۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۸

وزیر نیرو در گفت گو با خبرآنلاین بدهی به صنعتگران بخش برق را انکار کرد.

گروه اقتصادی : در حالی که سندیکای صنعت برق ایران همچنان بر روی پرداخت نشدن بدهی های دولت به پیمانکاران برق اصرار دارد ، وزیر نیرو به خبرآنلاین می گوید که بخش اعظم این بدهی پرداخت شده و مبلغ ناچیزی باقی مانده است.
به گزارش خبرآنلاین محمد پارسا رئیس سندیکای صنعت برق ایران گفت : " متاسفانه پیمانکاران برق همچنان در پی راه حلی برای دریافت مطالبات مالی خود از وزرات نیرو هستند و در این حالی است که پاسخ روشنی دریافت نمی کنند ."
پارسا در پاسخ به این موضوع که قرار بود بخشی از این بدهی به صورت عرضه سهام نیروگاه ها باشد گفت: " این طرح که اواخر سال گذشته از سوی وزیر نیرو عنوان شد به سرانجام نرسید و ظاهر با موانع قانونی رو به رو شده است . به هر حال ما همچنان پی گیر این مطالبات هستیم . "
از سویی دیگر پرویز فتاخ وزیر نیرو این موضع را تکذیب کرده و عنوان می کند که بدهی پیمانکاران صنعت برق پرداخت شده است.
فتاح گفت : " امسال بدهی خود به صنعتگران برق را به شدت کاهش داده و بخش عمده آن را پرداخت کردیم . اگر شما ادعایی در این باره یافتید حتما منعکس کنید . اما اگر ما بگوییم که این بدهی صفر شده ، غیر ممکن و تنها ادعا است . واقعیت این است که این بدهی به شدت کاهش یافته است . "
وزیر نیرو تصریح کرد : " اکنون در حوزه برق وضعیت آرام است و مسیر طبیعی پرداخت مابقی بدهی طی می شود . "
وی در پاسخ به اینکه نمایندگان سندیکا اظهار نارضایتی می کنند گفت : " ظرف سال گذشته تا کنون 5هزار میلیارد دلار به صنعت برق تزریق شده است . مگر گفته نمی شد که این بدهی یک و نیم میلیارد دلار بوده است؟ ما امسال 3 برابر این مبلغ را به صنعت برق تزریق کرده ایم . این پول کجا رفته است ؟ ، مگر جز این است که به دست پیمانکاران و صنعتگران می رسد. بنابراین مطمئن باشید که مشکلی در کارنیست . "
فتاح در پاسخ به این پرسش که چه مبلغی به پیمانکاران پرداخت شده است ؟ گفت : " رقمی نمی توان عنوان کرد ."
وی تصریح کرد : " آنقدر پول پرداخت شده و بدهی تنزل یافته است که رقم دقیقی نمی توان عنوان کرد. "
وزیر نیرو همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت:" می گویند که ما شبکه های فرسوده داریم . ما می گویم چرا نداشته باشیم ؟. شبکه یک بار ساخته می شود و برای اصلاح و ترمیم باید پول گرفته شود . در حال حاضر شبکه های فرسوده روی دست دولت باقی مانده و پولی هم به ما برای اصلاح نمی دهند.چه باید بکنیم ."
فتاح ادامه داد : " توربینی که در نیروگاه های ایران کار می کند در تمام دنیا همین راندمان را دارد و اختلافی در کار نیست . پس من از عملکرد نیروگاه ها به شدت دفاع می کنم. هرکس که مدعی است نیروگاه های کشور مشکلی دارد با ذکر مصداق و مورد طرح مساله کند و حاضر به پاسخگویی هستیم . "
گفتنی است که پیمانکاران و صنعتگران برق در ایران در دو سال گذشته مجبور به پرداخت بهره های کلان بابت وام هایی شده اند که برای طرح های دولتی هزینه شده است . این در حالی است که نه تنها دستمزد و پولی بابت بسیاری از این طرح ها طبق قرارداد دریافت نکرده اند بلکه اصل سرمایه خود را نیز از دست داده اند . سال گذشته رئیس سندیکای صنعت برق ایران پس از آنکه به دفعات با نمایندگان مجلس هفتم و نیز برخی از مسوولان دولت دیدار داشت نسبت به احتمال ورشکستگی بخش غیر دولتی صنعت برق اظهار نگرانی کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =