؟؟؟
  • سرانجیک IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    یک سوال: در اجلاس اخیر سیکا که در چین در جریان است،آقای روحانی با ریس جمهور چین که کمونیست و کافر و منکر خدا است دست داده و چندین عکس یادگاری گرفتند.از آنجا که کفار جزو نجاسات هستند توجیه این عمل از نظر خواهران دانشجوی حزب اللهی چیست؟از طرف دیگر خود آقای رییس جمهور از طبقه روحانیت بوده و مسلما بسیار بیشتر و بهتر از خانم لیلا حاتمی به مسایل شرعی واقفند.لطفا یکی از خواهران حزب اللهی جواب دهند.
    • امیر A1 ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      دوست عزیز چرا داری مغلطه میکنی؟از اسم شریفتون پیداست که با اسلام آشنایی ندارید. لمس و بوسیدن زن نامحرم توسط مرد نامحرم و بالعکس توسط شریعت حرام شده. اما اینکه مرد مسلمان با مرد کافر دست دهد اشکالی ندارد. البته اگه دست رییس جمهور چین خیس بوده و جناب روحانی دستش را لمس کرده لازم است که آقای روحانی دستشان را آب بکشند.که البته این کار را خواهند کرد.هههه. اگر هم خشک بوده که هیچی. البته این مشکل به هنگام دست دادن با اوباما و پوتین وجود ندارد مگر اینکه اطمینان داشته باشید قبلا دستشان به نجاست آلوده بوده. بنده متوجه نشدم این قضیه چه ربطی به دکتر روحانی داره؟یعنی دکتر مجوز بوسیدن صادر کردن؟شما دیواری کوتاه تر از روحانی پیدا نکردین باز؟
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      7 30
      مگه نباید کافران را کشت؟ دست دادن عمدی با کافران و مشکران و بت پرستان هم حرام است....
  • بی نام GB ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    93 23
    دوست عزیز جناب دانش به حق فرمودید اما متاسفانه این غوغا سالاران و دانشجو نماها گوشی شنوا ندارند و فقط به کار سیاسی خود مشغولند و هر مساله ای را سیاسی و جناحی میکنند.
    • بی نام EU ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      16 39
      دانشجو نما شمایی که به همه چی انگ سیاسی می بندی کار خانم حاتمی خلاف شرع بود اقدام این خواهران تحسین بر انگیز است
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    181 9
    پناه بر خدا از این آدمهای متحجرخدا بهمون رحم کنه.چه خواهران عجیب و غریبی داریمخدایا هدایت کن کسانی را که اینجوری به اسلام ضربه میزنن.
  • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    71 7
    زنده باد
  • مهدی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    72 9
    عالی بود
  • مجتبی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    72 6
    همه درد ما اینه که بعضی ها از قانون فقط بلدن استفاده کنن که دیگرانو تخریب کنن. میگردن و میگردن که اونجایی از قانون که به نفعشون هست رو پیدا کنن که بکوبن توی سر این و اون... خسته نباشید به آقای نویسنده میگم که با استنادات قانونی و منطقی پاسخ دلواپسی بعضی هارو دادن.
  • بی نام FI ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    240 8
    اینها نه نماینده مردم هستند و نه نماینده دانشجویان. همه این افراد را می شناسند که با فراخوان از این شهر به آن شهر می روند. خانم حاتمی برای همه ما قابل احترام هستند
  • سعید A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    64 8
    موافقم شدیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد .
  • nasim A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    76 7
    دمت گرم، پاراگراف آخر . خوب اومدی
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    77 3
    چه خوش گفت "حافظ خوش الحان" در چند قرن قبل در پاسخ به این گونه حرکتها و واکنشها : ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم / جامه کس سیه و دلق کس ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بدست / کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
  • شادی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    208 6
    همه این حرفا درست. ولی یادمون نره زندگی واقعی ایرانی ها را می شه تو فیلم های عروسی دید نه تلویزیون رسمی. حالا یه عده ای می خوان منکر بشن ، خب بشن.
    • بدیع الزمان A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      شما را نمیدونم ولی ما که توی عروسی ها مون هم چیز طبق آیین ایرانی اسلامی است....
    • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      49 6
      شما رو نگفت، گفت مردم ایران، تا کی خودتون رو اکثریت میدونید؟
    • فرشید A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      29 7
      اقای بدیع الزمان الان همه باید مثل شما باشن؟اجباریه؟یعنی شما الگوی انسان کاملی؟؟؟ یعنی اگه دنیا قبول کنه زنای ایرانی متحجرن شما راضی میشین؟؟؟؟
    • حرمله لعنة الله عليه A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      20 3
      شادی راست میگه. بنده چند تا از فیلمهای عروسي منتشر شده در اینترنت رو دیدم و البته به چشم خواهری و برادری دیدم. خیلی درش گناه میشد. بنده هم که تجسس کردم گناه کردم.اما خب بالاخره نفس اماره هست و تسویلات شیطان رجیم. خدا از سر تقصیر همه ما درگذرد.
  • مسیح A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    زنده باد آقای دانش.امیدوارم روزی برسد که روی زمین حسود و فضول ، نایاب شود
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    100 9
    با این اوصاف واقعن حقمون نیس حاتمی پشت سرشم نگاه نکنه آیا ؟؟؟؟
    • بدیع الزمان A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      11 42
      خخخخخ ...خندیدیم....فراهانی که رفت چی شد؟؟ خب این هم بره چه بهتر......
    • بوالفضول A1 ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      18 21
      خب نگاه کنه. ما رو از تاکسی خالی میترسونی عزیز؟؟؟
    • بدیع المکان A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      3 0
      بدیع الزمان و بوالفضول، شما لیاقتتون همون اخراجی ها، ده نمکی و امثال سلحشوره.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    57 10
    هر دم ازين باغ بري مي رسد
  • بانوی ایرانی... IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    160 7
    سپاس آقای دانش...متین بود و وزین...جالبه که این روزها عده ای هی ترمز میبرند و عنان از کف میدن که 8 سال روزه ی سکوت گرفته بودن و انگار تو مدینه ی فاضله ی احمدی نژاد زندگی میکردن...
  • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    204 9
    حرف حق که میگن همینه ، واقعآ عالی نوشتن
  • mostafa☻ IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    لیلا حاتمی رو از ایران فراری بدید اصلا هرکی مثل شما نیس باید از ایران بره ایران ملک پدریه بعضیا شده ما یکی میخوایم کتاب بنویسه"معجزه هزاره سوم" وا مصیبتا سن فحشا رسید به دوازده سال خواهران دانشجوی حزب الله آمار فروش کلیه و زنان خیابانی رو چی؟دارید؟؟ بس کنید
    • محمد A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      اتفاقا همین ولش کن، هیچی نگوها بود که این بلاهایی که گفتید رو سر ما آورده. هم اینا باید اعتراض کنند، هم من و شما. تو این مملکت گل و بلبل فقط همین یه کار مونده که دختر پسرها در انظار عمومی دست و روبوسی و ادامه ... رو انجام بدند، تا از نظر فساد تو دنیا رکورد خودمون رو بشکنیم. این که بعضیا مفسدند و دزد، توجیهی برای عمل خلاف عفت عمومی نیست. همین بعضیا که ایران ملک پدریشون شده، از متن ملت ایران بیرون اومده اند. اگه اصلاحی هم هست، باید از خودمون شروع کنیم. ما دست از جرم و حمایت مجرم برداریم و بایکوت کنیم، مملکت خودش اصلاح میشه.در یک کلمه از ماست که بر ماست...
    • احکم الحاکمین A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      لیلا حاتمی عزیز ما هست. هنرپیشه محبوب ایران هست. ایران هم ملک همه ما هست چه حزب الله و چه غیر حزب الله. اما هرکسی اگر خطایی کرده باید مطابق خطایی که کرده مجازات بشه. میخواد جرم سنگین اختلاس 3000 میلیارد باشه و یا بوسه ای کوچک بر گونه های پیرمردی 80 ساله.
  • محمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    عالی بود سپاس وقتی کلمه شلاق رو کنار لیلای سینمای ما دیدم قلبم به درد اومد
    • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      قلب من هم موقعی به درد اومد که یک زن ایرانی که الگوی دختران این سرزمین هست با بک مرد روبوسی می کنه. واقعا شرم آور هست. تو تاریخ چند هزار ساله این سرزمین زنان ایرانی همیشه پاکدامن بودند نه مانند امثال لیلا حاتمی و گلشیفته فراهانی ...
    • فرهاد 101 A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      من موندم مگه اصلا وظیفه اصلی دوستان حزب اللهی این نیست که با کلمات سبد کالا، بیسواد، شناسنامه و شیب ملایم جمله سازی های بیمزه علیه روحانی بکنن؟ چرا اینقد از کار اصلی منحرف شدن گیر دادن به لیلا حاتمی؟ پس کی دیگه باید زیر آب توافق ژنو رو بزنه؟
    • بی نام A1 ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      هر لایک پتکی بر سر این دانشجو نماها
    • انصاری A1 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      قلبت باید زمانی به درد بیاد که حرمت حریم الهی شکسته میشه. خانم حاتمی با احکام اسلام آشنا بودن و رییس جشنواره هم به خوبی با فضای ایران آشنا بوده. استدلال آقای دانش که فرمودند ایشان غافلگیر شده صحیح نمیباشد. البته بگذریم که فرهادی هم هنرپیشه زن فرانسوی را بوسید اما چون زمان احمدی نژاد بود کسی صداش در نیومد. مشکل با خواهران و برادران حزب اللهی ما اینه که شریعت را فصلی اجرا میکنند. اگر همیشه همین حساسیت رو نسبت به نادیده گرفتن احکام اسلام داشتن حرفی نبود. اما متاسفانه با دین بازی سیاسی میکنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      موقعی که زنان ودختران ایرانی از فقر دست به خود فروشی میزنند این خواهران حزبالله کجا هستند
    • بی نام PT ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      رسما اعلام می کنم از کار خانم حاتمی تشکر می کنم.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      90 24
      ممنون بابت قلم روشنگرتان
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      74 4
      خوبه نگفتن علی مصفا طلاقش بده
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      قبلت به درد نیاد 74 ضربه شلاق باید بخوره که قلب ملتی رو به درد اورد
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      54 6
      زنان ایرانی پاک دامن هستند به دیگران هم احترام میگذارن شما مسلمان ها هم یاد بگیرید به عقاید دیگران احترام بگذارید نه اینکه همش توهین کنید
    • درود بر فرهاد A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      36 4
      آقا فرهاد واسه این نظرت واقعا چند دقیقه از ته دل خندیدم. شاد باشی
    • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      51 4
      آره منم وقتي رئيس اجرايي مملكتم مامان فلاني رو بوس كرد دلم از خنده به درد اومد
  • علي IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    102 5
    اميدكه ختم به خيرشود.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    احسنت
    • بدیع الزمان...قسمت اول ...تا حد امکان اصلاح شد A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      ولا درود بر خواهران دانشجوی حزب الله....الحق که زینب وار عمل میکنید .. قابل توچه نویسنده که گفته در این جور موقعیت‌ها پرهیز از هر نوع بزرگ نمایی..میخواستی بگی که خودتون به نفهمی بزنید آیا همین رویکرد هم میتوان به سایر حوزه ها تعمیم داد؟ . اشخاص میتونند برند اروپا هر کار خلاف قوانین کشورشان که آنجا آزاد هستند انجام بدند مثلا شراب خواری؟.. استدلال شما خیلی بچه گانه است.. در آخر هم تهمت نخ نمای دانشجو نما به خواهران حزب الهی زدید تنها به دلبل اینکه مثل شما فکر نمیکنند..گفتید گناهان افراد دیگر ..پس مردم عادی حق دارند که میگند سه هزار دزدیه شده چرا ما نه؟ این خواهران دغدغه جامعه دارند و کسی که با سرمایه و حمایت این آب و خاک به اینجا رسیده توقع دارند
    • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      57 6
      بدیع الزمان، بچه خواب نداری تو؟ فردا مدرسه تعطیله؟ طبق قانون بله هر شخصی رفت اونجا اگه دلش خواست میتونه شراب خواری هم کنه و این مسئله قطع به یقین به من و شما ربط نداره، اون قسمت سرمایه و حمایت این خاک و آب ... هم اونور گفتی جوابتو دادم مثله اینکه منتشر نشد، دوست عزیز چه حمایتی؟؟؟ الان تمام کسانی در دانشگاه دولتی درس خوندن یا کسانی یارانه میگیرند یا کسانی از دولت تسهیلات و وام میگیرند یا کسانی که کارمند دولتند و ... حق ندارند در مسایل شخصی و اعتقادی طبق عقیده خودشون عمل کنند؟ ضمنا دولت اگه مساعده ای برای فیلمسازان کنه برای فیلمسازان کرده و نه عوامل فیلم، عوامل فیلم از جمله بازیگران دستمزد میگیرند یعنی مزد کارشون
    • بی نام A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      46 5
      خانم بدیع الزمان، اون موقع که آقای احمدی نژاد با مادر چاوز روبوسی کرد دغدغه نداشتید یا صرف نمیکرد. بس کنید لطفا مردم میدونن شما از کجا خط میگیرید.
    • بی نام A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      54 5
      سرکار بدیع الزمان بیخود مغلطه نکن این خواهران حزب اللهی شما خاک پای حضرت زینب هم نیستند. سالهاست به اسم اءمه اطهار و خون شهدا دین رو از راه اصلی خودش با این توهمات پریشانتون خارج کردید. اظهار نظر ها ی اینچنینی و رفتار شما فقط باعث گریزان شدن جوانان امروزی از اسلام میشود.بیشترین ضربه رو به اسلام شما ها زدید. واگذارتون به اءمه اطهار خودشون جوابتون رو بدن ان شاالله.
    • يه مامانه A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      42 4
      جناب بديع الزمان شما كه به خبرانلاين سر مىزنى خبر خانه ميخك مربوط به زنان محله مولوى رو كه خوندى. چرا اين خواهران حزب الله كارى براى اين زنان نمىكنند و ذره بين بدست دنبال نشر گناه كسى هستند كه غافلگير شده..
    • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      53 19
      این خواهران زینب وار و شما یرادران حیدر وار زمان روبوسی آقای احمدی نژاد با مادر چاوز کجا بودید. زمانی که احمدی نژاد تو مراسم افتتاحیه المپیک تا آخر مراسم رقص زنای نیمه عریان چینی نشسته بود و نگاه می کرد چرا دغدغه هاتون ترواش نکرد خدایا مارا از نان به نرخ روز خوردن و ریاکاری در دین تو محفوظ بدار الهی امین
    • حیما IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      38 3
      بدیع الزمان جان، اگر شما و امثال شما سکوت اختیار کنید، نه جامعه ای لطمه می خوره نه این مردم میگن شما بلد نیستید صحبت کنید، تازه جامعه از فسق و فجور هم نجات پیدا می کنه، کسی هم نمیگه که شما لکنت زبون داری.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    عجب خواهرایی داره این حزب الله
    • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      39 0
      دلواپس از نوع خواهر من موندم اگر نیت نصیحت هست که نباید رسانه ای می شد پس نتیجه میگیریم این اشخاص تشنج رو دوست دارن و از رنگ مو گرفته تا حرف زدن همه فضولی میکنن
    • سمانه A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      24 21
      درود برآقای دانش که همیشه از دریچه منطق حرف خود را میزنند.عزیزان هموطن آگاه باشد که ماداریم درباره یک زن بی حیا صحبت نمیکنیم.لیلا حاتمی یکی از متین ترین و موقرترین زنان سینمای ماست.که نجابتش نزد همه مثال زدنیست.آنهایی که نسبت به لیلا شناخت دارند این را میدانند.پس بیایید این خطای اورا نادیده بگیریم و با تهمت زدن و توهین به او خود را به گناه آلوده نکنیم.قاضی خداست.امیدوارم همه مارا ببخشد.
  • پروانه IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    شما وکیل خانم حاتمی هستی؟ حرف بی حساب زدی زیادم زدی
    • مسعود IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      30 4
      شما وکیل داشجوهای حزب اللهی هستی؟ از ادب و حرف زدنت معلومه فقط اول برو یک کتاب کمک تحصیلی حقوق بگیر بعدا شکایت کن آقای دانش سوتی تون رو گرفته عصبانی هستی فحش می دی دیگه؟
    • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      19 4
      قطع به یقین شما یکی از همون خواهرایی
    • بدیع الزمان A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      12 47
      درود بر خواهر حزب الهی .....ما منتظر اجرای حکم در مورد این خانم هستیم..... راه دیگرش هم اینه بر نگرده مثل دیگر همفکران خودش
    • امير A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      21 5
      شما كى هستى؟ وكيل وسيع اسلام و حجاب هستى؟ حد خودت را بدون
    • فریادکش A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      15 4
      شما گویا خودتون از خواهران حزب االله هستین که انقدر شکایتو جدی گرفتین و به دنبال وکیل خانوم حاتمی می گردین؟؟
    • غضنفر RS ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      17 5
      با منفی هایی که خوردی معلومه که کی حرف بی حساب زد
    • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      13 5
      آره وكيل خانم حاتمي هست .
    • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      17 3
      ادب مرد خواهرم به ز دولت اوست شما هم اگه حرفي دارين بنويسين و منتشر كنيد تا ديگر با تفكر شما آشنا شن ... بي حساب زدي خيلي هم زدي ادبيات نا محترمانه بالا دستي هاي بي شناسنانه شماست خواهرم ... آن مرد كه بي ادب بود رفته است ، شما هم كه تازه از پيله بيرون نيومدين خواهر ...
    • حضرت بوالفضول A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      19 7
      خواهر بزرگوار. میدانم جناب دانش حرفهای زیادی میزنن و بنده هم توصیه میکنم که ایشان کمتر بنویسند و بیشتر فکر کنن که یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است. اما اونطرفی ها هم کم حرف زیادی نزدن. همیشه شعبون خواهرم یه بار هم رمضون. از خدای متعال رشد و تعالی عقل جمیع مسلمین را خواهانم. فرمایش جناب رسول الله را فراموش نکنیم که فرمودند خیر فی الامور اوسطها.
    • بهنام بهرامی A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      14 13
      شما بفرمائید خواهرانتون در حزب اله نماینده ی کی بودن اونوقت ؟؟؟ نماینده ی 75 میلیون ایرانی ؟؟ که مثبت و منفی کامنتها در جهت تقبیح این رفتار خواهرن حزب الله گویای مشت نمونه ی خروار نیست ؟؟؟ . ای کاش خجالت وزنی داشت که جامعه میزان شرمندگی رو برای تندروها وزن میکرد .
    • امیر A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      9 4
      شما چی؟ وکیل این ملت هستی؟؟
  • احسان A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    72 14
    خیلی عالی بود. حرف دل من بود. منتها نمی‌دونستم چه‌طوری بیانش کنم. دست‌ مریزاد.
    • بی نام A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      8 32
      بد بخت جامعه ای که از بی حیایی زنان دفاع می کند.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    23 4
    اين به اصطلاح خواهر ها وقتي احمدي نژاد ننه چاوز بغل كرد كجا بودن ؟
  • رضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    13 6
    خواهران عزیز شما حاکم شرع نیستید که حکم ده سال زندان بریده اید اگر احساس میکنید خانم حاتمی گناه عظیمی کرده اند شمارا به خدا ایا نشنیده اید سن فحشا به 13 سال رسیده است ایا فقر و فحشا را ندیده اید؟ ایا از وضعیت دختران مظلوم ایرانی در عشرتکده های دبی خبر دارید؟
  • بی نام US ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    17 2
    دانشجو بودن چه هویت مهمی محسوب میشه که حتی برای درخواست شلاق زدن به لیلاحاتمی روی دانشجو بودن دختران درخواست کننده تأکید میشه؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    14 10
    چرا برای بوسیدن مادر چاوز رگ غیرت این مذهبی نماها ورم نکرد و شکایتنامه ای تنظیم نکردند؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    19 2
    به شما چه ارتباطی داره این خانوم اونور دنیا چیکار کرده؟؟؟ پس هر زن اروپایی که میاد ایران باید فرهنگش رو حفظ کنه و حجاب رو رعایت نکنه دیگه و به همه ایرانی ها دست بده چرا همش یه طرفه به قاضی میرین آخه.
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    11 5
    پس زمانی که اقای احمدی نژاد مادر چاوز رو بغل کرد این خواهران حزب الهی کجا تشریف داشتن
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    15 1
    همین به اصطلاح خواهران دقیقا قیافه این خواهران جلو چشممه و میدونم کیان و برادرانن که با این طرز تفکرشون باعث میشن که خیلیا اسلام و خشک بدونن و ازش رو برگردونن، زنده باد خانم حاتمی، خبر انلاین باید این خبر و بزاری صفحه اول که همه ببینن.
  • فراری US ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    5 40
    از نظر ها پیداست اداره کشور در دست اکثریت است
    • کامران IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      7 27
      بازم توهم اکثریت بابا جان ، اینآ فقط نظرات یک خبرگزاری هست. فقط همین همین توهم ها ست که کار دست این مملکت داده
  • بی نام A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    18 24
    در اسلام هم حتی زن ها در سنین بالا نیازی به حجاب ندارن. به همون دلیلی که همه می دونن چرا اسلام حجاب را برای جوان ها ضروری دونسته. حالا روبوسی با یه پیرمرد ... اسمون را به زمین رسونده اون هم خانم حاتمی که در تمام سال های بازیگریش وقار و شخصیتش جای هیچ شکی نگذاشته
    • حضرت بوالفضول A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      33 14
      عزیز دل برادر. اینجوری قربونتم فتوا نده. منظورتون از سن بالا چه سنی هست؟ بنده که شصت ساله هایی رو میبینم که از سی ساله هاش بهترن. البته به چشم مادری نگاه کردم. بستگی داره منظور شما از سن بالا چی باشه. بله اگر سن اونقدر بالا باشه که دیگه از ریخت و قیافه افتاده باشه و خواهان نداشته باشه حق با شماست. دانش جان منتشر کن قربون شما برم.
  • بی نام FR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    13 13
    من نه تاييد مي كنم و نه نظر خاصي دارم فقط به اندازه يك تجربه شخصي براتون اين رو مي گم و قضاوتي هم ندارم خوب هست يا بد اما امروز يك دانشجوي فرانسوي ازم پرسيد قصه اين بازيگرتون تو كن چيه و مشكل روبوسيش چيه؟ اون يكي هم گفت من ميدونم تو برخي كشورها روبوسي رسم نيست اما علت اعتراض ها رو متوجه نمي شم؟ منم گفتم گروه هايي كه معمولا را يكال ناميده ميشن به اينجور موارد اعتراض مي كنن دولت هم نمي تونه مستقيما بگه مشكلي نيست. ...
    • بی نام DK ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      12 2
      دم شما گرم با اين صداقت و بي نظريت و گزارش ميدانيت.
  • علیرضا US ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    25 8
    دنیا کجاست و ما کجاییم..... افکار بوکو حرام در مقابل اینا منشور سازمان ملله تروخدا بسه آبرومونو تو دنیا بردین بسه دیگه شدیم سوژه ی دنیا.
  • بی نام A1 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    16 2
    اکثریت فدای اقلیت جامعه
  • انصاری A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    سلام بر جناب دانش عزیز. بنده کاری به شکایت خواهران ندارم. اما از جنابعالی یک سوال دارم. از کجا دانستید که بوسیدن نامحرم معصیت صغیره است؟البته قبول دارم که حد ندارد و صرفا تعزیر دارد. اما صرف نگاه کردن به حد یک گناه, معیار درستی برای تشخیص صغیره و کبیره بودن آن نیست. ضمنا امیرالمومنین فرمودند:" اشد الذنوب ما استخف به صاحبه" اشد گناهان گناهی هست که مرتکب آن ,آنرا کوچک بشمارد. یه عرض دیگری هم داشتم. فرمودید مورد در خاک ایران اتفاق نیفتاده که طبق قانون قضایی ایران با آن برخورد شود. در مورد فرمایش شما اشکال حقوقی وارد است. این استدلال ناتمام است عزیز دل برادر.فرصتش بود براتون بعدا مینویسم.حق جلوه تون بده. یا الله.
    • ناصر میرزاخانی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      آقای دانش آدرس را داده؛ شما توجه نداشتی: کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب را بخوانید. روبوسی با پیرمرد 84 سالهآن هم از روی غیرالتذاذ در فهرست گناهان کبیره ذکر نشده است. ضمنا استدلال حقوقی آقای دانش صرف گفتن این که چون مورد در خاک ایران اتفاق نیفتاده پس نمی شود برخورد کرد نبود. آنجا هم آدرس را داده باز شما توجه نکردید: مواد عمومی قانون مجازات اسلامی. آن جا صریحا ذکر شده است که چه مواردی اگر در خارج از ایران رخ دهد جرم تلقی می شود. مصافحه با پیرمرد 84 ساله جزو این موارد هم نیست. اگر مطالب را درست و دقیق بخوانید از این جور سوتی ها نمی دهید عزیز دل خواهران دانشجوی حزب الله
    • انصاری A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      56 12
      سلام بر آقای میرزاخانی. بنده سوالی را از جناب دانش پرسیدم و جنابعالی ظاهرا به نمایندگی از ایشان پاسخ دادید. بنده سوالی از شریعت محمد پرسیدم و شما بجای آنکه از قرآن و روایات دلیل بیاورید به کتاب دستغیب رفرنس دادین. متاسفانه اظهار نظر شما هم در مورد قانون مجازات اسلامی نادرست بود. بنده در اولین فرصت پاسخ مبسوط تری را در پایین کامنتها خواهم نوشت.امیدوارم منتشر شود. متاسفانه الان یه کمی مشغله برای نوشتن دارم.سعی میکنم تا فردا پاسخی کوتاه برای شما بنویسم. حق نگهدار.
    • بی نام EU ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      8 7
      یعنی چی؟ مگه اینجا صفحه شخصی این آقاست که برداشتین 20 تا کامنت اینو پشت سر هم تایید کردین گذاشتین اینجا کامنت های مارو تایید نمیکنید مال این اقا رو 20 تا 20 تا تایید میکنین ؟ شما فکر کردین ما اینقدر بیکار هستیم که بشینیم کامنت های اینو بخوانیم؟ من که یکیشو هم نخوندم. آقا اومده با چند تا اسم انصاری و ابوالفضل و ... کامنت میزاره و خودش در جواب خودش باز کامنت تاییدی میزاره و دوستاشو هم برداشته اورده نظرشو تایید کنن اونوقت شما هم اینجارو کردین صفحه شخصی این من کاری به این شخص ندارم اما از خبرگزاری شما انتظار ندارم اینجارو تبدیل به صفحه شخصی خواننده ها بکنید. خواهشن نظراتشو دیگه تایید نکنید. به اندازه کافی نظر گذاشت. حوصله مارو هم سر برد. بیکار هم نیستیم بشینیم نظراشو بخونیم.
  • بی نام A1 ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    22 4
    فقط به این خانمای دانشجو بگین اگه از شما دست دادن و بوس خواستن ندین خوبببببببب به مردم چیکار دارین
  • طاها A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    13 11
    خانم پروانه وکیل خانم حاتمی بیشمار ایرانی آزاده میباشند ایشون یکی از اوناست که با دل و جرات تر از بقیه هستند.
  • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    27 3
    هنر این خواهران حزب الله چیست؟ فراری دادن انسان ها از دین؟
  • بی نام IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    48 22
    نوشته ونطرات شما راخواندم.متاسفم كه آقاي دانش هم راه افراط وتفريط را پيش گرفته اند. اولين گناه اقاي دانش زدن تهمت به ديگراني است كه نميشناسند وآن تهمت استفاده از رانت پوشش و... براي خواهراني است كه به يه عمل غيرشرعي واكنش نشان داده است.دوم اينكه استدلال بي پايه ايشان است كه به تقسيم بندي گناهان روي اورده است. ناگفته پيداست كه عمل غير شرعي درهرجا كه باشي گناه است خواه اينجا خواه آنطرف مرزها.پس بهتر است بجاي تهمت زدن وافترا بستن قبول كنيم كه همانگونه كه نوشتيد يك كار اشتباه كوچك وناخواسته از طرف بانويي محترم روي داده است . از آنجا كه بشر جايزالخطاست قابل بخشش وپوشش است اما اوردن عذرهاي بهتر از گناه كاري است كه اين روزها براي ما عادي شده است.بياييد بهتر بينديشيم.
    • ناصر میرزاخانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      12 37
      جناب بی نام آقای دانش با استناد به بی سوادی شاکیان در امر تنظیم شکوائیه و این که حتی از قانونی که دارند به آن استناد می کنند اطلاع ندارند، از آن ها ایراد گرفته است و تهمت نزده است حتی عبارت «امید است» را هم در اول جمله اش آورده که بار تهمت نداشته باشد این از این. دوم آن که تقسیم بندی گناهان را ایشان انجام نداده است؛ خود روحانیون و عالمان حوزه این تقسین بندی را انجام داده اند و آقای دانش تنها به آن استناد کرده است. کمی بیشتر مطالعه کنید.
    • انصاری A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      34 12
      آقای میرزاخانی سلام. برادر من تند نرو قربونتم. اگر استدلالی داری میشنویم. اما اینکه هر کسی که با شما مخالفت کرد به بیسوادی متهم کنی کار ناشایستی هست. در اولین فرصت یه کمی راجع به این موضوع با هم صحبت میکنیم. البته این بی نام نویسنده که شما در اعتراض به او کامنت گذاشتی من نیستم. اما لحن جنابعالی هم حکایت از امر دیگری دارد. پاینده باشی دوست عزیز.
    • فضول سنج IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      10 11
      آقای انصاری به قول خودت قربونت برم، میشه بگی چرا با اسمای مختلف اینجا هی کامنت می ذاری؟ بالاخره حضرت بوالفضولی یا انصاری یا جفت شون؟
  • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    13 0
    لطفا از خواهرن حزب الله بپرسيد روبوسي با مادر چاوز چه حكمي داره؟
  • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    21 15
    بدیع الزمان و داودحزب اله مشکل اینه که آدمایی شبیه شما خودشونو مجری قوانین الهی من در اوردی میدونن . اگر بر فرض خانم حاتمی گناهی هم مرتکب شده زحمت بکشید کارهای مربوط به خداوند رو به خود خدا محول کنید. شما کی هستین که راه افتادین مثل طالبان شرعیت اجرا کنید؟ بوسیدن یه پیرمرد 80 ساله بده ؟ گناهه؟ باشه. تو نبوس . ولی حتما اون فکر بیمار رو درمان کن. واسه درمان خودت وقت بذار شاید خوب بشی
    • انصاری A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      2 0
      من نمیدونم بدیع الزمان و یا دیگران مریض هستن یا خیر اما این رو میدونم مریض اون کسی هست که نمیخواد مطابق با حکم خدا زندگی کنه. میخواد شما باشی یا داوود حزب الله.قوانین الهی من درآوردی نیستن. چقدر بیسوادی آخه. به جای گوش دادن به خزعبلات تلویزیون برو یه کم مطالعه کن جانم.اگر این کارها فقط مربوط به خدا بود که در قرآن اصلا آیات مربوط به احکام و حدود نازل نمیشد. تا این اندازه بیسواد؟؟؟؟؟؟؟
  • مهراب EU ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    13 15
    جواب این ها رو حضرت خواجه 700 سال پیش داده: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود میبری و زحمت ما میداری
  • علي IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    10 78
    بعضي وقتها آدم به جايي ميرسه كه احساس ميكنه فقط بايد سكوت كنه خسته شديم از اين همه هياهو نان نيست. اميد نيست. آينده پيش رومون چندان روشن نيست. تو رو خدا فقط بزاريد نفس بكشيم...
  • fd IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    10 5
    تمام اتهاماتي كه خواهران حزب الله وارد كرده اند وحكم داده اند با درجه اي شديدتر در مورد رفتار احمدي نژاد با مادر چاوز صدق مي كند اگر قرار به شلاق باشد اول اورا بزنيد
  • milad IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    13 6
    حالا ببین یه موضوع الکیه چه قدر کشش میدن بابا طرف شوهر داره ناراحت نشده یه عده شدن کاسه داغتر از اش
  • محسن EU ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    11 26
    این بازیگرا از جیب مردم پولدار شدن و باید به عقایدشون هم احترام بزارن
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      16 4
      یعنی چی از جیب مردم پولدار شدن پس باید به عقایدشون هم احترام بزارن ؟؟؟ مثلا شما اگه بری از مبل فروشه سر کوچه تون مبل بخری . بعد می گی این یارو از جیب من پولدار شده پس وقتی می ره خارج باید مطابق عقاید من عمل کنه؟ حالا البته من نمی دونما، ممکنه شما بگی. ولی خب به نظر من یه کم زیادی اشتباه میاد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    10 6
    والله خواهرای حزب الله حتما طرفدار آقای احمدی نژاد هستن ایشون هم تو ونزوئلا یه پیرزنو بغل کرد به روی مبارک هم نیاورد این جماعت فقط با کسایی که تو جمعشون نیستن گیر میدنو شلاق و حبس میزارن اگه بقیه شلاق و حبس کشیدن اینا هم بکشن.
  • لطفی A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    13 5
    با تشکر از نویسنده محترم ..باید از این خواهران حزب الهی دلواپس پرسید اگر خود شان به جای خانم حاتمی بودند با اون جو سالن چه می کردند .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 11
    دلواپس ها دنبال بهانه می گردند
  • سپیده A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    17 10
    خواهران حزب اللهی چه طور رئیس جمهورتون اون زمان مادر چاوز و بغل کرد کسی شکایت نکرد ..
  • علی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    22 14
    هنرمند جوان را هل دادیم،همونی میگه که اون فیلم معروفش توی شبکه های اجتماعی نقل سایتها بود، آقای نویسنده، فقط مغلطه ،،،خانم نیکی کریمی چند بار از این جشنواره ها رفت،حاشیه درست کرد یا نه.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    9 8
    این را هم در اسلام نوشته اگه نمیدونی بدون۰۰۰ برای پیرزن بدون حجاب بودن در خیابان هیچ منافاتی با شرع نداره ۰۰۰۰ در روایات رسول الله است به شرطی که خودش را آرایش نکرده باشد
  • فاطمه IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    16 10
    وا نفسا واقعا نظرها در باره ابتدایی ترین قانون شرع این است اینجا مگر نظر شخصی مهم است ما شرع داریم عزیزان متاسفانه نظرات بسیار سطحی وکم عمق بود که می تواند ناشی از نداشتن اطلاعات اسلامی باشد که در این صورت مثل متخصص ها نظر دادن بسیار خطرناک است خدا یا عاقبت ا را به خیر کن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    21 10
    این خانوم شوهرداره ... به کسی چه مربوط که چیکار کرده، همیشه یه سری فضول همه جا هستن
    • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      7 5
      منظورتون از اینکه فرمودین شوهر داره چیه؟؟ایشان مایل به انجام هر کاری در حریم خصوصی منزل هستن و کسی هم نمیتونه متعرض ایشون بشه.اما وقتی در ملا عام کاری رو انجام دادن ما هم حق نظر دادن داریم. فضولی در مسایل خصوصی ممنوع اما نظر دادن در مسایل عمومی جایز است. بله دوست من.
  • انصاری 1 A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 16
    با سلام به جناب دانش و ناصر میرزا خانی عزیز. ابتدائا عرض کنم که بنده دنبال رد یا دفاع از شاکیان حزب اللهی نیستم. ضمنا تقاضا میکنم دوستان بار دیگر به پرونده های فساد مالی ارجاع ندن که چرا اونجا ساکت بودین و اینجا صحبت میکنید. بنده موضعم را در اینباره در کامنتهای پیش نوشتم. صحبت بنده هم راجع به محتوای مقاله هست. فرمودین معاصی کبیره مشخص است و تقبیل و مصافحه با نامحرم جزء این معاصی نیست.آری در روایات به پاره ای از معاصی کبیره مشخصا اشاره شده و پاره ای از آنها را به شکل غیر مستقیم اشاره کردن. مصافحه با نا محرم نیز از آن جمله است. اما لازم میدانم در اینجا به چند روایت از اصول کافی نیز ارجاع دهم.حضرت صادق فرمود:"لَا صَغِيرَةَ مَعَ الْإِصْرَارِ وَ لَا كَبِيرَةَ مَعَ الِاسْتِغْفَارِ".ادامه....
  • انصاری 2 A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 17
    با اصرار بر گناه, صغيره ای نباشد، و با استغفار ,كبيره ای نباشد. اما اینکه اصرار بر معصیت چیست.حضرت باقر فرمودند:"الْإِصـْرَارُ هـُوَ أَنْ يـُذْنـِبَ الذَّنـْبَ فَلَا يَسْتَغْفِرَ اللَّهَ وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ بِتَوْبَةٍ فَذَلِكَ الْإِصْرَارُ".: اصرار بر گناه اينستكه : كسى گناهى كند و از خدا آمرزش نخواهد، و در فكر توبه نباشد، اينست اصرار بر گناه. پس میبینید که اصرار بر صغیره آنرا کبیره میکند و منظور از اصرار هم از روایت بالا مشخص است. بنده از درج روایات دیگر درباره معاصی کبیره صرفنظر میکنم. فقط یه چیزی رو عرض کنم که حتی اگر مصافحه با نامحرم, معصیت صغیره بود.اصرار بر انجام آن و توبه نکردن آنرا کبیره میکند....ادامه......
    • بدیع الزمان A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      12 8
      درود بر انصاری عزیز.....گفته بودید من حزب الهی هستم ؟ نه متاسفانه نیستم یعنی دلم میخواد ولی .... بهر حال شیفته مرام و اخلاق انسان های معتقد واقعی هستم....از نظراتتان مشخصه انسان وارسته هستید این راه را ادامه بدید.....
    • انصاری A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      13 1
      سلام بر بدیع الزمان گرامی. از حسن ظن شما سپاسگزارم. دوست عزیز.تصور میکنم کامنتی که من خطاب به شما نوشتم در وبلاگ جناب تاجیک بوده نه اینجا. البته اگه حزب اللهی هم باشید جرم نیست دوست عزیز. اما در آن وبلاگ هم حقیر به عنوان یک توصیه برادرانه خدمتتان عرض کردم که همیشه حزب اللهی باشید و "همیشه" نسبت به اسلام و اجرای احکام آن تعصب داشته باشید.رییس جمهور هر کی میخواد باشه,باشه. شما مصلحت همه افراد را باید به خاطر سرافرازی اسلام عزیز نادیده بگیرید. به فرض محال اگر کسی که خلاف شرع میکنه حتی اگر از نواب اربعه هم بود محکم انتقاد کنید. با تغییر دولتها نباید تعصب شماتغییر کنه. یه مقدار چوب خوردنهای امروز نتیجه تعللی هست که دوستان حزب اللهی ما در زمان دولت قبل داشتن.حق نگهدار شما.
  • انصاری 3 A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 18
    متاسفانه مصافحه با نامحرم به امری متداول در میان بعضیها تبدیل شده و اصلا آنرا معصیت نمیدانند که بخواهند توبه کنند و همین باعث میشود که حتی اگر مصافحه معصیت صغیره هم باشد, به معصیت کبیره درپیشگاه حقتعالی تبدیل شود.ضمنا در روایات داریم که به کوچکی معصیت ننگرید,به بزرگی کسی که معصیتش را انجام دادید بنگرید. اما در مورد اینکه به چه دلیل مصافحه با نامحرم "معصیت کبیره" است عرض میکنم که بنده با 3 مقدمه آنرا اثبات خواهم کرد. مقدمه اول را از یکی از روایات اصول کافی می آورم. از حضرت صادق پیرامون آیه "إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ نُدْخِلْكُمْ مُدْخَلًا كَرِيماً" سوال شد و ایشان فرمود :.ادامه...
  • انصاری 4 A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 18
    کبائر در این آیه یعنی "الْكَبَائِرُ الَّتِى أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهَا النَّارَ".گـنـاهان كبيره آنهائيستكه خداى عزوجل دوزخ را براى آنها واجب ساخته. این از مقدمه اول. بریم سر مقدمه دوم. قرآن در مورد رسول الله فرمود "وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰإِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ" و در جایی دیگر فرمود:"من يطع الرسول فقد أطاع الله" به آیات دیگر اشاره نمیکنم اما نتیجه میگیرم که فرمایش رسول الله کانه فرمایش خداوند است.پس اگر رسول الله هم از عذاب آتش درمورد معصیتی صحبت کنند کانه خداوند وعده آتش را داده است. این هم از مقدمه دوم.بریم سر مقدمه سوم. در مجلس شصت و ششم در روایات کتاب امالی جناب شیخ صدوق میخوانیم که رسول الله فرمود : ادامه.....
  • انصاری 5 A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 19
    "من صافح امرأة تحرم عليه، فقباء بسخط من الله، ومن التزم امرأة حراما، قرن في سلسلة من النار مع الشيطان، فيقذفان في النار". هر فردی که با زن بیگانه ای مصافحه کند به خشم خدا گرفتار شود و هر کسی که زن بیگانه ای را در بربگیرد ومعانقه کندتقبیل با شیطان در یک زنجیر بسته شود و به آتش افکنده شود. شما همین 3 مقدمه را در نظر بگیرید. آیا ثابت نمیشود که مصافحه و بوسیدن نامحرم معصیت کبیره است؟؟وعده آتش داده شده,و معصوم هم صریحا گفته کبیره یعنی آنچه بر آن وعده آتش داده شده.اونوقت بنده بیام بگم معصیت کبیره نیست؟؟بگذریم. راجع به اینکه فرمودین موضوع اون جشنواره, طبق قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد نیست. ماده هفت قانون مجازات اسلامی که اردیبهشت 92 ابلاغ شده میگوید:......ادامه.....
  • انصاری 6 A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 17
    "ماده 7 علاوه بر موارد مذكور در مواد فوق هريك از اتباع ايران در خارج از كشور مرتكب جرمي شود، در صورتي كه در ايران يافت و يا به ايران اعاده گردد، طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران محاكمه و مجازات ميشود مشروط بر اينكه: الف رفتار ارتكابي به موجب قانون جمهوري اسلامي ايران جرم باشد.ب در صورتي كه جرم ارتكابي از جرائم موجب تعزير باشد، متهم در محل وقوع جرم محاكمه و تبرئه نشده يا در صورت محكوميت، مجازات كلاً يا بعضاً درباره او اجراء نشده باشدپ طبق قوانين ايران موجبي براي منع يا موقوفي تعقيب يا موقوفي اجراي مجازات يا سقوط آن نباشد. " سوال بنده این است که آیا رفتار ارتکابی خانم مذکور آیا به موجب قانون ایران جرم است یا خیر؟ اگر جرم باشد که حتما هم هست مطابق بند الف ماده 7 قانون مجازات اسلامی ..ادامه..
  • انصاری 7 A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    18 18
    قابل پیگرد و دادگاه و مجازات است. حالا اینکه دوستان چگونه با استناد به این قانون فرمودن که قابل پیگرد نیست نمیدانم. البته در پایان عرض کنم که بنده با خانم حاتمی خصومت شخصی ندارم. فقط راجع به محتوای مقاله جناب دانش عزیز اشکال داشتم. کاری هم ندارم که کسی میخواد این موضوع رو مورد پیگرد قرار بده یا نده. به بنده ارتباطی نداره. اما باید عرض کنم هر دو طرف قضیه را غوغا سالار میدانم. کامنتهایی را هم که اینجا خواندم که مثبتهای فله ای دریافت کرده ناشی از همین غوغاسالاری هست. راجع به چیزی که نمیدونن خیلی سروصدا درست میکنن. اون دوستان حزب اللهی هم اگه نیت خیر دارن باید بهشون عرض کنم که نیازی به سروصدای کردن ندارن. حق نگهدار.
    • ن.میرزاخانی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      6 13
      جناب انصاری. اولا من نماینده آقای دانش نیستم. ایشان خودشان وبلاگ دارند و می توانید برای گرفتن جوابهای تان بابت سوالهای تان به وبلاگ خودشان بروید و طرح مساله کنید. من فقط یک علاقه مند به مسائل فرهنگی و دینی هستم. درباره ماجرای قانون 7 مجازات اسلامی، نظریه ای که اداره کل حقوقی قوه قضائیه درباره اش داده از این قرار است: «ماده 7 قانون مجازات اسلامى ناظر به اعمالى است كه در كشور محل ارتكاب هم جرم بوده و در آنجا مجازات نشده باشد چنين كسى اگر در ايران يافت شود وفق قوانين جزايى ايران نه قوانين جزايى محل ارتكاب مجازات خواهد شد. بنابراين، اگر اعمال ارتكاب‏ شده در كشور محل ارتكاب جرم نباشد از شمول ماده 7 قانون مجازات اسلامى خارج است». متن واضح تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد.
    • ن.میرزاخانی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      11 13
      اما درباره ماجرای گناه کبیره. خودتان میدانید که نقل صرف یک حدیث ولو از کتاب امالی، لزوما به معنای صحیح بودن آن حدیث نیست و باید در نقل روایات دینی مطمئن از اعتبار روایی و ثقه بودن ناقلین و...بود. دوم آن که در فحوای متن مذکور کاملا پیدا است که غرض از مصافحه و معانقه و تقبیل، کسب لذت است و نه رعایت یک سری آداب عاری از التذاذ شهوانی. سوم آن که این وعده عذاب خطاب به عامل مذکر مفروض است و نه مونث. چهارم آن که بحث اصرار بر گناه در جایی مسلم است که شما نسبت به کننده عمل اشراف کامل داشته باشید. آیا شما از زندگی شخصی این هنرپیشه این قدر اطلاع دارید که مطمئنید همیشه بر این کار اصرار دارد و اهل توبه هم نیست؟ پنجم آن که اصلا اشاره نویسنده مطلب به کبائر و صغائر در این متن، مقایسه بوده است و نه برشماری.
    • ن.میرزاخانی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      6 17
      بدین معنی که در برابر گناهان اکبرالکبائری همچون قتل و دروغ و تهمت، چرا قبلا شکایتی انجام نمی گرفت و حالا در مقابل مصافحه با پیرمردی فرتوت که درست هم نمی تواند راه برود، شکایت انجام گرفته است. لب مطلب آقای دانش همین است. به نظرم اشاره به این صغیره و کبیره بودن خیلی هم به جا بوده در این مطلب، چون فقدان نیت خیر شاکیان و غوغائیان را با توسل به همین مقایسه نشان داده است. این که یک متن فقهی نیست که بخواهی به آن اشکال فقهی بگیری. متنی اجتماعی است در انتقاد از این که گناهان سبک تر در این جامعه سنگین تر از گناهان بزرگ تر درنظر گرفته شده اند و برای همین هم اوضاع شبیه به همان پوستین وارونه شده است. حتی فکر می کنم آقای دانش عمل خانم بازیگر را هم تأیید نکرده است
    • ن.میرزاخانی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      7 13
      و برای همین در اول و آخر مطلب هم اشاره هایی به این داشته که لازم است این بازیگر را مسئولان جلساتی برایش بگذارند؛ منتها خیلی اشاره وار گفته تا اصل مطلب تحت الشعاع قرار نگیرد. بهرحال این نظر من حقیر طلبه بود. اگر مایلید خود آقای دانش جواب بدهد فکر کنم به وبلاگش مهرخرد بروید بهتر باشد. چون معمولا آقای دانش اینجا جواب نمی دهد. موید باشید.
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      7 17
      پس بفرمایید طبق این قانون اون 6 هزار نفر نخبه ی زنی که هر سال به خارج از کشور سفر میکنندو در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل میکنند و حجاب ندارند و همچنین تماشاگران مسابقات بین المللی که بی جبابند باید همه ی اینها هنگام برگشتن به ایران اعدام شوند... چون طبق این قانون کارهایی که ایرانیان خارج از کشور انجام میدهند همان مجازاتی را دارد که گویا این کار را در ایران انجام داده اند ... این قانون واقعا باعث تاسفه...
    • انصاری A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      0 2
      سلام. ناصر جان. الان مشغول کار هستم. انشا الله آخر روز اگه عمری بود پاسختان را مینویسم.ضمنا اون دوست بی نام هم که کامنت گذاشتن پاسخشان را مینویسم.ضمنا خواهش میکنم دوستانی که کامنت میذارن اسمی داشته باشند تا بشه راحت تر ارجاع داد.ممنون. حق نگهدار.
    • رکسانا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      3 0
      خوبه که آقای انصاری سر کارشون تشریف دارند و این همه کامنت میذارند که با لیلا حاتمی چنین و چنان کرد و چنان بلایی بر سرش آورد. اگر ایشون بیکار بودند و سر کار و در محل کارشون تشریف نداشتند چکار می کردند؟ بدیع ازمان که دانشجویه، یکی دیگشون دکتره، یکی دیگه شون.....، آقای انصاری هم سر کار هستند اما به تعداد تمام نظردهنگان و کامنت گزارها، نظر می دهند.
  • آرش IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    7 135
    یکی از مصداق های «پوستین وارونه» همین است که از افراد خطاکار، حمایت کنیم. ضمن اینکه، آقای دانش حتما می دانند طبق شرع و قانون، همه شهروندان، وقتی احساس کنند که حقشان ضایع شده یا مورد اهانت قرار گرفته اندحتی به اشتباه، این حق را دارند که شکایت کنند. اگر شکایت آن ها نا به جا باشد، دادگاه هم حکم به بی گناهی فردی که از او شکایت شده می دهد. باز هم طبق شرع و قانون، همه شهروندان حق دارند از دولت و سیاستمدارهای مورد علاقه خود حمایت کنند. پوستین وارونه پوشیدن یعنی همین که برای دیگران تعیین تکلیف کنیم و بگوییم از افرادی که ما می گوییم حمایت کنید و از افرادی که ما می گوییم شکایت نکنید
  • پیمان US ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    7 8
    جناب دانش، همه ی اینها برنامه ریزی شده ست. برای تخریب لیلا حاتمی. روزگاری ست که آن بالایی ها تحمل دیدن محبوبیت و مقبولیت افراد در مردم ندارند و این محبوبیت ها بی هیچ دلیل خاصی می ترسند. تا کسی محبوب و ستاره می شود به بهانه ای هم که شده او را به زیر می کشند. حالا برای لیلا حاتمی این پیراهن عثمان را جور کرده اند. کاری هم به این ندارند که لیلا حاتمی تا چه اندازه برای ایران و ایرانی اخترام و شخصیت و... کسب کرده. اصغر فرهادی و توهین هایی که به او شد را فراموش کرده اید؟ چه نسبت هایی به او دادند؟ خیلی پیشترها همین بلا را سر فردین درآورند و دِقش دادند. چندبار جمشید آریا را ممنوع التصویر و ممنوع الکار کردند تا اینکه به هاشم پور تغییر نام داد. افرادی امثال بدیع الزمان و... هم حسادتشان را نشان میدهند
  • نوشین A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    3 2
    روبوسی لیلا با پیر مرد 80 ساله زشت و مستحق شلاقه بغل کردن یه پیرزن 70 ساله توسط احمدی نؤاد نشان انسانیت و نوع دوسنتی و همدردی.... اقایون و خانوم های حزب اللهی اگر از احمدی نژاد هم همینجوری شکایت میکردنو درخواست شلاق میدادن کمتر به صداقتشون و درد دین داشتنشون شک میکردیم
  • بی نام US ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    1 25
    تورابه خدا در مقابل این گونه رفتارهای افراطی از خانم های محترم هنرمنددر سینما وتاتر در خواست می کنم به عنوان اعتراض وهمدلی با هنر مندگرانقدر سرکار خانم لیلا حاتمی وبا احترام عمیقتر نسبت به خانواده گوهر هنر اصالتهای ریشه های این سر زمین درفیلم های سینمایی وتلویزیونی وتاتر ظا هر نشوند سعید م .ص.
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    1 14
    دوستانی که درصدد بزرگ‌نمایی گناه برادر دینی خود هستند آگاه باشند که اگر خدا بخواهد گناه‌هایشان در معرض سایر بندگان او بزرگ جلوه خواهد داد. ای کاش آن برادران و خواهران دینی، نگاهی مختصر به بخش امر به معرف و نهی از منکر در رساله‌های مراجع خود بنیدارند و ببینند چگونه باید یک شخص را نهی از منکر کرد.
  • شهاب A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    4 0
    واقعا با این افراطی گری ها , دنیا حق داره از ما بترسه
  • یک خانم از تبریز IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    3 1
    با سلام من فکر میکنم این دوستان عزیز فیلم را خوب ندیدند من در انجا لباس های زیبای خانم حاتمی رادیدم که ازنظر عقلی وشرعی خود رابین ان همه خانمهای عریان پوش غربی پوشانده بود من خود خیلی به مسئله محرم ونامحرم حساسم ولی هر قانون مدنی وشرعی استثنا دارد اسلام دین خیلی کامل وزیبایی است لطفا اسلام را با خود نسجید بلکه خودرابا اسلام بسنجید
  • انصاری هستم 1 A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    با سلام به ناصر میرزاخانی.دوست عزیز.بنده قبلا هم عرض کردم که بنده منکر تعلل در رسیدگی به جرایم بزرگ در اینجا نیستم. شما اون کامنت اولی من را بخوانید. بنده که اینها رو جلوتر گفتم و در این مورد با شما و نویسنده موافقم که همیشه باید غیرت دینی باشه.نه اینکه با تغییر دولتها درجه غیرت ما در مورد خلاف شرع تغییر کنه. فکر میکنم دوستان حزب اللهی ما اگه همیشه,به خصوص در دولتهای قبل,همین حساسیتهای امروز را داشتن شاید شما کمتر به آنها خرده میگرفتید.بگذریم. جناب میرزاخانی. نظریه اداره حقوقی قوه قضاییه ,که در مقاله مورد اشاره قرار گرفته و شما هم آنرا نقل کردین ,در حد یه نظرمشورتی هست و برای دادگاه و قاضی الزام آور نیست. آری شما میتوانید در دفاع از موکلتان آنرا مطرح کنید اما .....ادامه....
  • انصاری هستم 2 A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    باید بتوانید رییس دادگاه را قانع کنید وگرنه نظر مشورتی, قانون نیست که شما بتوانید در دادگاه به آن استناد کنید. بنده هم عرضم چیز دیگری هست. عرض من این بود که طبق این قانون فعلی میتوانند شکواییه تنظیم کنند اما اینکه نتیجه دعوای حقوقی محکومیت و یا تبرئه شدن باشد چیز دیگری هست. مثال بزنم. شما نمیتوانید با استناد به قانون ایران کسی رو به خاطر تبلیغ تشیع به دادگاه بکشانید.اگر بخواهید این کار رو انجام بدین اونوقت به شما ممکنه بگن بیسواد.چون اصلا چنین چیزی در قانون ایران تعریف نشده که شما حتی با گرفتن وکیل مبرز بتونید محکومیت درست کنید.اما در همین کشور مالزی شما میتوانید به خاطر تبلیغ تشیع فرد را به دادگاه بکشانید. بنده یه مثال نقض برای ادعای شما دوست عزیز بیاورم...ادامه.....
  • انصاری هستم 3 A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    البته جلوتر عرض کنم که خدای ناکرده قصد مقایسه خانم حاتمی را با مثال مذکور ندارم.فقط به عنوان شاهد مثال عرض میکنم. سالها پیش فردی که در آمریکا به شغل تدریس رقص مشغول بودن به ایران آمد.اسم نمیبرم چون معرف حضور دوستان هست. خب در اینجا بازداشت شد. درحالیکه جرم ارتکابی اش در آمریکا بود و نه در ایران.در آمریکا هم محکومیت نداشت. نفر اول مسابقه رقص این آقا هم پس از ورود به ایران راهی اوین شد.در حالیکه جرم ارتکابی اش در خارج ایران بود و نه در ایران. اینها شاهد مثال است.اگر ادعای شما و نویسنده محترم درست باشد این افراد هم نباید دستگیر میشدن. باز هم عرض میکنم رفتار خانم حاتمی را به هیچوجه با آن رقاصه مقایسه نکردم.منظورم چیز دیگری بود......ادامه.....
  • انصاری هستم 4 A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    البته اینجا هم عرض کنم که در متن شکواییه تنظیمی ,موضوع حبس زیاده روی بوده و این مختص حکم دادگاه است و نه تنظیم کننده شکواییه. بگذریم. موضوع مهمتری را که میخوام به آن اشاره کنم درباره بحث روایی بود.دوست عزیز با عرض معذرت باید عرض کنم که شما در این موضوع یه کمی مغالطه کردین. فرمودین وعده عذاب در مورد مرد است و نه درباره زن. و احتمالا شما این را از فعل مذکر به کاربرده شده در متن روایت نتیجه گیری کردین. با این استدلال شما باید بگم هر جا هم در قرآن خطاب "یا ایهاالذین امنوا" آمده مخاطب مردان هستند و نه زنان.چون فعل برای جمع مذکر به کار برده شده. این استدلال کاملا به دور از منطق است.ضمنا موضوع مصافحه یک امر دوطرفه هست.چگونه است که به یک طرف وعده عذاب داده میشه و طرف دیگه معاف میشه؟؟.....ادامه......
    • احسان نمازي A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      2 2
      در يا ايهالذين امنوا چون مورد خطاب عمومي است و تقابل وجود ندارد حمل بر هر دو جنس مي شود و اما در حديث شما، صريحا آمده اگر مردي زني را ....و صريحا تقابل جنسيتي وجود دارد.
  • انصاری هستم 5 A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    به نظرم,شما تصور کردین که اگر مصافحه وتقبیل به قصد التذاذ نباشد حرام نیست. متن روایت,حرمت را مشروط به التذاذ نکرده. حکم کلی تر از آن چیزی هست که به آن اشاره کردین. مصافحه چه به قصد التذاذ و چه بدون قصد آن حرام است.آری اگر به قصد التذاذ باشد حرمتش بیشتر است. روایت هم مطلق مردان را مطرح کرده.نگفته اگه پیرمرد بود اشکالی نداره.شما دارید آنرا مشروط میکنید. این شرط را از کجا می آورید؟ شاید از کلمه معانقه این را برداشت کردین. معانقه ترجمه ای بود که من از "التزام" که در روایت به آن اشاره شده ارایه کردم.کلمه مناسبتری نیافتم. اما منظور از معانقه, آن معنایی که شما تصور کردین نبود.همان روبوسی معمولی از مصادیق آن است.منظور از معانقه,معانقه ای نیست که همراه با معاشقه هست...ادامه...
  • انصاری هستم 6 A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    شما در مورد روایت مذکور در امالی فرمودین که روات آن مشخص نیستن و چه و چه و اینکه با یک روایت چیزی ثابت نمیشود. دوست عزیز.بنده آن روایت را به عنوان شاهد مثال آوردم. نمیتوانم که احادیث گوناگون بنویسم.فضای اینجا اجازه این را نمیدهد. اما به احترام شما و دوستان چند مورد دیگر هم می آورم.از "من لا یحضره الفقیه" روایت را مینویسم و شما نیک میدانید که از کتب اربعه شیعه هست.روایت از جناب رسول الله هست."مَنْ صَافَحَ امْرَأَةً تَحْرُمُ عَلَیْهِ فَقَدْ بٰاءَ بِسَخَطٍ مِنَ اللّٰهِ عَزَّ وَ جَلَّ".هر کس با زنى که به او محرم نیست، دست بدهد، بدون تردید به غضب و خشم خداوند رو کرده و آن را براى خود خواسته است. به روایت دیگری از کتاب"ثواب الاعمال و عقاب الاعمال" جناب شیخ صدوق اشاره میکنم....ادامه....
  • انصاری هستم 7 A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 4
    این روایت نیز از جناب رسول الله هست.وَ مَنْ صَافَحَ امْرَأَةً حَرَاماً جَاءَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَغْلُولًا ثُمَّ یُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّار"کسى که با زن نامحرمى دست دهد، در روز قیامت در حالى که به زنجیر کشیده شده است محشور می‏شود و سپس فرمان میرسد که او را راهى دوزخ سازند". دوست عزیز شیخ صدوق از رجال حدیث است.کسی هست که علمای امروز هم به پایش نمیرسند. کتاب من لایحضره الفقیه کتابی هست که علمای شیعه به روایات آن به کرات استناد میکنند. چگونه است که شما روایت کتاب دستغیب را میپذیرید و این را رد میکنید؟وانگهی مرحوم دستغیب هم در نوشتن کتابش به همین روایات استناد میکنه.حالا ممکنه چند تا روایت از قلم ایشان افتاده باشه.....ادامه.......
  • انصاری هستم 8 A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 3
    اما اینکه بگوییم گناهان کبیره یه فهرست محدود دارد باید عرض کنم خیر.روایاتی را که بنده در کامنتهای گذشته نوشتم نشان میداد که فهرست گناهان کبیره فهرست محدودی نیست که شما به آن اشاره کردین.مرحوم دستغیب هم نمیتونسته تمام اینها را در کتابش بنویسه. در حد بضاعتش کتاب را نوشته. اما مسلم است که مرحوم دستغیب هم کسی نبود که به راحتی روایات فردی مثل شیخ صدوق را بتونه رد کنه. بنده کارشناس علم رجال حدیث نیستم.شما از کسانی که مطلعند بپرسید تا ثقه بودن روایت برای شما آشکار بشه.اما خواهش میکنم از یه آدم وارد بپرسین. خدای نکرده از پیشنماز مسجد محل پرسیده نشه.بگذریم.بنده روایات دیگه هم که بنویسم شما باز احتمالا همین بهانه مجعول بودن روایت را خواهید داشت..ادامه....
  • انصاری هستم 9 A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 4
    ایرادهای شما من را یاد آن بنده خدایی انداخت که خیلی مایل بود که کاری را انجام بده اما مصر به استخاره کردن هم بود.استخاره اول جواب نمیداد.میگفت استخاره دوم رو بگیر. خلاصه اینقدر استخاره میکرد تا بالاخره همونی که اون, میل به انجامش داشت بیاد. حالا شما و اکثر دوستان کامنت نویس اینجا علاقه خاصی به یه فرد دارین. اینه که به هر مستمسکی که شده تمسک میکنید تا ثابت کنید حرام نبوده و صغیره بوده و نمیدونم چه و چه. باشه. این تفسیر به رای ها در ایران کم نیست. اینهم رو همه اون تفسیر به رای ها.خیالی نیست.ضمنا بنده اون روایتی را که در مورد اصرار برمعصیت صغیره نوشتم ,ناظر به تعریف معصیت کبیره بود. کاری به خانم حاتمی نداشتم که شما موضوع رو شخصی کردین. بگذریم.برای اجتناب از اطاله کلام صحبت رو پایان میدم.یا حق
  • پاسخ به بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    10 2
    دوست عزیز سلام. در مورد اینکه فرمودین افرادی که به خارج میرن و بی حجاب هستن پس از برگشت به ایران باید اعدام بشن مغالطه فرمودین. کی گفته مجازات بی حجابی اعدام هست که شما چنین چیزی را میگویید؟شما یه بازیگر سرشناس رو با یه شهروند معمولی مقایسه میکنید؟هر ساله هزاران نفر به خارج میرن و کلی هم ممکنه فسق و فجور کنن.کسی هم نه اونها رو میشناسه و نه خبری از کارشون پیدا میکنه. این مورد و موارد مشابه آن با آن چیزی که شما فرمودین زمین تا آسمون تفاوت داره.صدها نفر کراوات میزنن و کسی هم خبردار نمیشه. اما وقتی طرف مشاور رییس جمهور باشه و در اجلاس داووس هم کراوات بزنه همه خبردار میشن.ههههه.فکر نکنی با کراوات مخالفم.فقط مثال زدم تا منظورم روشن بشه.پاینده باشی دوست عزیز.
    • احسان نمازي A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      2 2
      اين چه استدلالي است؟ يعني قانون مجازات اسلامي فقط مختص آدم هاي مشهور است و براي آدم هاي غيرمشهور اعمال نمي شود؟
  • مهتاب A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    1 17
    کار خانم حاتمی خیلی فجیح و زشت و ............... بود که مردی هم سن بابا بزرگش رو بوسید باباااااااااااااااا جمع کنید این مسخره بازیاتون رو کی قراره تو گور حاتمی بخوابه؟؟؟؟گناه کرد پای خودش شما به حق الناسی که به گردنتونه برسین و دزدی از بیت المال رو توبه کنید حساب رو بوسی لیلا با خداست حق الله خدا فرمودن از حق الله میگذرم ولی از حق الناس نه شما اگه مردین یقه اونایرو بگیرین که حق الناس رو بالا میکشن و ملت رو به فلاکت میکشن چطور اون موقع دین و ایمان و حلال و حرام وسط نمیاد ولی بوسیدن یه بابا بزرگ میشه گناه کبیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی پر روین به خدا مولا علی دزد رو که محاکمه میکردند دست رو قطع میکردن تا دیگه کسی جرعت نکنه همچی کاری بکنه کوووووووووووو احکام واقعی دین و شریعت ما؟؟؟
    • اشکان US ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      1 1
      این کینه ورزی، حسادت، تنفر، و این همه حسِ غیرانسانی و نامبارک که در موجود شما هست نیز بسیار زشت و قبیح است. اگه با شماها باشه بالای 90 درصد مردم ایران باید بذارن برن تا شما دیگه اینگونه احساسات به سراغتون نیاد و.... ای کاش درباره این همه فساد اداری و بخور بخوری که سر بیت المال و ثروت کشور راه اقتاده هم همینگونه تعصب و غیرت و حمیت اسلامی به خرج میداد. نه مهتاب خانم عزیز، مردم دیکه مثل 2030 پیش فکر نمی کنند.
  • انصاری 1 A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 0
    با سلام به جناب دانش عزیز. الان بعد از چند روز مجددا این صفحه رو بازدید کردم ببینم دوستی کامنت گذاشته یا خیر. ابتدائا مایل هستم از لطفی که به همه ما داشتین و اجازه پیشرفت بحث را دادین نهایت سپاسگزاری را داشته باشم. درس خوبی به همه ما دادین و در عمل نشان دادید که به آزادی بیان قلبا باور دارین.هر چند که در مخالفت با شما نوشتم بزرگوارانه منتشر کردید.ممنون از شما.در میان کامنتها اعتراض یکی از دوستان را دیدم که معترض به شما بود که چرا اینقدر کامنتهای مرا منتشر میکنید. به این دوست باید عرض کنم بنده هیچیک از دوستان دیگر را نمیشناسم و به کسی نگفتم بیاد اینجا و بنده رو تایید کنه.فکر نکنید خودم به اسم بدیع الزمان کامنت تشکر برای خودم مینویسم و خودم هم دوباره به اسم انصاری میگم دم شما گرم.....ادامه....
  • انصاری 2 A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    4 0
    این لطف جناب دانش بوده که نظرات بنده رو منتشر کردن.اما باور کنید بنده پولی به خبرآنلاین نمیدم که کامنتهای من رو منتشر کنه.در یکی از کامنتها در یکی از صفحات یکی نوشته بود این بدیع الزمان و...هر کامنتی رو 500 تومن میدن تا براشون منتشر کنن. خیلی خندیدم.لطیفه ای بیش نبود. باور کنید پیدا کردن روایتی که 10 سال پیش خواندم و متن عربی اش را درذهن ندارم ,اونهم در کتب روایی قطور که بعضا روایاتش طبقه بندی شده هم نیست ,وقت زیادی را از من میگیره. اما به احترام دوستان و فقط برای اینکه مستند صحبت کنم وقت گذاشتم و این کار را انجام دادم.خواهر محترمی به نام رکسانا گفته که بنده دارم خط میدم که با خانم حاتمی چنین و چنان کنند. خواهر عزیز.شما نوشته های مرا بخوانید .......ادامه.....
  • انصاری 3 A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 0
    من کجا از شلاق و حبس حرف زدم؟ در جای دیگری در خبرآنلاین به دوستانی امثال بدیع الزمان تذکر دادم که داره از حد میگذره و داره وهن مذهب میشه.فیتیله رو پایین بکشین. اگر هدف نهی از منکر بوده که حاصل شده اما اگه دنباله رو کم کنی هستین که خب خلاف اسلامه. بنده چه دشمنی یا حسادتی با سرکار خانم حاتمی دارم؟؟؟بنده خودم 3 هفته پیش به همین پرونده 3000 میلیاردی در وبلاگ آقای تاجیک اشاره کردم و خیلی تند و مفصل هم نوشتم که قوه قضاییه خیلی داره لفتش میده. این پرونده باید اعدامیهای زیادی داشته باشه و شوخی نیست. مردم رو نسبت به اسلام بدبین کردین.زیر پاتون داره خالی میشه چرا متوجه نیستین؟فکر نکنید بنده برای دست دادن غیرتی میشم و نسبت به فساد اقتصادی بی رگم.والله اینطور نیست. .........ادامه...
  • انصاری 4 A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    2 0
    همین جناب دانش یه مقاله بنویسن که یه جورایی مرتبط با فساد اقتصادی باشه بنده میام در محکومیت فاسدان روایات مفصل مینویسم .اگر این کار را نکردم شما به من بگید بی شرف. به اون دوستی که معترض به کامنتهای من بودن عرض میکنم فرمایش شما من را یاد ماموران سد معبر شهرداری انداخت. حالا چه اشکالی داره بنده بیام دم در سینمای جناب دانش ,بساط پهن کنم؟؟شما نمیخوای برید داخل سینما فیلمتون رو نگاه کنید چرا میخواین نون ما رو آجر کنید؟شاه میبخش و شازده نمیبخشه؟؟آقای دانش مشکلی با انتشار نداشتن.شما چرا معترضید؟خب ایشون اگه منتشر نمیکردن بنده هم دمم رو میذاشتم رو کولم و مصدع نمیشدم. جاهای دیگه ما رو تحویل نمیگیرن.این بنده خدا که ما رو تحویل میگیره شما معترضید؟؟......ادامه....
  • انصاری 5 A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    2 0
    در پاسخ به دوستمون احسان نمازی هم عرض میکنم اگر شما به کاربرد افعال در باب مفاعله و در زبان عرب توجه میکردین اون ایراد مونث و مذکر را نمیگرفتین. اینجا جای بحث صرف و نحو نیست دوست عزیز که بخوایم واردش بشیم. میتونستم روایت دیگری بنویسم که این شک و تردیدی که برای شما حاصل شده برطرف بشه بدون اینکه بخوایم وارد بحث صرف و نحوی قضیه بشیم.اما خب میبینید که صدای همه در آمده. ولش کن دوست عزیز. بیش از این ادامه بدیم قضیه لوث میشه. باز هم در انتها از آقای دانش سپاسگزاری میکنم و از اینکه اجازه دادن فقرا بساطشان را در کنار وبلاگ ایشان پهن کنند بسیار ممنونم. خیلی سالاری. یا حق.
  • انصاری A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    2 0
    دوستان باید عرض کنم من همیشه کامنتام رو به اسم انصاری مینویسم چه اینجا و چه جاهای دیگه. نیازی هم ندارم که بخوام تغییر اسم بدم .ضمنا نیازی به رای کسی نداشتم.آیا درسته که من بگم هر کسی که در مخالفت من نوشت یه نفر بود و با اسمهای مختلف آمده بود؟ طرف به آقای دانش میگه کامنتهای این رو منتشر نکن.چرا؟شما دوست نداری نخون. اما دوست عزیز یه چیزی رو فهمیدم.اکثرتون به دروغ میگین زنده باد مخالف من. آزادی بیان را ازنویسنده مقاله یاد بگیرین.تا جاییکه من فهمیدم یه عده از شما اگه قدرت در دستشون بیفته تیغ سانسورشون خیلی تیزتر از مخالفینشون خواهد بود.باز هم میگم بنده فقط انصاری هستم.قبلا نوشتم منتشر نشد. لطفا این رو منتشر کنید.بنده بدیع الزمان و بوالفضول و....غیره را نمیشناسم.