حدود 1.2 میلیون واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور وجود دارد که اگر هر کدام از آنها به طور میانگین دو میلیون تومان متمم بخواهند در مجموع 2400 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

 

بهاره چراغی: وزیر راه و شهرسازی در 9 ماه اخیر همواره بر تکمیل واحدهای مسکن مهر تاکید داشته است، اما بروز برخی مسائل از جمله افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش قیمت سوخت باعث شد تا برخی از پیمانکاران حاضر به اتمام پروژه های مسکن مهر نشوند.

شرکت عمران پردیس از احتمال توقف پروژه های مسکن مهر و بلاتکلیف ماندن 90 درصد از واحدهای مسکن مهر پردیس به دلیل اقدامات بانک مسکن خبر داده و از احتمال بروز اختلال در پروژه های مسکن مهر با توجه به اقدامات اخیر این بانک انتقاد کرده است. این در حالی است که بانک مسکن اعلام کرده که هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات مهر به وجود نیاورده است.

حسن ولی پور، سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرده است که تاکنون فقط 10 درصد از واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس به اتمام رسیده و حدود 75 هزار واحد هنوز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

وی معتقد است که در حال حاضر تمام شهر پردیس درگیر عدم همکاری بانک مسکن شده است و واحدهای مسکن مهر و خدمات زیربنایی آنها درگیر این موضوع است و با این شرایط نمی توان ساخت پروژه مسکن مهر را ادامه داد.

ولی پور معتقد است که بانک مسکن پول ناظر، هزینه آماده سازی زمین، خدمات زیربنایی و روبنایی را نمی پردازد و ادامه ساخت پروژه ها را با مشکل مواجه کرده است در حالیکه این رقم‌ها هم از محل آورده متقاضیان به شرکت عمران پردیس پرداخت می شود.

این در حالی است که چندی پیش مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک مسکن با تأکید بر این که هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر نداریم، گفته بود: «متعهد به تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر هستیم و برنامه ما تکمیل 1.2 میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام است»

ذبیح الله نعمتی در این خصوص بیان کرده بود که قرار شده بانک مسکن از محل خط اعتباری بانک مرکزی به میزان 450 هزار میلیارد ریال و از محل وصولی تسهیلات طرح مهر طی سال های92 ،93 و 94 نسبت به تامین منابع مسکن مهر اقدام کند.

حدود 1.2 میلیون واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور وجود دارد که اگر هر کدام از آنها به طور میانگین دو میلیون تومان متمم بخواهند در مجموع 2400 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

از آنجا که مشکل خدمات زیربنایی و تامین این خدمات از مسائل مهم برای تحویل این واحدهاست و مسئولان شهر جدید پردیس نیز وعده داده‌ بودند که تحویل به پیش خریداران همه واحدهای مسکن مهر این شهر مشروط به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی است اما در این شرایط که بانک مسکن هزینه های زیر بنایی و روبنایی را پرداخت نمی کند مشخص نیست تکلیف این پروژه آینده ساز به کجا می رسد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمـــد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    11 4
    دولت در آن مقطع فکر میکرد که غرب عنقریب به ایران حمله خواهد کرد لذا شروع کرد اطراف فرودگاهها به قول فرنگیها سپر انسانی ساختن . همه ی پروژه ها یا اطراف فرودگاههاست یا نزدیک مناطق نظامی است حالا که احتمال حمله ضعیفتر شده کفگیر ته دیگ خورده و نمیشه پروژه را ادامه داد من میگم حالا بسازید شاید پشیمون شدند و حمله کردند.