فارس نوشت:

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اصول حاکم بر نحوه اصلاح و ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای موبایل برای ارائه خدمات باند پهن را تصویب کرد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در نخستین جلسه در سال جدید به شماره ۱۸۶، اصول حاکم بر نحوه اصلاح و ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای موبایل برای ارائه خدمات باندپهن را تصویب کرد.

این اصول با توجه به پایان دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل در ۳۱ مردادماه سال جاری، با تاکید بر ایجاد توزان و رقابت عادلانه در تخصیص فضای فرکانسی، فراهم کردن صدور مجوز اپراتورهای مجازی، اجرایی کردن رومینگ ملی، اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (تغییر اپراتور بدون تغییر شماره) و یکنواخت‌شدن شماره‌گذاری و تعرفه‌ها و حمایت از تولید داخل به تصویب رسیده است.

در این مصوبه منظور از ارائه خدمات باند پهن موبایل، شبکه ارتباطی تلفن همراه نسل سوم و بالاتر مبتنی بر فناوری‌های UMTS و LTE و LTE پیشرفته براساس استانداردهای ITU و 3G و یا ETSI است.

همچنین اپراتور مجازی موبایل به اپراتوری اطلاق می‌شود که دارای امکانات شبکه‌ای ارائه خدمات نیست و با عقد قرارداد با اپراتورهای موبایل دارای شبکه، از امکانات و ظرفیت‌های آن‌ها برای ارائه خدمات موبایل استفاده می‌کند.

براساس شرایط این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند براساس درخواست اپراتورهای متقاضی، بعد از اتمام دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل، نسبت به صدور مجوز ارتقا برای اپراتورهای متقاضی اقدام کند. این سازمان همچنین می‌تواند برای تامین باندفرکانسی مورد نیاز، فرکانس ۲۱۰۰ و ۳۶۰۰ مگاهرتز را به صورت FDD و با دریافت حق امتیاز به اپراتورهای متقاضی واگذار کند که البته این به معنای دریافت مجوز ارائه خدمات نبوده و اپراتور ملزم به تامین تمامی شرایط این مصوبه خواهد بود.

در این مصوبه هر اپراتور برای فعالیت در حوزه خدمات 3G و 4G باید مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال حق امتیاز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام کند. این اپراتورها موظفند بدهی‌ها و حساب‌های مالی خود را قبل از دریافت مجوز، تسویه کنند.

اپراتورهای متقاضی می‌توانند با استفاده از فناوری وای‌فای به صورت برون‌ساختمانی، این خدمات را به مشترکان خود ارائه دهند.

اپراتورهای موبایل موظف به اشتراک‌گذاری سایت‌های BTS براساس نظر رگولاتوری هستند و موظفند حداکثر ۱۸ ماه پس از صدور مجوز، نسبت به ارائه خدمات ترابرد شماره موبایل (امکان تغییر اپراتور بدون تغییر شماره برای مشترک) اقدام کنند.

در این مصوبه برای نقض تعهدات هر یک از اپراتورها در بخش توسعه، کیفیت خدمات، تعهدات رقابتی و مالی و نظارتی نیز اخطاریه کتبی و جریمه درنظر گرفته شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =