دستیار ارشد کلیسای نورتلند آمریکا: انحطاط غرب به دلیل ذهنى کردن دین است

دکتر هانتر در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اسلام نه تنها یک دین که یک سبک زندگى است و دلیل انحطاط غرب ذهنى کردن دین و عدم معرفى آن به عنوان یک سبک زندگى می باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اندیشمندان آمریکایى شرکت کننده در نشست جهان عاری از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان ابراهیمی عصر روز گذشته، 4 خرداد با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزارشد، دکتر ابراهیمى ترکمان، ضمن برشمردن وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى به منظور گسترش فرهنگ ایرانى در جهان، اقدامات این سازمان در برقرارى گفت وگوى بین ادیان را تشریح کرد. وى همچنین اهمیت برقرارى گفت و گوى بین ادیان را یادآور شد و آن را دلیلى براى منزوى ساختن جنگ و خشونت دانست.

ابراهیمى در ادامه با اشاره به داستانی از مثنوى، دیده نشدن حقیقت را علت اصلى وجود اختلاف بین ادیان معرفى کرد و گفت: وظیفه فعالان دینى و فرهنگى در تمامى دنیا، نمایش حقایق راستین دین براى پیروان ادیان است.

دکتر هانتر دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند آمریکا نیز در سخنانی با بیان داستان خلقت زن در انجیل، وجود تفاوت ها در نژادها، افکار و ادیان را دلیلى بر وجود زیبایى ها در خلقت آفرینش دانست.  وی اسلام را نه تنها یک دین که یک سبک زندگى برشمرد و دلیل انحطاط غرب را ذهنى کردن دین و عدم معرفى آن به عنوان یک سبک زندگى دانست.

در این دیدار همچنین دکتر سید سعید، از مؤسسان جامعه مسلمانان شمال آمریکا و تنها مسلمان حاضر در هیئت آمریکایى با اشاره به روند تاریخى حضور اجبارى آفریقایى ها در آمریکا به عنوان برده و مبارزات براى رفع برده دارى و تبعیض نژادى و اعطاى حقوق قانونى به آنان و رییس جمهورى شدن یک سیاهپوست که ٢٠٠ سال به طول انجامید، گفت: حضور نژادهاى مختلف کنار یکدیگر و تشکیل نهادهایى مانند جامعه مسلمانان شمال آمریکا، سبب شد تا به درک جدیدى از دموکراسى دست یابیم.

هیئت دینی آمریکایی متشکل از دکتر هانتر دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند، دکتر باربارا اسکینر رئیس شبکه ملی کشیشیان آمریکایی آفریقایی، دکتر جیمزآگوست کوالسکی رئیس کلیسای کتدرال ، پروفسور آنتونی دسترو استاد حقوق دانشگاه کاتولیک واشنگتن، دکترآلکس روی میدلی رئیس شورای ملی کلیساهای آمریکا برای انجام گفت و گوی دینی با مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز دیدار با مراجع و شخصیت های فرهنگی کشورمان به ایران سفر کردند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =