بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان به پیشنهاد پرفسور سیمعی در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به پیشنهاد "پروفسور مجید سمیعی" چهره ماندگار ایران، رییس سابق انجمن جراحان مغز و اعصاب جهان، جراح میکروسکوپی مغز و مبدع جراحی قاعده جمجمه در جهان، پروژه "بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان" به همت "موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع)" در تهران در حال ساخت است.

 متولی مدیر عامل خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در نشستی خبری که درباره این مرکز برگزار شد  گفت: بیمارستان فوق تخصصی و مرکز بین المللی آموزشی و پژوهشی تحقیقاتی علوم مغز و اعصاب ایران (IINI) توسط موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) و با پیشنهاد و زیر نظر مستقیم پروفسور سمیعی در حال ساخت است.

به گفته او این بیمارستان به مساحت 80 هزار متر مربع و دارای 11 طبقه است و زیر بنای آن دو و نیم (2.5) برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است. این بیمارستان به لحاظ فیزیک و ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه و حتی جهان بی نظیر است.

مدیرعامل موسسه خیریه خیریه متولیسن به امام رضا (ع) در ادامه گفت: به جهت افزایش آمار مبتلایان به سرطان در ایران، این بیمارستان مجهز به امکانات خاص و مرکز پیشرفته تشخیص و درمان سرطان بوده و پزشکان بسیاری به جهت اعتبار و درخواست پروفسور سمیعی قول مساعد داده اند که پس از افتتاح بیمارستان به طور مستمر و ماهیانه در این بیمارستان حضور یافته و به درمان بیماران بپردازند.

او گفت: علاوه بر این، طبق نظر و پیشنهاد پروفسور سمیعی نخبه ها و نفرات برتر رشته های پزشکی، پس از انجام مصاحبه و با انتخاب آقای پروفسور برای گذراندن دوره های فوق تخصصی خارج از ایران بورسیه می گردند و پس از اتمام بورس خود و بازگشت به ایران با موسسه خیریه و این بیمارستان همکاری خواهند داشت.

 متولی به نیاز خیریه به کمک و مشارکت مردم برای به پایان رساندن این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه تا کنون از محل کمک های خیرین و مردم ساخته و به این مرحله رسیده است و برای تکمیل آن حدود 86 میلیون یورو معادل 700 میلیارد تومان هزینه نیاز است که با توجه به شناختی که از مردم ایران سراغ داریم این اطمینان وجود دارد که مابقی آن نیز توسط مردم پرداخت شود.

او گفت: شرط پروفسور سمیعی برای همکاری با این پروژه خیریه بودن آن و عدم واگذاری آن به بخش خصوص یا دولتی بوده است و لذا تا این لحظه و از این پس نیز این پروژه به صورت صد در صد خیریه و با کمکهای مردمی ساخت و نگهداری خواهد شد.

به گفته متولی موسسه در نظر دارد به جهت معرفی کامل پروژه و ارائه گزارش پیشرفت کار و با هدف جمع آوری کمکهای مردمی در روز 24 خرداد ماه در محل همایش های بین المللی برج میلاد همایشی تحت عنوان "فضیلت های فراموش نشدنی در اخلاق نیکوکاری ایرانیان" برگزار کند.

گفتمی است در این همایش که با حضور پروفسور سمیعی، وزیر بهداشت و جمعی از خیرین برگزار خواهد شد، پروفسور سمیعی  در خصوص ابعاد مختلف پروژه و معرفی ویژگی های استثنایی این مرکز سخنرانی خواهد کرد. همچنین از خیرینی که تا کنون با این پروژه همکاری داشته اند تقدیر و تشکر خواهد شد.

موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در سال 1377 در شهر تهران آغاز به کار کرد. این موسسه در بخش سلامت، با هدف ارتقای دانش پزشکی و پژوهشی و در راستای بهبود و تسهیل امر درمان ساخت مرکز فوق را در اولویت قرار داده و کلنگ ساخت این مرکز در اردیبهشت ماه 1389 بر زمین زده شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ص IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    51 1
    خدا پرفسور سمیعی را برای ایران حفظ کنه.
  • مهران IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    41 1
    خدایا قربون قادریت .. بعضی ها رو خلق کردی که اینجوری به فکر مردمند و بعضی ها رو هم افریدی که اونجوری به فکر مردمند . خدا عمر بابرکت به دکتر سمیعی عطا کنه که مایه افتخار ایران است .
  • حسین رحمتی A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    6 1
    عرض ارادت دارم خدمت پروفسور سمیعی توی بیمارستان هانوفر حسابی مارا تحویل گرفتن از همین جا دستاتو میبوسم