۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

حتما بحث آقای روحانی را درباره بهشت اجباری و پاسخ آقای احمد خاتمی را به ایشان شنیده اید. دعوای بزرگترهاست و عقل حکم می کند آدمیزاد سرش را بیندازد پایین و فقط گوش کند. من هم با همه بی عقلی ام البته این قدرم عقل و کفایت باشد که در مواقع این چنینی خاموش بنشینم.

اما جدا از این که حرف کدام یک از این بزرگواران به صواب نزدیک تر است گمان می کنم این بحث فی نفسه جذاب است و اگر اهل نظر به این بحث ورود کنند ما که همواره ریزه خوار خوان فضل اربابان رای و نظر بوده و هستیم بهره ها توانیم گرفت از افاضات آن ها. اما تا آن روز که دور و دیر مباد گمان می کنم بد نیست که به این موضوع بیندیشیم و طرح سئوال کنیم. فی المثل بپرسیم آیا در حکومتی دینی می توان موضوعی مثل بهشت و جهنم را نادیده گرفت؟ اصلا حکومتی می تواند دعوی دین داشته باشد و بعد بگوید من کاری به امور اخروی مردم ندارم و صرفا برای آباد کردن دنیای مردم آمده ام؟

آیا به حکم من لا معاش له لا معاد له، حکومت همین که امور معیشتی مردم را تسهیل کند خود به خود به آباد کردن خانه آخرت آن ها نپرداخته است؟ در هیچ کجای قرآن و قول رسول و احادیث ائمه اطهار نیامده است که فی المثل حجاب خانم ها اصل واساس دیانت را شکل می دهد اما نص صریح معصوم است که: العدل اساس الاحکام. آیا اگر به جای پرداختن به ظواهر، حکومت همه همت خودرا به کار بندد تا عدالت دائر مدار همه امور شود خود بخود راه بهشت برای مردم هموار نشده است؟ آیا اگر عدل در همه جا حاکم شود وضعیت حجاب نیز به سامان نخواهد شد؟آیا به حکم: اذا دخل الفقر من باب خرج الایمان من باب آخر(هرگاه فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگری خارج خواهد شد)، در همین سال هایی که گذشت و مشکلات اقتصادی بسیاری برای مردم به دلیل بی توجهی و یا ناکارآمدی دولت به وجود آمد، می توان نتیجه گرفت که دولت در تضعیف ایمان مردم نقش ایفا می کرده؟ و یا به تعبیری مشغول صاف کردن جاده جهنم برای مردم بوده؟ گمان نکنم کسی باشد که از جهنم رفتن خوشحال شود و یا بهشت رفتن را دوست نداشته باشد اما فکر نمی کنید در هر صورت هیچ چیز اجباری حتی بهشت رفتن اجباری لطفی ندارد؟

نمی شود به جای اجباری بردن مردم همیشه درصحنه به بهشت برین، کاری کنیم که شور و شوق بهشت رفتن در دل و جان آن ها پیدا شود. اصلا یک سئوال اساسی تر: مگر نمی گویند که رسول گرامی اسلام فرموده است: الناس علی دین ملوکهم. خب، بهتر نیست به جای این همه بحث و بگیر و ببند، آن ها که مسئولیتی بر عهده دارند در دیانت خود کوشا باشند و صادق؟ درآن صورت آن ها بهشتی می شوند و مردم هم که پیرو آن هایند به همان جایی می روند که ملوکانشان رفته اند. ببخشید،خیلی راه حل کودکانه ایست. خودم هم می دانم اما عقلم بیشتر از این قد نمی دهد.   

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 130
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمان A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    191 9
    هر چند همه یکی اند ولی ما پشت رییس جمهوریم
  • مری IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    کاش تو ایران نبودم کاش جهان سومی نبودم.. خیلی خسته ام
    • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      من که به شیعه بودن و ایرانیت و استقلال خودم و کشورم افتخار میکنم و اگر مشکلی هم باشه اون رو بیان میکنم برای بهبود امور دیدگاه شما خیلی تاسف آوره کسی به پای شما زنجیر نزده میتونی بری خارج از کشور تا نوع برخورد آنها رو با خودت ببینی اینجوری هم شما راحت میشی و هم مخالفین شما.
    • ایرانی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      بله جناب بی نام 22:15:40 ، همه میدونن که شما و امثال شما از خداتونه که مخالفانتون پاک رختشون رو از این کشور ببندن و برن که یه نفس راحت بکشین... ولی ولی ولی به آرزویتان نمیرسید...
    • انصاری A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      20 40
      ایرانی جان. اگه به من بود پاسپورت دونه دونه شما رو توقیف میکردم و نمیذاشتم از ایران برید. کجا میخوای بری؟بمونید اینجا هم ما به حرف شما گوش میکنیم و هم از قرآن و رسول الله و اهل بیت نازنین براتون میگیم. والله بالله تالله ما شما رو دوست داریم هرچند که با بعضی عقایدتون ممکنه مخالف باشیم. خبرآنلاین من به تو و به بقیه عرض میکنم که به راهی که حاج عزت میره نروید. این ره که تو میروی به ترکستان است. بذار مخالف و موافق حرف بزنن.مری خانم ایران جهان سوم نیست. همینکه این بحثها داره اینجا مطرح میشه نشون میده که اینجا جهان سوم نیست.والله ایران آینده درخشانی خواهد داشت. یه روزی بیاد که از تمام دنیا برای گرین کارت ایران سرودست بشکنن.حالا این خط و این نشون.از ما گفتن.
  • آرمین A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    دقیقا آقای خاتمی هم به همین مورد اشاره کردند که باید مسیر بهشت را هموار کنیم.
  • امیر از کاشمر A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    213 8
    قربان علقت برم سید جان ... کاش بقیه ام قد تو داشتن ...
  • چکو A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    202 6
    خداشاهداست عقلت ازهردوبیشتراست.افرین ،قلمت روان وخودت سلامت باشی.
  • مهران AE ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    بیشین بابا ....
  • اميد IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    381 6
    يك راه حل ديگه ام هست.يك نفر همه ايراني ها رو بكشه همه باهم ميريم بهشت.
    • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      یکی دیگه از راه حل ها هم اینه که فقط زن های ایرانی رو بکشن که همه آقایون ایرانی بهشتی بشن
  • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    هر چی بیشتر می گذره به این نتیجه می رسم که نظرات بنده به جهنمیـان نزدیک تر است
    • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      760 8
      کسی که میخاد مارو ببره بهشت حالا چه بزور چه بدون زور خودش بهشتیه حتما؟.
    • بدیع الزمان A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      فارغ از دیدگاه سیاسی آقای خاتمی،نظر ایشان در مورد حجاب کاملا منطبق بر فرهنگ ایرانی اصیلنه ایرانیان غرب زده خودباخته است..این موضوع را با فساد اقتصادی و دلگیر های که از حاکمیت دارید قاطی نکنید....شاید بهتر بتونید تحلیل کنید...
    • بدیع الزمان A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      جناب آقای موسوی ممکن هست لطف کنید و دیدگاه خودتون در مورد روابط زن و مرد مشخص کنید ...آیا قائل به آزادی غربی هستید یا اسلامی ؟..ما باید بدانیم که تحلیل شما بر روی حب و بغض سیاسی هست یا خیر؟ وگرنه تکلیف در اسلام مشخصه.....
    • بدیع الزمان A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      تکلیف مشخص کنید غربی یا اسلامی؟ یا زنگی زنگ یا رومی روم....بین غرب و اسلام دست وپا زدن همین قصه امروز ماست؟؟... در مبنای غرب اگر تحریک جنسی در جامعه آزاد است، در کنارش کاباره ها و کلوپ ها وجود دارد تا به خیال خود از عقده های روانی در میان جوانان جلوگیری شود و تبعات آن در این مقال نمیگنجد. کسانی که از این دیدگاه حمایت میکنند باید تکلیف افراد موجود در این مکانهارا مشخص کنند آیا خود حاضرند؟؟مطمئنا خیر، فارغ از دین این فرهنگ ایرانی ها هست بنابراین ما باید به دنبال فرهنگ بومی خود باشیم .اینجاست که اسلام به کمک می آید و میگوید که مانند مروارید در صدف باشید تا فارغ از جنسیت تنها به توانایهایت توجه بشه و در جامعه مفید باشی
    • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      خیلی دلم میخواد بدونم کوروش کبیر هم "گشت ارشاد" داشت واسه حجاب؟؟ اینقدر با فرهنگ و اصیل بودن که هرچی الان هم داریم از اون موقع واسمون باقی مونده بعنوان یه ایرانی افتخار می کنم به تمام سنگ های تخت جمشید به تمام تمثیل هاش به مقبره ساده و بی زرق و برق کوروش و به منشور حقوق بشر و . . .
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      من موندم پس اومدن پیامبران برا چی بوده؟/؟؟// واقع فکر تو سرتون نیست؟
    • بدیع الزمان A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      در جواب بی نام ...نبود عکس زنان در تخت جمشید....مردان ایرانی هیچوقت راضی به عرضه شدن ناموس خود نیستند و زنان ایرانی همواره به حیا مشهور بودند و از خودنمایی گریزان....در جواب این حرف روشنفکران خخ میگویند که ذهن شما بیمار است و کلا غریزه را منکر میشند ..شما عریان بشید ما اصلا به این موضوعات فکر هم نمیکنیم همین ها طرفدار فروید هم هستند....برای اینکه خوب متوجه بشید در مورد ناموس خودتان چگونه انتظار دارید؟....
    • بی نام NL ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      بی نام 22:35:15 طبق نظر برخی علما احتمال داره ذوالقرنین که در قرآن به آن اشاره شده کوروش باشه حتی اگر هم نبوده باشه یک فرمانروای خوب بوده نمی دونم چه تصوری از کورش در ذهنت درست شده ایرانیان از قدیم تا حالا خداپرست بودند و زنان ایرانی هم پاکدامن و عفیف بودند و غرب هم چون ایرانیان متمدن و فرهنگی و همچنین با زنانی عفیف بوده و هستند این رو بر نمی تابه و به ان حسادت میکنه و میخواد ایرانیان مثل خودشون بی عفت بشن حالا مقایسه کن با بی عفتی برخیها هیچ تصوری از زن در سنگهای تخت جمشید کشیده نشده خشایار شا از همسرش خواست در جمع نامحرمان برقصه وی چون تمکین نکرد توسط وی کشته شد کوروش یک فرمانروای مقتدر و مستقل و به هیچ جایی وابسته نبوده و در واقع شبیه شعار نه شرقی و نه غربی خودمون در انقلاب اسلامی.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      331 9
      بی نام جان از هلند اگه غرب مشکل داره برگرد ایران
    • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      308 5
      شاید بورسیه گرفته واسه هلند... از اونجا هم واسه بهشت چکارش داری؟ ما مستقیم میریم ایشون غیر مستقیم
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      228 6
      نگفتید تو منشور حقوق بشر کوروش کبیر با مقبره بی رزق و برق نم گرفته چیزی از گشت ارشاد و جاده آسفالته واسه بهشت نوشته شده بود یا نه؟ اینطور که شما می فرمایید فکر کنم فقط خودتون میرین بهشت 7 میلیارد دیگه همه جهنمی هستن
    • الیمی A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      237 5
      آقای بدیع الزمان ... همین که سید نظرت رو منتشر می کنه یعنی این که برای سوالهات جواب داره... اما خداییش افرادی مثل شما کی اجازه دادید که متفکرین و متالهین این مملکت بیان و جواب بدن....
    • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      بدیع الزمان جان. در همان ایران باستان که تصویر زن بی حجاب روی سنگ های تخت جمشید نبود، برادر و خواهر با هم ازدواج می کردند. نکند این هم مورد تایید جنابعالی است؟
    • بدیع الزمان A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      در جواب بی نام شنبه 10 خرداد 1393 00:08:53.... با حرف شما مشخص شد چقدر طرفداران برهنگی بی سوادند؟...ما یک حسن ایران باستان گفتیم دیگه باید جوابگوی همه اعمال اونها باشیم؟؟ کسی نگفت هر چه در ایران باستان هست درسته؟...اتفاقا ایراد من به شما همینه...با حاکمیت مشکل دارید دیگه به اعتقادات هم حمله میکنید ...در حالی هست که ما انتقادهای جدی به همین آقای خاتمی داریم ...به فرض درست بودن جملات شما که من فکر میکنم این حرف دشمنان ایران و تجزیه طلب ها است..اتفاقا هدیه اسلام برای ایران همین بود که تفکرات و اعمال جاهلیت از ایران جدا بشه.....
    • علی ادربیلی A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      17 57
      در جواب بی نام شنبه 10 خرداد 1393 00:08:53./// واقعا سوالات مسخره است ؟ طرف وقتی میگه من اسلام قبول دارم و در اسلام همه چیز مشخصه این سوال امثال شما چواب بدید که با اسلام مشکل دارید؟...
    • yjg NL ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      77 5
      افتخار به این میگن که هموطن ایرانی هیج کمبود مالی و رفاهی و درمانی و تحصیلی نداشته باشه و بهش فرصت داده بشه با امکانات مدرن با جنس مخالفش به تکامل برسه . اونوقت میشه گفت در بستر سالم میتونه تصمیم بگیره دنبال بهشت زمینی باشه یا هوایی. اینکه شما تلقین کنید و با اعتقادات با زور دیگران را دعوت به مشارکت کنید مناسب و منطقی نیست
    • بی نام DE ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      30 1
      منم همینطور،بهشت خیلی خوبه ولی جهنم همه اشنا هستند ادم احساس غریبی نمیکنه
    • بدیع المکان IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      8 31
      چیزی اینجا توجه نمیکنید الکی بحث میکنید اینه که اختیاری شدن حجاب بمعنی لخت شدن نیست، بلکه عرف واقعی جامعه تعیین کند که چجوری باشه، نه نظر چند شخص خاص، فرمودید در تخت جمشید عکس زنان نیست، که اشتباهه هست، و بوده که در حمله اعراب اکثر تمثیل ها از بین رفتند ولی در همین چند تایی هست زنان پوشیده اند ولی خوب چادر سرشون نیست، فرمودید که ازدواج خواهر با برادر، فقط یک مورد کبوجیه پسر کوروش اومده که صحتش مورد شکه چون شخصیتی تند داشته هیچ جا بخوبی ازش یاد نکردند، و ما تاریخ رو ننوشتیم دشمن نوشته، توجه کنید دشمن ضمنا برداشت من از دین ممکنه با شما فرق کنه، بعضیها گناهان کبیره ای همچون دروغ رو در مملکت رواج دادند و کسی کلامی نگفت، این مسئله که درجش پایین تره
    • انصاری A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      8 1
      جناب بدیع المکان. بنده راجع به یه جمله شما حرف دارم.فرمودید:"ضمنا برداشت من از دین ممکنه با شما فرق کنه". ما در نصوص آیات و روایت جایی برای اجتهاد نداریم. حجاب چیزی نیست که کسی بگه اجتهاد من به من ثابت کرد که حجاب در اسلام واجب است.در متشابهات آیات و روایات هم بر اساس محکمات آیات و روایات حرف میزنیم. جایی برای برداشت شما یا اقای ایکس و ایگرگ در این امور نیست. تازه در حوزه اجتهاد هم باید بر اساس قرآن و روایت و عقل قضاوت کنید. اجتهاد به معنی برداشت دلبخواهی از اسلام نیست. آیا شما خودتان را همسنگ رسول الله و اهل بیت میدانید که میگویید برداشت من چنین و چنان است و یا به قرائت پلورالیستی از اسلام باور دارید؟دلیلتان چیست؟
  • نظري A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    122 9
    1 مشكلات اقتصادي به جرات باعث كم شدن دين و ايمان و اعتقادات مردم شده 2 افراط و تفريط مسئولين نيز باعث خيلي از اين نابساماني ها و گريزان شدن مردم از اعتقادات شده 3 متاسفانه مسئولين ظاهرا ً مردم و افكار عمومي را فقط در انتخابات و راهپيمايي ها مي شناسند 4 مطمئن باشيد كه با زور و اجبار و همراه با خيل عظيمي از مشكلات فعلي نميتوان به زور چيزي را در هيچ زمينه اي به مردم القا كنيد 5 به قول آقاي مطهري حكومت براي پيشبرد اهداف و بقاء خود نبايد حق و خواست مردم را ناديده بگيرد
  • عباس IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    69 4
    عالی بود
  • پریشان تر تویی یا من؟ IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    303 8
    نه از افسانه می ترسم نه از شیطان، نه از کفر و نه از ایمان، نه از آتش نه از حرمان ،نه از فردا نه از مردن ،نه از پیمانه می خوردن، خدا را می شناسم از شما بهتر هراس از وی ندارم من، هراسی را از این اندیشه ام در پی ندارم من، خدایا بیم از آن دارم ، مبادا رهگذاری را بیازارم
    • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      152 5
      ممنون. خیلی قشنگ بود. دم شما گرم...
    • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      76 4
      ناز نفست..
    • بین نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      81 3
      فوق العاده بود.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      5 1
      یادداشت کردم بعدا هم بخونم. قشنگ بود.
    • دفتر دوم مثنوی معنوی مولوی IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      10 1
      دید موسی یک شبانی را به راه ....ادامه .... وحی آمد سوی موسی از خدا ، بنده ما را ز ما کردی جدا... تو برای وصـل کردن آمدی، نی برای فصـل کردن آمدی... من نکردم خلق تا سـودی کنم، بلکه تا بر بندگان جـودی کنم... مـا بـرون را ننـگریـم و قـال را، مـا درون را بـنگـریم و حــال را.... چونکه موسی این عتاب از حق شنید، در بیابان در پی چوپان دوید.... عاقبت دریافت او را و بدید ، گفت مژده ده که دستوری رسید... هیـچ آدابی و ترتیبی مجو ، هرچه میخواهد دل تنگت بگو
  • میثم IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    من میخام برم جهنم.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      برو به جهنم.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      مگه الان تو بهشتی
    • بوالفضول A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      1 10
      بی نام جان. باور نداری که تو بهشتی؟مشکل چیه جانم؟ تو بهشت حوری العین هست مگه نه؟خب اینجا هم که به برکت نادیده گرفتن احکام اسلام باید به قول حضرت حافظ گفت:. شهریست پر کرشمه حوران ز شش جهت. چیزیم نیست ور نه خریدار هر ششم. ههههههههه
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    145 5
    اصلن اول بیان خصوصیات جنت و جهنمشون رو برای مردم توضیح بدن شاید خیلی ها از هیچ کدومشون خوششون نیومد
    • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      128 2
      از خودی ها و غیرخودی هاشون معلومه دیگه »»»» خودی ها به بهشت می روند
  • brd A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    98 3
    بدیع جان فهمیدیم با سوادی بیخیال دیگه
    • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      84 10
      سرباز چنگ نرم یعنی بدیع , اونقدر رو مخ دشمنا راه میره که کلا مخه هنگ می کنه و او در نظر خود پیروز.
  • مسعود A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    76 4
    از قدیم و ندیم گفتن بهشت به سرنوشتش نمی ارزه...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      0 1
      سرزنشش
  • بی نام GB ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    127 0
    حق کلام ، فرمودین. خبرانلاین این همه نظر سنجی برگذار میکنی یک نظر سنجی هم بذار مردم رای بدن که نظر رییس جمهور رو حمایت میکنن یا نظرات بقیه رو در این مورد. اونوقت همه میفهمن که مردم چی میخوان و همش الکی نمیگن که مردم اینجوزر میخوان و اونجور نمیخوان
    • مریم GB ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      67 1
      عزیز جان، اینا دارن میگن مهم نیست که مردم چی میخوان یا نمی خوان، میگن وظیفه مسئولین هست که مردم رو حتی با شلاق ببرن بهشت. حالا شما میگی نظر سنجی بذارن.
  • الیمی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    خداوند متعال شهوت را با زیبایی در هم آمیخت تا گروهی با زیبایی دشمنی کنند و وقتی از دلیل شان بپرسی آنها می گویند این همان تحریک کننده شهوت است..... و گروهی دیگر زیبایی را در اختیار شهوت میگذارند و وقتی از کار زشت شان بپرسی می گویند این همان زیبایی است ... دوستان عزیز خداوند وعده بهشت را به عفیفان داده است... وعده بهشت به موحدان داده شده است آن ها که از غیر خدا کمک نمی گیرند... اونها که دروغ نمی گن به مردم شون... ربا نمی دن در بانک هاشون... جوون ها شون رو مجرد نگه نمی دارند و....
    • بدیع الزمان A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      حالا کی گفته حجاب رعایت کن و دیگه میری بهشت ؟..ثمره ایمان اخلاق نیکوست...مشکل شما این است که ترازوی شما اشخاص حکومتی آنهم بد اخلاق هاش هست.آیا خدای متعال در قران توصیه به پوشش نکرده ؟... در عرف رایج است که میگویند به نصیحت بزرگان گوش دهید حالا چطور است که خداوند صراحتا توصیه به پوشش میکند اونوقت ما باید تجزیه و تحلیل در رابطه با اجباری بودن یا نبودن حجاب کنیم. اگر شما به دانایی خدا باور دارید دیگر نیاز به لفظ اجبار نیست.. آیا شما قبول دارید که با تبرج عقد ه های جنسی بیشتر میشه یا خیر؟ .مطمئننا ازدواج به موقع خوب است ...ولی با این مشکلات اقتصادی میشه این امکان برای همه فراهم آورد؟ پس بهتر است برای در امان ماندن از گناه ،حجاب کامل هر دو طرف همراه با تقوا رعایت بشه
    • الیمی A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      144 6
      آقای بدیع الزمان ،،،، ممنون از این که جواب من رو دادید اما شما فرمودید که ....حالا کی گفته حجاب رعایت کن و دیگه میری بهشت ؟...... از صحبت های من همچین چیزی برداشت نمی شه و .......خودتون هم باید خیلی خوب این رو بدونید جایی که خداوند صفات بهشتیان را می فرماینداز جمله "یحافظون فروجهم " استفاده می کنه و این یعنی مصداق بارز عفاف ... البته حجاب هم ذکر شده اما دقیقا بهشتی بودن رو خداوند با مفهوم عفاف روشن می کنه.... در ضمن من مفهوم زیبایی رو در کامنتی که گذاشتم کاملا توضیح دادم....
    • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      توروخدا ببین تو قرن 21 مساله فکری ما ایرانی ها چیه واسه خودم و ملیتم سخت متاسفم مشغله فکریمون اینه که با زور بریم بهشت یا با شلاق
    • ایرانی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      76 14
      جناب آقا/سرکار خانم بدیع الزمان. این داستان سرایی های شما کهنه و نخ نما شده است. مثلا الان عقده های جنسی در کشورهایی که حجاب درش رعایت میشه کمتر از کشورهایی است که حجاب اجباری ندارند؟ وسعت دیدتون رو بیشتر از نوک بینی تون بفرمایید. من به واسطه نوع کارم مرتبا در سفرم و کشورهای زیادی رو دیدم. المان چین ترکیه عربستان سوریه روسیه ژاپن مالزی استرالیا انگلستان کانادا و... به جرات بهتون میگم که در کشورهایی که حجاب اجباری نیست و دمکراسی هست عقده های جنسی بسیار کمتر از کشورهایی است که حجاب اجباری دارند...
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      61 18
      این بدیع الزمان را شستشوی مغزی دادند
    • انصاری A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      27 38
      جناب ایرانی. آمار تجاوزهای موفق و ناموفق در کمپ دانشگاه ام آی تی طبق آماری که خودشون میدن در سال 2012 حدود 1000 مورد بوده. تازه این مربوط به جایی هست که معمولا نخبگان به آن آمد و شد دارند. همین جناب رابرت منندز که اتفاقا عمده قطعنامه های ضد ایرانی کنگره آمریکا دست ایشون بوده فقط دو مورد شکایت از دو خانم که اهل جمهوری دومینیکن هستند داشته که بجای 500 دلار فقط 100 دلار داده و زده به چاک. بقیه سناتورهای کنگره رو هم تحقیق کنید میبینید 50 درصد اینها علیرغم متاهل بودن سابقه رابطه نامشروع و خیانت به همسر رو دارن. همین دیوید پترائوس که روزی رییس ستاد ارتش آمریکا بود همین مشکل رو این اواخر پیدا کرد. اینکه عقده های جنسی در ایران کمتر از جاهایی مثل آمریکا هست بنده درش شکی ندارم.
    • افشین A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      6 2
      اگر میشد هزار تا لایک به این حرفت میدادم.دمت گرم.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    89 0
    اگه زندگی برای مردم اسان بود.اگه پدرو مادرها بجای شبانه روز کار کردن تا زندگی ابرومندانه تهیه کنند.و زمانی که کنار بچه هاشون میرسن دیگه حال حرف زدن با بجه هاشونو ندارن.ارامش داشتن زندگیشون تامین بود.الان نگرانی برای بی حجابی دخترا دورشدن جوانها مون از مذهب و اعتقادات وجود نداشت .چون هیچ دولتی نمی تونه جوانها را مجبور به کاری بکنند .حتما تمرد میکنند.بگذاریم جوانها انتخاب کنند نه شما بااجبار و زور ببریدشون بهشت از کجا میدونید شاید توی اون زوری که برای بهشت رفتن دیگران میزنید.بین راه خودتون باهاشون جهنم نرید...
  • من A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    192 4
    به قول پرویز پرستویی تو مارمولک " اونقدر فشار میدید بره بهشت که از اونور جهنم میزنه بیرون" نمونه اش بابک زنجانی و خاوری و ...بازم هست ها فقط نمیشه گفت
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    67 2
    از طلا گشتن پشيمان گشته ايم مرحمت فرموده ما را مس كنيد
    • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      4 36
      خودت همینجوری مس هستی
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    10 69
    جناب آقای الیمی اینقدر مثبت و منفی های کامنتها رو مطابق میل خود دستکاری نکن اجازه بده کاربران خودشون تصمیم بگیرند.
    • الیمی A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      16 5
      دوست عزیز باید باورمون بشه که نسل جدید طور دیگری فکر می کنه ... والبته این فکر به صحیح نزدیک تر هست...
    • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      11 4
      از کجا فهمیدی الیمی آقاست؟
    • الیمی A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      4 17
      الیمی آقاست...
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    55 0
    تنها قاضی خداوند است و راه مطلق بهشت و جهنم را فقط خدا می داند و لاغیر. خداوند برای رسول گرامی هم وظیفه بیشتری جز تبشیر و تنذیر قرار نداده پس تکلیف بقیه بنده ها معلومه. من با اقای روحانی موافقم.
  • یک روحانی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    38 1
    این یک بحث تخصصی در حوزه فقه سیاسی است. هیچ کس هم در کبرای مسئله با حرف این دو بزرگوار مشکلی ندارد. ولی وقتی وارد مصادیق می شویم، به نظرم حرف آقای روحانی صحیح است.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    27 0
    "الناس علی دین ملوکهم". این حدیث ظاهرا از علی ع هست
  • بی نام EU ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    37 1
    بهشت را به بها دهند نه به بهانه.
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    29 0
    دشمن دانا كه غم جان بود بهتر از آن دوست كه نادان بود ...
  • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    62 2
    بهترین سکانسی که در فیلم محمد رسول الله موجب افتخار مسلمانان است آنجایی بود که بلال حبشی به زیبایی میگوید در دین اجباری نیست . وهمین نکته خود جاذبه بسیار در تماشاگر فیلم ایجاد کرد . حال ما با تندی میگوییم در دین اجبار هست . کدام روش پاسخگو خواهد بود ؟
  • کاربر A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    33 2
    کسی را نمی شود اجباری به بهشت فرستاد. من فکر می کنم باید سنجیده تر سخن بگویند ...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    42 1
    هرگاه فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگری خارج خواهد شد... قشنگ بود.
  • بی نام US ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    10 53
    حالا جالب است که اگر نام‌ها رو در این بخش نظرات ببینیم نود درصد آقایان هستند یعنی خانم‌های بدحجابی که هدف این بحث‌هایند عمدتاً کاری به کاری این موضوعات ندارند. اما بد نیست هرکسی این را مدنظر داشته باشد یکی از عذاب‌هایی که در سوره مؤمنون برای آنان که کفه میزان اعمالشان سبک بوده این است که «آتش چهره آنها را مى‌‏سوزاند و آنان در آنجا ترش‏رويند» آیه 104.
    • جیم جارموش IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      19 1
      شما بسیار جالب با استناد به آیه شریفه جواب خودتان را دادید.خوب با این حساب هر کس مسئول اعمال خویش است و به هیچ وجه جایز نیست دیگران نگران عواقب اعمال کس دیگری باشند و احیانا کسی را به به زور به بهشت بفرستند.
    • الیمی US ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      10 1
      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَسْأَلُواْ عَنْ أَشْيَاء إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِن تَسْأَلُواْ عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللّهُ عَنْهَا وَاللّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ مائده، آیۀ ۱۰۱ ..................................................................................... « اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد از چيزهايى نپرسيد كه اگر براى شما آشكار گردد، شما را ناراحت مى‏كند و اگر به هنگام نزول قرآن، از آنها سؤال كنيد، براى شما آشكار مى ‏شود؛ خداوند آنها را بخشيده و ناديده گرفته است. و خداوند، آمرزنده و بردبار است.»
  • حقیقت گو IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    15 38
    به نظرم دوستانی که اکثرا کامنت گذاشته اند منظور رئیس جمهور محترم رو خوب متوجه نشدند ایشون گفتند که به زور مردم رو نمی شود برد به بهشت، که حرفشون هم کاملا درست بود، اما دوستان دلیلی نداره برای رفتن به جهنم اینطوری اشتیاق نشون بدید منظور رئیس جمهور این بود که راه درست رو خودتون با عقل و شعور خودتون انتخاب کنید نه اینکه حالا که شلاق و زوری در کار نیست شما هم عقلتون رو بفرستید تعطیلات و مسیر جهنم رو برید. متاسفانه برخیها که اتفاقا از حرف رئیس جمهور خوششان آمده کامنت هایی گذاشته اند که انگار از این حرف رئیس جمهور برداشت کرده اند که باید بروند جهنم بیچاره رئیس جمهوری که نه دوستان حرفش رو می فهمند نه دشمنان
  • جیم جارموش A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    71 10
    یک سوالی به ذهن بنده متبادر شد مطرح میکنم بلکه به جوابی برسم و از جهل در بیام : دوستان عزیز خود ارزشی پندار و دگر کافر پندار مگر به غیر از این است که شما جملگی به خاطر کارهای ثواب خود و الباقی افعال خود قرار است فوج فوح به بهشت برین مشرف شوید ؟ بسی مسرتا خوب برید همان جا با دوستانتان غرق در انواع و اقسام نعمات بی کران شوید چه کار به دیگران دارید شاید سلیقه دیگران با شما یکی نباشد و همین جا خوش باشندبا دنیای خویش.نمیشود شما به راه خودتان بروید و ما هم در همین ره که به ترکستان میرود طی طریق کنیم ؟ لا اکراه فی الدین احیانا برایتان تعریف نشده ؟ همان طور که کفار اصراری به عوض کردن مسیر شما ندارند شما هم اصرار در تغییر مسیرشان نداشته باشید.باشد که رستگار شویم.
    • حضرت بوالفضول A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      17 12
      این لا اکراه فی الدین که شما میگی من رو یاد یه بنده خدا انداخت که میگفت قرآن گفته "لا تقربواالصلوة" اما بقیه رو که "وانتم سکاری" بود نمیگفت بنابراین از قرآن نتیجه میگرفت که خدا گفته نماز نخوانید. هههههههه.خدا روزیت رو جای دیگه برسونه. همین یه ذره رو بلدی. تو ده جا هم میای با همین یه ذره آیه اظهار فضل میکنی. برو خوش باش عموجان که در جایی نوشته بودی از خانواده شهدا هم هستی. از شهدا یاد بگیر و خودبزرگ بین نباش
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      5 9
      فقط همین عبارت نیست، صد ها جای قرآن وقتی حکمی رو میگه بعدش جمله ای با این مضمون میاد که، حال هر چه میخواهید کنید ولی بدانید خدا بر همه چیز آگاه است و مفهوم کلی این دست عبارات در قران اینه که آقا دین اینه میخواهید انجام دهید و رستگار شوید و اگر نمیخواهید انجام ندهید ولی بدونید باید جوابگو باشید، پس راه دین به اجبار نیست، من نوعی نخوام برم بهشت خدا بهم این اختیار رو داده، شما کی هستی که میخواهی این اختیار رو سلب کنید؟
    • انصاری1 A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      3 0
      دوست عزیز. من به بهشت رفتن و یا نرفتن شما کار ندارم. اما استناد این حضرت جیم جارموش به آیه" لا اکراه فی الدین" درست نیست متاسفانه این روزها دارن به این آیه رفرنس زیادی میدن و مغلطه میکنند. اگر ایشان و شما مسلمان هستید باید بدانید که مخاطب این آیه شما نیستید. شما باید به شان نزول آیه و فضای نزول توجه کنید وگرنه نمیتوانید معنی آیه را متوجه شوید.آیه در پاسخ به سوال فردی از قبیله بنی سالم به نام حصین و همینطور بچه هایی که در قبیله بنی نضیر که یهودی بودند نازل شده.حصین مسلمان بود و میخواست فرزندانش را که مسیحی بودن به زور مسلمان کند.یه عده از فرزندان قبیله اوس در مدینه هم که در میان بنی النضیر بزرگ شده بودند میخواستند هنگام کوچ بنی النضیر با اینها بروندو یهودی بمانند. ..ادامه....
    • انصاری2 A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      4 1
      عده ای از مردم مدینه میخواستند اینها را به زور مسلمان کنند که آیه لا اکراه فی الدین...نازل شد. اگر جنابعالی مسلمان هستید باید بدانید با استناد به این آیه نمیتوانید از زیر بار احکام اسلام شانه خالی کنید. کما اینکه بطور مثال آیه آخر سوره کافرون که میفرماید "لکم دینکم و لی دین" یعنی برای شما دین شما و برای من دین من,مخاطبش کفار هستند و نه جنابعالی که مسلمان هستید. حکم خدا در مورد کفار و نصاری و یهود و مسلمانان متفاوته. اینه که عرض میکنم حتما باید شان نزول را دانست تا بتوان مصداق آیه را یافت. از حضرت صادق در اصول کافی روایت داریم که هر کس که از امت محمد گمراه شد از طریق همین قرآن گمراه شد. چون قرآن را از شارحش نمیپرسند و در وادی تفسیر به رای می افتند.این مدلی به قرآن رفرنس ندین دوست عزیز.یا حق
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    32 1
    سید عبدالجواد اتفاقا عقلت خوب جایی قد داد تا کیا متوجه بشن امثال تو و این مردم چی میگن
  • بی نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    15 47
    بی حجابی تو ایران مشخص نیست یعنی اگه یکی با یه لباس تعریف شده طبق فرهنگ پوشیده باشه یه زره موش بیرون باشه بی حجابه اونی که لباسای انچنانییم می پوشه بی حجابه. باید یه فرقی باشه.ما همه چیزو داریم قاطی میکنیم. برخی آنچنان لباسی می پوشند که بازیگران فیلمهای مستهجن هم نمی پوشند...کاش ارزونی بود مردم میرفتن کشورهای غربی رو از نزدیک میدیدن.
    • بهنام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      17 8
      مطمئنم شما هم کشورهای غربی رو ندیدی.وگرنه میدونستی نوع لباس پوشیدن دیگران مطلقا به شما ربطی نداره.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    39 1
    یک نمونه از اقدامات پیامبر یا امامان بیاورید که به زور مردم رو به بهشت خواسته باشند ببرند؟ فقط یک نمونه لطفا
  • بی نام A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    61 5
    من موندم چرا همه فکر میکنن آزادی فقط مال غربی هاست یااز غرب سرچشمه میگیره.تا کسی صحبت میکنه سریع طرف میگه شما تکلیف خودت رو مشخص کن آیاطرفدار غرب هستی یانه.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      23 0
      من که طرفدار جنوب شرقیم, ینی چجوریم
  • شهریار A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    14 15
    بعضی دوستان کلا بی فکر و تحقیق صحبت میکنن کجا شما منبع موثق دارید که ایرانیان در زمان کوروش با خواهرانشون ازدواج میکردند؟ هیچ کجای قرآن نیست که نوع پوشش رو کاملا معلوم کرده باشه ، و شمایید که دارید حجاب رو به اون شکلی که دوست دارید معنی میکنید برادر اول برید و روی فکر و چشمهاتون حجاب بزارید خدا و اسلام گفتن وقتی عملی نیست چه فایده ای داره؟ برادر من وقتی تو همه ی دختران این مملکت رو خواهر خودت بدونی ، دیگه واست فرقی نداره که شاید نکنه 2 لاخ موی یکی بیرون باشه و شما بری جهنم تو این فصل گرما شما یه چفیه رو نمیتونی چند دقیقه دور سرت تحمل کنی ، اما دخترای این کشور روزی چندین ساعت زیر چادر و مانتو و روسری زیر آفتاب رفت و آمد میکنن ، پس خواهشن شما همسو با یه سری تندرو نشو درد
    • انصاری A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      10 4
      دوست عزیز مشکل از اونجایی پیدا شد که نفقه ای که به گردن مرد هست نصفش رو دوش خانمها افتاد. اگر اسلام حجاب رو برای زن قرار داده نفقه رو هم برگردن مرد قرار داده. قرار بر این نبوده که زن پابه پای مرد صبح تا شب کار کنه. بله وقتی که زن صبح تا شب باید مثل مرد کار کنه حق با شماست داشتن حجاب اونهم در گرمای تابستون آزار دهنده میشه. اما اینرا باید به اون بی غیرتهایی گفت که نصف خرج زندگی رو روی دوش زن میندازن. مشکل اینجاست که یه عده میان میگن بین زن و مرد فرقی نیست بعد هم میگن بیا حجاب کن. اسلام نظرش این نیست. یا باید کل اسلام رو پذیرفت و یا اینکه اگه بخوایم یه چیزی رو بپذیریم و جای دیگه غیر از اسلام عمل کنیم به همین تناقضها برمیخوریم. نفقه برعهده مرد و حجاب بر عهده زن.غیر این همین مشکلات که میبینی هست.
  • رضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    18 0
    آقا زوريه اينترنت بايد كند باشه، همه سايت ها فيلتر باشه ، زنا نيان سينما فوتبال ببينن، استاديوم كه اصلا، فقط برنامه هاي زيباي سيما ، ماهواره جيزه هپي نبايد باشي ، با جنس مخالف حرف بزني به ده نفر بايد بگي كيت ميشه؟ و ... آقا اينارو رعايت كن شما بهشت تضميني همراه ... همه دنيا ميرن جهنم فقط ما ٧٥ميليون ميريم بهشت هوراااا
  • بی نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    4 0
    دم شما گرم
  • بی نام A1 ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    11 1
    لااکراه فی الدین.
  • بی نام AE ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    10 0
    وظیفه اصلی هر حکومتی تامین امنیت جان و مال مردم اون کشور، برقراری عدالت اجتماعی برای همه مردم، جلوگیری از فساد اداری و بهتر کردن وضعیت زندگی همه مردم اون سرزمین هستش حالا اولویت مسولان ما را ببینید حجاب، مبارزه با غرب به هر قیمتی، فیلتر کردن اینترنت و حالا هم صاف کردن جاده بهشت.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    2 3
    سید جواد اذا دخل الفقر خرج الایمان حدیث نیست گشتیم یافت نشد
    • انصاری A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      3 0
      دوست عزیز. در یکی از نسخه های نهج البلاغه خیلی وقت پیش در نامه امام علی به فرزندش محمد بن حنفیه دیده بودم که نوشته شده بود:"اذا دخل الفقر من الباب خرج الإيمان من باب آخر". البته اینرا در ترجمه نهج البلاغه فیض الاسلام ندیدم.الله اعلم. اما با توجه به روایات مختلف درباره فقر بعید نیست که این روایت درست باشه. ایمان خیلی از مردم به نون و آبشون وابسته است. حالا از استثناهایی مثل ابوذر و....بگذریم.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 0
    «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    15 1
    يك جوك است اگه خواستيد چاپ كنيد يك گناهكار آن دنيا سرش انداخت پايين داشت مي رفت سمت جهنم كه خدا بهش گفت كجا ؟ شخص گفت خدا من خوديم مي دانم خيلي گناهكارم احتياج به حساب كتاب نيست خودم مي دانم جهنمي هستم خدا ميگه باشه اما كجايي هستي ؟ ميگه ايراني خدا مي گه نمي خواهد بري جهنم تو بايد بري بهشت چون به اندازه كافي در ان دنيا زجر كشيده اي
  • bahar EU ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    16 0
    ما را نه غم دوزخ و نه حرص بهشت است
  • الهام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 2
    دلم نمیخواد برم بهشت زوره؟ترجیح میدم برم اروپا میشه ولم کنن ودست از سرم بردارن؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    11 1
    لا اکراه فی الدین والسلام.
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 2
    يه سوال برام مطرح بوده هميشه , اسلام واقعي رو كه همه دم از اون ميزنن بصورت عيني كجا ميشه ديد و يا كجا به صورت واقعي خودش به اجرا گذاشته شده ؟ تو افغانستان ؟ تو ايران ؟ تو عربستان ؟ تو امارات ؟ سودان ؟ سومالي ؟ آخه يه جا رو به من نشون بدين كه اسلام واقعي مد نظر شما پياده شده باشه .
    • حسین IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      1 9
      دوستان این نظر ضداسلامیه مثبت الکی و بیفکر ندید
  • علی A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    16 1
    فعلا که با این وضعیت بیکاری و فساد و ... اتوبان به سمت جهنم 4 بانده ست
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    15 1
    اقا ما ميخوايم بريم جهنم.كي رو بايد ببينم
  • بی نام RO ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    در جوابه آقاي امیر تبریز اوغلی : هر چندتا پيغمبر كه اومده باشه مگه حضرت محمد نگفته كه من خاتمالانبيا هستم و بعد از من هيچ پيامبري نمياد
  • سعید IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    10 1
    نمی دونم کدوم نویسنده بود میگفت:در بهشت جای آدم های جالب خالیست...
  • ندا A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    15 0
    خدا انسان رو آزاد آفریده نمیفهمم چرا بعضی ها میگن آزادی مال غربی هاست و خیلی بده اگه آزادتون بذاریم باید برید جهنم ما ایرانی ها هم انسانیم خب
  • رامین A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    8 0
    "العدل اساس الملک" صحیح است نه "العدل اساس الاحکام"
  • انصاری A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    3 5
    سلام بر سید عزیز. احساس میکنم مطالب مهمی رو بهش اشاره کردین. شاید بتونم بگم که حرف دل خودم هم هست. البته با یه تعدادی از کامنتهای دوستان موافق نیستم.به خصوص در مورد مطلبی که آقای الیمی در مورد شهوت و زیبایی نوشته بودند.بحث زیبایی و شهوت و حضرت عقل سلام الله علیه و جناب جهل لعنة الله علیه که هر دو از مخلوقات خداوند هستند و ,ایضا بهشت و جهنم ,از اون بحثهای شیرینی هست که اگه فضاش بود میتونستیم یه کمی با دوستان اره بدیم و تیشه بگیریم. هههه.حیف که خب فضاش فراهم نیست. پاینده باشی سید.حق نگهدار.
  • حقیقی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    15 0
    ما که به جهنم عادت داریم .بهشت باشه برای خود این ها.
  • هادی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 11
    بد حجابی بسیار بدتر از بی حجابی است واین شیوع بد حجابی بیانگر نظرات مردم به عملکر د دولت هاست ،،.؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    4 1
    " آیا اگر عدل در همه جا حاکم شود وضعیت حجاب نیز به سامان نخواهد شد؟" این جمله خنده دار ترین جمله ای بود که تو سایتتون خوندم. آخه چه ربطی داره مومن. به سامان شدن وضعیت حجاب ینی چی؟ینی همه با در یک جامعه عدالت محور با حجاب می شن؟ دیگه وقتشه قوانین مدنی رو باز تعریف کنیم تا از این دست مباحث مضحک تو جامعه پیش نیاد.
  • ایرانی RO ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    3 9
    اتگار بعضی ها مادرزادی بهشتی هستند وقراره انها بقیه را ببرند بهشت ایا قضیه کمی مضحک نیست .یا بقیه رابطه بهشت وعمل را درست نگرفتند.
  • حضرت حــافـــظ IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    7 14
    عیـب رنـدان مـکن ای زاهد پاکیزه سرشت، که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت..... من اگر خوبم و گر بد تو برو خود را باش، هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت..... همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست، همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت..... سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها، مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت..... ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل، تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت..... نــــه مــــن از پــــرده تـــقــوا بــه درافـتــادم و بــــس ، پـــــدرم نـــیــــز بــهــشــت ابـــــد از دســـت بـــهـــشـــت ..... حافظا روز اجــل گــر به کــف آری جـامی، یک ســر از کوی خــرابــات بــرنــدت به بهـــشت
    • انصاری A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      10 0
      دوست عزیز. حافظ این را به واعظان جلوه فروش بر سر منبر گفته که به عارفانی چون حافظ طعنه میزدند. واقعا شما تصور کردید که اینجا هم مخاطب واعظ منبر نماز جمعه عارفان بودند؟؟؟حافظ کجا و منکر احکام شریعت کجا؟ "حافظ خام طمع شرمي ازين قصـه بدار".. "عملت‌چيست‌كه‌ فردوس برین میخواهی"
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    8 0
    بهشت خیلی دور است و چشمهایم آنقدر کم سو هستند که همین قدر که میدانم زمین کجاست خوشحال هستم .
  • شهرزاد IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    6 6
    ولی من دونم که ما ایرانیها بهشتی هستیم.اخه انقدر درگیر مشکلات اقتصادی و گرانی و استرس و بیکاری هستیم که تقاص تمام گناهانمان را در همین دنیا پس می دیم .
  • امین A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 20
    وای خدای من یه عده آدم کاملا بیکار فقط نشستند ببینن کی چی می نویسه تند و تند جواب بدن و خودشونو خالی کنند افسوس و صد افسوس چه قدر آمار بیماری بالاتر رفته؟
  • مجید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    6 0
    اجازه بدهیم هر کسی خودش انتخاب کند. خیام: «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»
  • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    3 3
    شما مسئولین کشور خود را اصلاح کنید همه چیز درست می شه.فکر می کنید چرا وقتی امام زمان بیان جامعه اصلاح می شه چون خودشان صالح اند پس مردم به ایشان نگاه کرده همه چیز درست می شه.
  • سعید خان A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    3 2
    با کمال معذرت باید خدمت آسید بگم که در دوم خردادها و سوم تیرها و 22 خرداد ها عده ای بهشتی می شوند و عده ای جهنمی بحث بهشت و جهنم نیست درد درد یه چیز دیگه است .
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    1 3
    اگر به هنگام تذکر به یک بد حجاب از روی لجاجت آن نیمچه حجابش هم بردارد واین گونه افراد هزاران نفر با شد در کدام زندان جای خواهیم داد
    • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      2 1
      ایران، ظرفیت بالاتر از 70 میلیون داره
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    بهتر است کفتار و رفتار افراد را با ترازوی حق بسنجیم نه اینکه حق را با ترازوی افراد در رابطه با وظایف حاکم اسلامی و همچنین اداب زیستن مکتب ما هیچ چیز کم نگذاشته تا مجبور بشیم از دیگران تقلید کنیم اسلام همین تکالیف را بر عهده حاکم اسلامی گذاشته حال اگر فقیهی حکم اسلامی را گوش زد کرد روت نمی شه با حکم اسلام مخالفت کنی چرا دق ودلیت را سر بیان کنند ه حکم اسلامی در می آوری حجاب و امثالهم صریح و شفاف آمده دل بخواهی هم نیست که یک نفر برای خوش آیند جند نا آشنا به دین بخواهد این تکالیف ذاتی حکومت زمین بماند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    یک نفر پیدا بشه کلا یه توضیح مفصل در مورد بهشت بده که چیا داره
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    جالبه که فقط ایرانیها میتونن بهشت برن .چون حجاب دارند.
  • حقگو A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    با سلام لطفا منبع این حدیث را ذکر فرمایید: « اذا دخل الفقر من باب خرج الایمان من باب آخر» هرگاه فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود