تسنیم نوشت:

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به طراحی و تولید خودروهای جدید، تولید خودوری پراید به تدریج کاهش می‌یابد و خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.

سعید مدنی در حاشیه بازدید از کارخانجات قطعه‌ساز و زیرمجموعه سایپا در شهرک صنعتی گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بازدید امروز شاهد روند رو به رشد و توسعه کارخانجات قطعه‌ساز و زیرمجموعه سایپا در گلپایگان بودیم.

وی افزود: در یکی ۲ سال گذشته برخی تولیدکنندگان دچار فراز و نشیب‌هایی شدند اما در مدت اخیر روند رو به رشدی داشته‌اند و امیدواریم تمام شرکت‌ها در سال جدید ۲ برابر کار کنند چرا که ظرفیت تولید در سال ۹۳، ۲ برابر سال گذشته پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه‌های حمایتی از زیرمجموعه‌های سایپا گفت: گروه سایپا زیرمجموعه‌های خود را از نظر فنی و تکنیکی حمایت می‌کند و از بعد مالی نیز دولت، بودجه‌های ویژه‌ای برای توسعه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده خودروسازی ۱۵ تا ۲۰ درصد و ارزش افزوده قطعه‌سازان حدود ۸۵ درصد بوده، تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای قطعه‌ساز در سایت‌های مختلف به اندازه کافی داریم و بهتر است دیگر بر روی نقاط ضعف صنعت خودروسازی و همچنین افزایش توان تحقیقاتی قطعه‌سازان برای تولید محصولات جدید و طرح‌های نو کار کنیم.

مدنی شرایط حاکم بر فضای کسب و کار کشور و برخی سیاست‌های مغرضانه دولت‌های استکباری را از مهمترین علل رکود بازار خودرو در سال‌های اخیر عنوان و بیان کرد: اگرچه این شرایط و تحریم‌ها میزان تولید کشور را کند کرد و کاهش داد اما خودباوری در نیروهای داخلی ایجاد کرد که توانستند بسیاری از قطعات وارداتی را در کشور تولید و روند خودکفایی را تسریع کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: در حال حاضر روند رو به رشدی بر فضای تولید خودروهای داخلی حاکم شده و هر روز هم بهتر می‌شود تا جایی که سال ۹۵ سال احیای کامل صنعت خودروسازی کشور اعلام شده تا خودورسازان دوباره به تولید حداکثری خود برسند.

وی با بیان اینکه خودروهای جدید در دست طراحی و تولید قرار دارد، خاطرنشان کرد: در آینده تولید خودوری پراید به تدریج کاهش می‌یابد و تولید خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.

 

23503

کد خبر 357466

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    خب که چی؟؟؟؟با این مدیریتتون
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    بجاش می خوان الگانس ملی تولید کنن.
  • بی نام EU ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    اقايان تازه به اين نتيجه رسيده اند كه توليد پرايد را " كاهش دهند". تازه اونم حرفشو زدن.
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    شهریور 92 ثبت نام تیبا 2 کردم برای تحویل بهمن 92 تا به امروز خط تولید راه اندازی نشده و مسئولین سایپا هم هیچگونه پاسخی به این بدقولی خود نمی دهند چـــــــــــــــــــــــــــرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    4 0
    مرده شور ما رو ببره که مجبوریم سوار ماشین های ایرانی شویم
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    7 0
    تنها دلیل این کار احتمالا اینه که پراید دیگه پتانسیل این رو نداره که قیمتش بالاتر بره بنابراین یه ماشین با کیفیت همون پراید یا حتی کمتر تولید میشه با یه اسم دیگه و با دو سه برابر قیمت جایگزین پراید میشه همونطور که ال 90 جایگزین پیکان شد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    4 0
    این لگن رفت لگن دیگر آمد
  • بی نام RO ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    4 0
    یک لگن دیگر به خودروهای ملی افزوده خواهد شد البته یک تابوت ملی
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    7 0
    تولید یک جنس بنجل دیگر کدام خودرو داخلی ؟؟؟ خودرویی که با قیمت ارز اینچنین چند برابر می شود کجایش داخلی است؟؟؟ امیدوارم سریعتر درب کارخانه هایتان تخته شود
  • ایدان A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    1 0
    با این کار نون پرسنل بهشت زهرا آجر میشه،نون بری نکنید
  • حسین A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    منظورشون اینه که بدتر از پراید رو میخوان تحویل مردم بدن
  • طاهر A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    5 0
    سلام. فقط استكبار جهاني عامل ركود نيست، سواستفاده مسولان سايپا و قراردادهاي تركمنچايشان با مردم مهمترين عامل ركود و گرايش مردم به خودروسازهاي خارجي ولو چيني است. مدت دوسال است كه از بنده بابت مگان مبلغ ٤٢ ميليون تومان گرفته اند و پس از دوسال باوجوديكه توليد ميكنند اما از تحويل ان به مشتري خودداري و خودشان وارد چرخه بازار سياه ميكنند اگر توليد نميكنيد پس اين مگانهاي صفر از كجا وارد بازار ميشوند و اگر توليدي هست چرا تحويل مشتريان بعد از دوسال نميدهيد. بجاي مگان ٢٠٠٠ فرانسوي با قيمت ٦٥ ميليون قرار شد خودروي چيني ١٦٠٠ روبه قيمت ٧٣ ميليون بدهند كه از تحويل ان نيز خودداري كردند. بهانه استكبار هم بد بهانه اي نيست. شما مگر از ظرفيتهاي داخلي استفاده كامل كرديد كه استكبار مقصر باشه
  • فرزاد A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    1 0
    واقعا اين مصيبت بزرگيه كه شركت سايپا تو بورس از زيان ده ترين هاست و بالاترين پي ايي رو داره و ايران خودرو و ديگر شركت هاي خودرو سازي هم وضعيت بهتري ندارن همشون زيان ده هستن اين نشان دهنده كاهش بيش از حد توليد خودرو توسط اوناست واين كه دخل و خرجشون جور در نمياد كاش مسئولان وزارت صنعت ومعدن همتي كنن و اونا رو از اين وضعيت بحراني خارج كنن
    • مهندس A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      1 0
      مرگ یه بار شیون هم یکبار. بزار درش تخته شه و خلاص
  • محسن44 A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    پول قطعه ساز را نمیدهند هی مثل گذشته میروند با آن پول کارخانه جدید میزنند بعد با کوچکترین نسیمی قیمتها رابالا میبرند یک نگاه به دور بر خودروساز بیندازید از اکسل وداشبورد وکمک فنر وصندلی وغیره را خود میسازند برای قطعه ساز حداقل سه رقیب میتراشند. اتومبیل های خارجی با نصف قیمت در انطرف بفروش میرسد..... گفتا ز که نالیم که ازمست که بر ماست.....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    اين حرف يعني پرايد شد ٣٠ مليون
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    پس تصادفات کم میشه مرگ و میر کم میشه جمعیت هم زیاد میشه خوب دیگه اما من دلواپس ماشین های جایگزین داخلیم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    1 0
    تیبا 2 رویای جوانی تباه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    واقعا یکی از اینا میتونه مثل یک انسان واقعی جواب مردم بده که :شما هرفرغونی که میسازید ماباید بخریم، هر قیمتی که اعلام میفرمایید که پرداخت میکنیم با این تفاسیر پس چرا به قولتون وفادار نیستید یه تیبا2 میخواستید برای بهمن بدید ندادیدکردیدش اسفند ندادید عیدمونو خراب کردید نشستیم توخونه درودیوارو نگاه کردیم گفتید اخر فروردین نشد، گفتید اردیبهشت ندادید الانم خرداده بازم خبری نشد هیچ کس هم جواب نمیده.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    سال 95سال احیای صنعت خودروسازی ....آقای مدیر بس کن این حیله گری ها رو . ما ملت رو سیاه نکن ما مردم نجیب مدت هاست که زغال فروشیم عمو جان . اصلا شما وعده فردا رو بده و عمل نکن مطمعن باش هیچ کس قرار نیست بیاد به این خاطر برکنارت کنه . هر چی هم در مقام مدیریت بیشتر دروغ بگی پله های ترقی بیشتری رو در آینده پیش رو داری . موفق باشی
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    8 1
    ما نخوایم خودروی داخلی سوار بشیم باید کی را ببینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کمیل A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    حیف نیست،تازه تونستین ماشین هفت میلیونی را بیست میلیون جا بزنید،مردم هم که قربونشون،شب تو صف میخوابن.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    یادمه بذر پاش فقط پراید تولید میکرد از یک ماشین بیست سال پیش ده تا ورژن داد بیرون۰۰۰۰۰
  • علی A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    پرایدسوارهابرن به جنگ امریکا
  • 36 IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    2 0
    خبر آنلاین میشه به سایپا بگین که اون سه تا پارکینگ که تو هرکدوم 35 هزار تا پراید داره رو برای کی نگه داشته آیا اگه اونا وارد بازار بشن قیمت پراید 10 تومن بیشتر میشه ؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    11 0
    خداکنه این دروغ راست باشه
  • با نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    پراید و کاهش میدن از اونور 405 و افزایش میدن جایگزین شه...فک کردی چی؟ سوزوکی کیزاشی جایگزین پراید میکنن؟ خدا به داد این ملت برس
  • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    تجربه گذشته نشان داده است كه تا زور بالاي سر خودروسازان نباشد، آنها حاضر نمي شوند از اين سودهاي ميلياردي توليد پرايد بي كيفيت چشم پوشي كنند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین