فارس نوشت:

امام جمعه اراک با اشاره به رتبه 144 ایران در شاخص فساد میان 177 کشور جهان ادامه داد: این رتبه در شان جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی با الگوی فرهنگ علوی و فاطمی نیست و انتظار بر این است که در ایران حتی بویی از فساد وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور یکی از ابزارهای نظارتی قوه قضاییه است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور دست توانای قوه قضاییه در نظارت، بررسی و مبارزه با فساد است.

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان ادارات کل بازرسی استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه با تاکید بر نقش موثر سازمان بازرسی کل کشور در مبارزه با فساد اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از ابزارهای نظارتی قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور دست توانای قوه قضاییه در نظارت، بررسی و مبارزه با فساد است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم پیشگیری از ورود فساد به سیستم ادارات، دولتی، نهادها، شهرداری‌ها و... بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت با فساد مبارزه کرده و از گسترش و ریشه افکنی فساد در سیستم اداره جلوگیری کنند.

دری نجف‌آبادی بر ضرورت مبارزه با فساد به عنوان راه رخنه و نفوذ دشمن تاکید کرد و اظهار داشت: باید در راستای ارتقای جایگاه و رتبه ایران از لحاظ شاخص فساد تدبیری اندیشیده شود تا ایران جزو 10 کشور برتر از لحاظ نبود فساد در سیستم اداری قرار گیرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت تامین سلامت اداری در دستگاه‌ها و نهادها افزود: نظارت جدی بر کارها و بستن راه‌ها و منافذ فساد نیازمند این است که دستگاه‌های نظارتی عموماً و بازرسی کل کشور ظرفیت‌های لازم برای خدمت، رسیدگی و انطباق قوانین را فراهم کنند.

وی تحقق این مهم را مستلزم داشتن قانون قدرتمند، کادر و نیروی انسانی کارآمد، حکیم و غیرقابل تطمیع و تهدید در سازمان بازرسی و تامین نیازهای بازرسین عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه یک قانون قدرتمند که ظرفیت‌ساز، زمینه ساز و بازدارنده است در تامین سلامت اداری نقش موثری ایفا می‌کند، اظهار داشت: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در راستای عنایت به بیانات مقام معظم رهبری بر اهمیت نظارت و مبارزه با فساد و برخورداری دستگاه‌ها از سلامت اداری‌ نسبت به تدوین قانون قدرتمند تلاش کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه نیروی انسانی دستگاه بازرسی باید چشم امین جامعه باشند، ابراز داشت: باید سازمان بازرسی و قوه قضاییه اولویت بیشتری را برای تامین کادر علمی، فنی و تجربی مناسب برای سازمان قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تامین نیازهای مادی بازرسین و ناظران در راستای پیشگیری از گرفتار شدن آن‌ها در دام افراد سودجو از جمله موارد قابل توجه در امر مبارزه با فساد محسوب می‌شود که می‌بایست بیش از پیش به این مهم توجه شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دستگاه بازرسی نمی‌خواهد مچ‌گیری کند، بلکه از فساد پیشگیری می‌کند، سلامت دستگاه قضایی را جزو واجب‌ترین کارها عنوان کرد و اظهار داشت: سلامت دستگاه بازرسی از سلامت قوه قضاییه مهم‌تر است.

خصوصی‌سازی لقمه‌ای چرب برای عده‌ای است

وی با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی نظارت بر امور برای جلوگیری از فساد مالی و اخلاقی در استان گفت: تمام واحدهای خصوصی‌سازی شده در استان دارای مشکل هستند و بازرسی و نظارت و جلوگیری از تخلف در این مهم باید با قاطعیت انجام شود.

دری نجف‌آبادی اظهار داشت: خصوصی‌سازی مقرر بود با هدف افزایش کارایی، افزایش اشتغال، افزایش سلامت و ارتقای راندمان کار و تولید انجام شود، ولی متاسفانه خصوصی‌سازی فقط یک لقمه چرب برای عده‌ای و یا باندی شده است که باید بازرسی کل کشور، مجلس و دستگاه قضایی با جدیت این مهم را پیگیری کنند.

امام جمعه اراک حضور مقتدرانه بازرسی به عنوان یک وظیفه را شرط سلامت نظام اداری و حکومت عنوان کرد و افزود: از دستگاه بازرسی با توجه به همه محدودیت‌ها انتظار حضور فعال و بیشتری می‌رود.

وی نظارت بر قراردادهای مناقصه و مزایده‌ها و نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر قراردادها را از جمله مواردی عنوان کرد که نیازمند نظارت دقیق و کارآمد بازرسی است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روحانی دوست A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    2 9
    افرین به ین جرات وقتی قبول کنیم که مشکل داریم حتما راه حل را می یابیم. وبایستی برای راه حل بکوشیم
  • بی نام KR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    10 1
    خدا از دهنتون بشنوه، کشور اسلامی و این همه فساد مالی؟ لطفا به نماینده های مجلس بگید به جای بررسی ساپورت خانم ها اول به این مسائل مهم تر بپردازن
  • عباس عبدی مقدم منش بگلو A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    10 0
    حالا همینقدر که این رتبه بندی رو قبول دارن خودش خیلیه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 10
    تاوقتی رییس یقه سفیدها وارباب اقازاده هارییس مصلحت نظام یاشد هرچیزی درشان جمهوری اسلامی است.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    1 5
    فساد همه جا هست ولی قانون جلوی ان را میگیرد .قانون