سرپرست دانشگاه فرهنگیان: مأموریت دانشگاه فرهنگیان، پرورش معلم اثر گذار است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و هیات رئیسه ی دانشگاه، با بیان چالش های پیش رو، خواستار تغییر نگرش آموزش و پرورش و استقلال دانشگاه فرهنگیان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست دکتر مهرمحمدی، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه گفت: در چند ماه گذشته با تشکیل کارگروه، کار تدوین برنامه راهبردی دانشگاه را به عنوان برنامه زیربنایی انجام دادیم و اکنون در مرحله جمع‎بندی هستیم.

او گفت: در برنامه راهبردی، مأموریت و چشم‎انداز ما در 9 بند، چالش‎ها در 12 بند، هدف‎های کلان در 5 محور، راهبردهای کلان در 10 محور، هدف های عملیاتی در 17 محور و راهکارهای کلان در 72 محور شناسایی شده و در حال تدوین شاخص‎های کمی هستیم تا کار تدوین برنامه راهبردی به اتمام رسد. همچنین فرآیند توسعه کمی دانشگاه که با پذیرش دانشجو ارتباط مستقیم دارد، جمع‎بندی شده تا به عنوان پیوست برنامه ی راهبردی دانشگاه ارائه دهیم.

مهر محمدی گفت: تمرکز ما بر کیفیت است و معتقدیم دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی در خدمت آموزش و پرورش است. اما این خدمت در درجه نخست در کیفیت تبلور پیدا می‎کند، نه در کمیت. اگر نتوانیم پاسخگوی گستره ی نیاز وسیع آموزش و پرورش به نیروی انسانی باشیم و پوشش 100 درصدی داشته باشیم، باید بتوانیم آن بخش از نیازهای آموزش و پرورش که تأمین می‎کنیم، کیفیت لازم را داشته باشد.

او گفت: همانطور که در شعار چشم‎انداز دانشگاه هم آمده که دانشگاه فرهنگیان باید بتواند رکن تحول و تعالی در آموزش و پرورش باشد، تأمین نیروی انسانی باکیفیت‎‏های لازم، به صواب نزدیک‎تر است و منافع ملی کشور هم در گرو این است که دانشگاه فرهنگیان بتواند خدمات کیفی در تأمین منابع انسانی به آموزش و پرورش ارائه دهد.

او به چالش‎های 12گانه دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تربیت معلم در زیر چتر سازمانی یک نهاد آکادمیک یکی از موضوعات قابل بحث است. اگر چه در مراکز تربیت معلم، بسیاری اتفاقات مثبت در نگرش‎ها و رویه‎ها وجود داشته، اما نیاز به نوسازی در این موضوع احساس می‎شود. لذا یکی از چالش‎های ما این است که در راستای برخی تحولات با بعضی از مقاومت‎ها که ریشه در سنت تربیت معلم دارد، مواجه هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از محدودیت زیرساخت‎ها برای تربیت معلم در تراز ایران اعم از منابع انسانی، فضای کالبدی و تجهیزات و عدم تناسب آن با مأموریت دانشگاه فرهنگیان"پرورش معلمی اثرگذار"، به عنوان چالش دیگر دانشگاه نام برد: اعتقاد ما بر این است که رسیدن دانشگاه فرهنگیان به تراز درجه اول کشور و منطقه مستلزم این است که نگاه آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان به عنوان دنباله تشکیلاتی مدیران خود قدری تغییر پیدا کند.

47232

کد خبر 361571

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    4 10
    این حرف غلطیه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    1 3
    دیگه حساسیت پیدا کردم به این دانشگاه مگه تو این دانشگاه چی یاد میدند که دانشگاه های دیگه یاد نمیدند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین