فارس نوشت:

مشاور عالی وزیر کشور با تاکید بر اینکه نمی‌توان رای روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان گذاشت، درباره اینکه این جریان حمایت هاشمی،‌ سیدحسن و خاتمی را عامل این پیروزی می‌داند،‌ گفت:‌ مگر آقای هاشمی و سیدحسن اصلاح‌طلب هستند؟

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان درباره اینکه اگر اصلاح‌طلبان بشکنند، روحانی هم می‌شکند اظهار داشت: بنده اظهارات آقای سعید حجاریان را خوانده‌ام و ۵ نکته را نسبت به مصاحبه وی مدنظر دارم که باید به آن پرداخته شود؛ نکته اول این است که هر آنچه در جامعه ما درباره اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، کارگزاران، جامعه روحانیت و سایر تشکل‌ها گفته می‌شود بیشتر سخن افراد است و تشکل‌ها از طریق سخن یا بیانیه به اعلام موضع نمی‌پردازند.

اکرمی با بیان اینکه اظهارنظر فرد به جای تشکل به معنای بحث رسمی و غیررسمی نیست، خاطرنشان کرد: بنابراین ما نباید سخن فرد را به یک تشکل و تشکیلات منتسب کنیم از این رو تئوریسین جبهه اصلاحات بودن به معنای سخنگویی برای اصلاح‌طلبان نیست چراکه آقای حجاریان تئوریسینی از اصلاح‌طلبان است نه سخنگو برای آن‌ها.

وی با بیان اینکه شاید برخی اصلاح‌طلبان هم حرف آقای حجاریان را نپسندند، تاکید کرد: نکته دوم در ارتباط با مصاحبه او این است که اشکال اصلی در تشکل‌ها و احزاب ماست که جنبه قانونی و رسمی ندارند؛ یعنی چون اصلاح‌طلبان کنگره برگزار نکرده و بیانیه ندارند که نظر دهند، دیگران به نام آن‌ها حرف می‌زنند.

اکرمی سخنان حجاریان را اندیشه یک فرد خواند و گفت: ما تشکل و احزاب متعالی نداریم که قانونی باشد، عضوگیری کند و از مرامنامه مشخصی برخوردار باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: من به عنوان نکته سوم خدمت آقای حجاریان باید بگویم وقتی رهبر عزیز کشور سال ۹۲ را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند و سال ۹۳ را هم سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند، باید درباره این عناوین کار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در زمینه‌های اقتصادی، تولیدی، صادرات، واردات و مصرف بالا یادآور شد: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان این مشکلات را قبول دارند و آن‌ها باید با قلم و نظر خود به حل این مشکلات کمک کنند چرا که به طور مثال ما در حال حاضر ۶۰۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم داریم که باید به سمت حمل و نقل و صنعت و سایر حوزه‌ها رفته و مشکل بیکاری را حل کند.

اکرمی تصریح کرد: ‌امروز کدام یک از روزنامه‌ها به مسئله اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بها می‌دهد و آن‌ها را تیتر می‌کنند؟ از این رو از آقای حجاریان هم توقع نیست که به این مسائل بپردازد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر به دنبال عیب‌جویی هستیم باید بدانیم که هیچ کس بدون عیب نیست و ما با معصوم سروکار نداریم، یادآور شد: آقای روحانی ظرف ۱۰ ماه که از دوره عملیات ریاست جمهوری می‌گذرد، توفیقاتی داشته است و در این زمینه می‌توان به سفرهای خارجی به ایران از قاره‌های مختلف،‌ تَرک برداشتن تحریم‌ها و حتی توافق ژنو هرچند که موقت بوده و هنوز نهایی نشده، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کشور نسبت به گذشته تفاوت کرده و ما در حال حاضر به نوعی به ثبات قیمت‌ها رسیده‌ایم، گفت: البته همان طور که خود آقای روحانی هم گفته است کار دولت هم کاملاً بدون اشکال و اشتباه نیست.

اکرمی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام و اتحاد داخلی از حجاریان دعوت کرد همه را به این مسیر دعوت کند و خطاب به وی گفت: آقای حجاریان بگوید هر کس اسلام ناب، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، قانون و رهبری را قبول دارد، به وسط میدان بیاید و شروع به کمک کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد:‌ هر چه ما به داخل اتکا پیدا کنیم پشتوانه‌ای برای نمایش قدرت کشور به دیگران و راه حلی برای رفع مشکلات داخلی کشور است.

اکرمی درباره اینکه برخی روحانی را مدیون اصلاح‌طلبان می‌دانند،‌ تاکید کرد: این طور نیست؛ بنده قطعا خود را اصولگرای اصلاح‌طلب می‌دانم چرا که برای پیش رفتن در اصول باید اصلاح کرد و هر اصلاح‌طلبی باید اصولگرا باشد از این رو ابتدا باید چارچوب‌ها را مشخص کرد.

وی تصریح کرد:‌ آقای حجاریان به ضرس قاطع بگوید چند درصد از اصلاح‌طلبان در سراسر کشور به روحانی رای دادند؟

اکرمی درباره اظهارات زیباکلام که گفته بود روحانی و اطرافیانش دچار توهم نشوند که خودشان رای آورده‌اند، گفت: من به آقای زیباکلام می‌گویم خود شما دچار توهم نشوید چرا که بین حرف‌های گذشته و حال او تناقض وجود دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که رای روحانی مال آن‌هاست چون ما هیچ تشکلی نداریم که بگوید رای‌آوری روحانی به خاطر حمایت تشکل ما بوده است از این رو همه این صحبت‌ها تخمین و تخیلات است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان رای روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان گذاشت در باره اینکه این جریان حمایت هاشمی،‌ سیدحسن خمینی و خاتمی را عامل این پیروزی می‌داند،‌ گفت:‌ مگر آقای هاشمی و سیدحسن اصلاح‌طلب هستند؟ به نظر بنده این عناوین تعریف نشده و آقای حجاریان و زیباکلام هم باید بیشتر مطالعه و مشاوره کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    اگه رای روحانی اصلاح طلبان نبود چرا آقای ولایتی رای نیوورد
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    95 5
    پ ن پ اصولگران؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    خودتون هم خوب می دونید که اصلاح طلب هستند اصلاح طلبی یعنی اگر تغییر نکنید نابود می شوید
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    ما به روحانی رای دادیم چون سیدخندان مان خواست.
    • مهدی A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      نه بخدا مردم فقط بخاطر اینکه این اقا گفت وضعیت اقتصادی مردم را بهتر میکنم ولی متاسفانه من یکی حال خیلی پشیمان شدم
    • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      7 13
      من بخاططر رفسنجانی و شعار اعتدال بهش رای دادم وگرنه از هیچکئم از قبلی ها دل خوشی نداشتیم نه احمدی نه خاتمی
    • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      24 1
      و اقاي روحاني هم در تبليغات انتخاباتي شان صراحتا گفتند دولت من ادامه دولت سازندگي و اصلاحات است. كاش اقاي روحاني مواظب غضنفرها باشد تا بين ايشان و مردم جدايي نياندازند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    بعضي ها خودشون رو به خواب زده اند پس نكنه جليلي كانديد اصلاح طلبها بوده
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    اقا دیگه حسن خمینی اصلاح طلبه حالا هاشمی میانه رو اون قبول ولی سید حسن اصلاح طلبه
  • بی نام US ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    نظر ما نظر حجاریان و زیبا کلامه
    • علی ام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      2 18
      اصلا نیاز به گفتن نبود. معلومه که شما کورکورانه مقلد این افراد هستید......
  • مصطفی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    220 8
    په نه په جلیلی اصلاح طلبه فقط به خاطر هاشمی و خاتمی رای آورد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    هر مسلمانی باید اصلاح طلب باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    148 9
    واقعا آدم شاخ در می آورد مشاور عالی وزیر کشور در دولت آقای روحانی این حرفها را می زند ؟؟؟؟؟ آقای روحانی خود هم روشن خوب می دانند که ایشان با حمایت مطلق اصلاح طلبان و آقای خاتمی و رفسنجانی و مردم هم بخاطر حمایت اصلاح طلبان به ایشان رای دادن...و آقای روحانی مدیون اصلاح طلبان و خاتمی و هاشمی هستند...آقای روحانی مردم دیگر از این وزیر کشور اصولگرا احمدی نژادی شما خسته شده اند
    • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      6 4
      البته درست است كه وزير كشور خيلي با سياست هاي روحاني هماهنگ نيست و قابل فهم هم هست اما اينكه بگوييد احمدي نژادي ست خيلي بي انصافيست.
    • امین US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
      9 0
      اقای عارف نماینده کدوم جریان بود؟ احیانا چرا انصراف دادن؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    86 7
    ممكنه آقايان هاشمي و سيد حسن خميني اصلاح طلب نباشند اما اصولگرا هم نيستند چون اگه بودند از جليلي شما حمايت ميكردند
    • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      5 2
      آقای اکرمی عضو ستاد مهندس موسوی و روحانی بود به جلیلی ربطی نداره
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    89 7
    آقای روحانی شما مدیون اصلاح طلبان و آقای خاتمی و هاشمی و عارف هستید که الان در پست رئیس جمهوری هستید این را باید صریحا به همه اعلام کنید تا هم نمک شناسی خود را به این بزرگواران و مردم ثابت کرده باشید هم بعضی ها در وزارت کشور غیر همسو خودتان از خواب بیدار شوند
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    84 5
    هم هاشمی هم سید حسن اصلاح طلب هستند. بالاخره انسان بعد از سه ماه یا نهایت شش ماه حتی اگر اصولگرا هم باشد اصلاح طلب می شود.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    91 5
    واقعا جای تاسف عمیق دارد آقای روحانی شما با حمایت اصلاح طلبان رای آوردید ولی اصلی ترین وزرات که وزرات کشور است را به اصولکرایان حامیان احمدی نژاد دادید که 8 سال کشور را نابود و مردم سرخورده و نا امید کردند...
    • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      10 0
      شما مجلس رو اصلاح کن بعد این چندتا وزیر هم عوض میشن
    • بی نام NL ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      1 7
      مردم رو نه فقط یه مشت فتنه گر رو ناامید کرد از طرف مردم حرف نزن ما راضی بودیم حداقل از الان بهتر بود
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    113 3
    آقای اکرمی این آقایان زیبا کلام و حجاریان نیستند که نیاز به مطالعه دارند،مردم اینها را خیلی بیشتر از شما قبول دارند و به آقای روحانی هم فقط بخاطر حمایت اصلاح طلبان رای دادند....
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    103 5
    رای ما نظر خاتمی بود اگر شخص دیگری را هم گفته بود به او رای میدادیم
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    84 10
    اتفاقا اقای هاشمی و سید حسن از اصلاح طلبان هم اصلاح طلب تر هستند.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    7 1
    این وزارت کشور نا همسو با روحانی برای رییس حمهور خوب نیست
  • احمد A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    7 0
    جدی نگیرید این اقا اگر تفاسیرش درست بود وضع حزبشان این حال و روز را نداشت .
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    2 10
    قطعا"اگر اصلاح طلبها رای داشتند آقای عارف را مجبور به انصراف نمی کردندکه کاندیدای اصلی شان بود وحمایت شان از آقای روحانی نه از سر اعتقاد بلکه ازسراستیصال بود.
  • باقر رمزي باصر IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    8 2
    درود بر آيت الله سيد سن خميني و جناب خاتمي و آيت الله هاشمي
  • رضا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    7 1
    دکتر روحانی خودش هم اصلاح طلب است. منتهی اصلاح طلب عاقل و میانه رو و معتدل.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    4 1
    همه میدانیم روحانی و سید حسن و اقای رفسنجانی به منش و روش اقای خاتمی ایمان دارند حال این اقا که حسرت ریاست ولایتی و جلیلی به دلش مانده هر چه میخواهد بگوید ایکاش وزیر کشور اقای لاری و یا عارف میشد تا افراد ی مث این اقا مشاور عالی نمیشد
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    6 0
    اصلاح طلب واصولگرا ومیانه رو فقط الفاظی جهت سرگرم کردن مردم مظلوم
  • آرمان A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 0
    جالبه . ایشان سعی کردن بصورت یک سیاستمدار حرفه ای سخن بگویند اما یک اصل مهم را نادیده گرفتنند .درک واقعیت و قبول آن .فکر کنم ایشان فراموش کردن که بخش اعظمی از رای دهندگان منتظر تصمیم آقای خاتمی بودنند که منجر به انصراف عارف شد .و حمایت صریح ایشان از آقای روحانی .واقعا اگر کسی وزن سیاسی آقای خاتمی را در جامعه ما نداند .بهترین راه کناره گیری از سیاست است چرا که در اینصورت حتی در جمع هم حزبی های خود نیز چندان توفیقی نخواهند داشت .و در مورد آقای هاشمی و سید حسن هم مخاطب قضاوت کند بهتر است تا اظهار نظر ایشان خبرانلاین عزیز فکر نکنم مشکل انتشار داشته باشه این کامنت