مهر نوشت:

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جلوگیری از هوافروشی و تخریب باغات در پایتخت، گفت: گزارشی در مورد تغییر کاربری اراضی در شمال کشور تهیه شده است و طرح ویژه‌ای در این خصوص داریم.

پیروز حناچی در خصوص هوافروشی در پایتخت با شیوه "اضافه اشکوب"، گفت: به دلیل اینکه این طرح با اهداف بالادستی قانون و ماهیت قانون منافات دارد، شورای عالی از آن جلوگیری می‌کند.

او با بیان اینکه ما حتما به موضوع فروش تراکم در طبقات وارد می شویم، گفت: به طور حتم جلوی هوا فروشی در پایتخت را می‌گیریم؛ به دلیل اینکه با روح قانون و طرح جامع شهر مغایرت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از تخریب باغ‌ها در اطراف و به خصوص شمال تهران جلوگیری خواهیم کرد، گفت: شهرداری هم در این خصوص حساسیت نشان داده و شورای عالی را تایید کرده است، بنابراین ما به شدت با تخریب باغ‌ها برخورد می‌کنیم.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص تغییر کاربری اراضی در شمال کشور و تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری، گفت: سال گذشته گزارشی از تغییر کاربری اراضی در شمال کشور تهیه کردیم و طرح ویژه‌ای در این باره داریم.

او با بیان اینکه در خصوص زمین‌های کشاورزی مطابق قانون حفاظت از اراضی، وزیر جهاد کشاورزی باید پیگیری کند، گفت: در حریم شهرها استانداران مسئول حفاظت از اراضی هستند و شورای عالی شهرسازی و معماری هم در صورت لزوم بصورت موردی وارد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه پردیسبان استان قزوین یکی از این موارد بود که شورای عالی به آن ورود پیدا کرد و در مسیرقانونی هدایت شد و در حال حاضر هم جلوی ساخت و ساز در این منطقه گرفته شده است.

 


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    14 0
    پول ملت رفت رو هوا
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    17 0
    هوا فروشی خوب گفته
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    11 0
    هر كار مي كنين فقط كاري نكنين قيمت مسكن دوباره شيش برابر بشه، ماشالا استعداد اين كار رو خوب دارن مسوولين ايراني
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      5 2
      همين قيمت ها هم گرونه،ارزش واقعي ملك يك سوم اين مقداره
  • بدون نام ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 4
    بازار راكده تا گرون نشه مردم نميخرن بايد گرون شه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    7 1
    توی چهارباغ غربی جنت آباد تا چند سال پیش سر همه کوچه ها یه فضای سبز درنظر گرفته شده بود که همه مردم این اقدام آگاهانه رو تحسین میکردن و خیلی هم به زیبایی 16 متریها اضافه کرده بود. ولی اخیرا تمام اون فضای سبز در یک اقدام عجیب و غریب همزمان فروخته شد و تبدیل شدن به ساختمونهایی بزرگ. الان نه تنها دیگه محله اون زیبایی رو نداره بلکه خیلی هم شلوغ شده و توی کوچه ها جای پارک برای ماشینها پیدا نمیشه. تازه این درحالیه که پارکینگ اتوبوس واحد هنوز توی این منطقه قرار داره و شهرداری نه تنها اونو جابجا نکرد بلکه تراکم جمعیتی منطقه رو اضافه کرد تا مردم استفاده بیشتری از آلودگی هوا ببرند. شاید هم مردم بیشتری از آلودگی بهره مند بشن