در دیدار وزرای اقتصادی دولت و 40 کارآفرین چه گذشت؟/ تشکر از دولت برای کنترل تورم

دولت یازدهم از یکسال قبل اعلام کرده بود که بیشترین همکاری را با بخش خصوصی کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، در اين ديدار که در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، 40 نفر از اعضاي مجمع کارآفرينان کشور به همراه علي طيب نيا وزيرامور اقتصادي و دارايي، نعمت زاده وزيرصنعت، معدن و تجارت، صفدر حسيني رئيس صندوق توسعه ملي، معاونان رئيس کل بانک مرکزي و اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شرکت داشتند.

اين براي اولين بار است که وزراي اقتصادي دولت در ديداري بي واسطه با کارآفرينان کشور شرکت مي کنند. پيش از اين نيز تنها در جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي که در اتاق بازرگاني ايران برگزار مي شد، تعداد معدودي از اعضاي اتاق حضور داشتند.

در ابتداي اين ديدار ارسلان فتحي پور رئيس کميسيون اقتصادي مجلس از رايزني هاي مجلس براي اصلاح قانون مالياتي کشور خبر داد.

در این جلسه بیش از 40 نفر از کارآفرینان برتر کشور حضور دارند و جلسه از ساعت دو بعد از ظهر در محلس شورای اسلامی آغاز شده است. در این جلسه کارآفرینان و مشکلات مختلف صنعت کشور از جمله مالیات، مشکلات بانکی، تسهیلات ارزی و مشکلات ارتباط با صندوق توسعه ملی و دلایل مختلف رکورد را بیان کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار گفت: طی یک ماه گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس به استان های مختلف کشور سفر کرده است و مشکلات مختلف تولیدکنندگان و صنعت کشور را شناسایی کرده است. همچنین اصلاح قانون مالیاتی را در کمیسیون اقتصادی دنبال کرده و تغییراتی در این قانون ایجاد کرده ایم. تلاش کردیم تا نظر دولت و بخش خصوصی در اصلاحیه قانون مالیات تامین شود. هفته آینده این اصلاحیه قانون به صحن مجلس می رود و امیدواریم بزودی تصویب شود.

او با تشکر از دولت برای کنترل نقدینگی و کاهش تورم گفت: دولت خبرهای خوشی را برای کشور و تولیدکنندگان داشته است. ما امیدواریم مشکلات دیگر تولیدکنندگان هم برطرف شود. درخواست تولیدکنندگان در حال حاضر در کشور دادن تنفس چند ماه برای پرداخت معوقات بانکی، بدهی های تولیدکنندگان به تامین اجتماعی و استفاده از تسهیلات بانکی است زیرا تولیدکنندگان سرمایه کافی در اختیار ندارند.

او گفت: در حال حاضر بانک ها متاسفانه به سمت بنگاه داری حرکت کرده اند. و دولت باید با راهکاری مقابل این کار بایستد. زیرا بانک ها خود به رقبای تولیدکنندگان تبدیل شده اند.

رئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان نيز دراين ديدار گفت: در این جلسه دغدغه های کارآفرینان کشور مطرح شده است. جمعی که امروز در اینجا حاضر شده اند کارآفرینان برزگ کشور به شمار می آیند که بیش از 120 هزار پرستل شاغل دارند. این گروه مردان صنعتی کشور محسوب می شوند و هر کدام در رشته خود تاثیرگذار هستند و در این سال ها با جان و مالشان به میدان آمده اند.

او گفت: این جمع می توانند در کنار دولت تاثیرگذار باشند و قفل هایی که دولت با آن درگیر است در راه بازگردنشان به دولت کمک کنند. او گفت جمع حاضر به خاطر لمس مشکلات و حضور در کف بازار همه چیز را به خوبی می دانند و می توانند فرصتی باشند در کنار دولت. متاسفانه از این کارآفرینان نظرخواهی نمی شود و اگر هم نظرخواهی شود، ابزارهای اجرایی برای حل مشکلات آنها وجود ندارد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان مشکلات بانکی پرداخت و گفت: پژوهشکده مجلس در سه دوره مختلف بزرگترین مشکل تولیدکنندگان را دریافت تسهیلات بانکی اعلام کرده است.

او خطاب به طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی گفت: شما اعلام کرده اید می خواهید منابعی را به تولید کشور تزریق کنید. اما اگر این منابع بخواهد از طریق بانک ها تزریق شود مطمئن باشید به سمت تولید نمی رود. زیرا بانک ها خود به بنگاه داری روی آورده اند و رقیب ما هستند. شما چگونه می خواهید این منابع را از طریق بانک ها به تولیدکنندگان بدهید.

همچنین در این دیدار وزرای اقتصادی، صنعت و رئیس صندوق توسعه ملی بر حمایت از بخش خصوصی کشور تاکید کردند. این جلسه در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

دیدار اعضای مجمع کارآفزینان با وزرای اقتصادی دولت و نمایندگان مجلس برای اولین بار است که برگزار می شود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =