فارس نوشت:

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب از حرکت آزمایشی قطار دو طبقه تهران به زنجان خبر داد و گفت: دائمی شدن حرکت این قطار در این مسیر منوط به تایید مسئولان فنی راه‌آهن است.

محمدرضا قربانی با اشاره به برنامه مدیران راه‌آهن شمال غرب برای راه‌اندازی قطار دو طبقه با سرعت 140 کیلومتر در مسیر زنجان- تهران و بالعکس گفت: این قطار هفته گذشته حرکت آزمایشی خود را در این مسیر انجام داد.

او با بیان اینکه قطار دو طبقه با سرعت 140 کیلومتر صبح روز چهارشنبه از تهران به سمت زنجان حرکت آزمایشی خود را انجام داده است، گفت: دائمی شدن حرکت این قطار در این مسیر منوط به تایید اداره کل فنی ستادی راه‌آهن دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کاهش مدت زمان و فراهم شدن امکانات بیشتر را از جمله مزایای راه‌اندازی قطار دو طبقه با سرعت 140 کیلومتر دانست و گفت: راه‌اندازی این قطار بسته به فراهم شدن شرایط مورد نظر کمیته فنی راه‌آهن دارد.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد مشکلات پیش رو در مورد راه‌اندازی قطار دو طبقه با سرعت 140 کیلومتر گفت: وجود حاشیه‌نشینی در اطراف ریل قطار مشکلاتی را برای قطارهایی با سرعت بالا ایجاد می‌کند که این حاشیه نشینی در اطراف ریل قطار زنجان به تهران وجود دارد.

قربانی ادامه داد: دیوار کشی در محل‌هایی که حاشیه نشینی در اطراف ریل قطار وجود دارد و حرکت قطار مورد نظر با 120 کیلومتر از راه‌کارهای در نظر گرفته شده برای حل مشکل مقطعی این مسیر است.

او ظرفیت قطار دو طبقه پیش‌بینی شده برای مسیر زنجان به تهران را 700 نفر اعلام کرد و گفت: این قطار در صورت موافقت شورای عالی فنی جایگزین قطار فعلی این مسیر می‌شود.

مدیر کل راه‌آهن شمال غرب زمان حرکت قطار دو طبقه را از تهران ساعت 6.35 دقیقه عنوان کرد و گفت: این قطار ساعت سه بعد از ظهر از زنجان به سمت تهران حرکت می‌کند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد سرعت قطار پردیس زنجان به تهران گفت: این قطار با سرعت 160 کیلومتر حرکت می‌کند ولی موضوع این قطار با قطار دو طبقه به لحاظ دو طبقه بودن متفاوت است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    10 0
    خبرآنلاین جان ، یه عکسی یه ویدیویی میگذاشتین از این قطار 2 طبقه